לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2012

קיצור תולדות הציונות - ההשמטות


מה אין בה, בגירסא החדשה של הציונות, כפי שמקודמת כיום על ידי הימין הדתי-מתנחל וכפי שאפשר לראות בפוסט הקודם שכתבתי כמו גם ברבות מן התגובות לכתבתו של בן חיל דרור ימיני ליום העצמאות?


הדבר הראשון שחסר הוא התייחסות לעלייות השניה והשלישית, ובעצם גם לרביעית ולחמישית. העלייה השנייה והשלישית הן העליות הסוציאליסטיות, השמאליות, אלה שהקימו את הקיבוצים והמושבים, שהאמינו בחברה שוויונית וצודקת. עליות אלה גם היו "חילוניות" ברובן. בנרטיב של הציוני-מתנחל אין מקום לעליות שכאלה בסיפור הציוני. לכן הסיפור מתחיל אצל תלמידי הגר"א, נמשך דרך עלייה ראשונה ומשם קופץ למחתרות. הקמת ההסתדרות, ארגוני העובדים והמורים (שאחראים במידה רבה על שיקום העברית כשפה לאומית), קופת חולים וכל הארגונים הסוציאליסטיים של העלייה השנייה והשלישית, כולל גדודי העבודה, אינם נמצאים אצל הימין כיום. הם סותרים את התפיסות שלו, תפיסות דתיות, אנטי-שיוויוניות ובואו נודה על האמת, פרזיטיות למדי. ההישענות על עטיני המדינה ומוסקוביץ מסבירים את הערגה לעלייה הראשונה, שנשענה על הברון הירש ורוטשילד, ולא תואמים את ערכי העלייה השנייה והשלישית, שהאמינו בעצמן ובעבודתן ולא בהישענות על חלוקות של עשירים מחו"ל.


גם העלייה הרביעית והחמישית נעלמו מהנרטיב של המתנחל-הציוני. העלייה הרביעית הייתה עלייה ענייה יחסית מפולין שהשתלבה בערים החדשות שהקימו הציונים, היו אלה עוסקים זעירים שנשענו על עצמם. העלייה החמישית, הגרמנית, הביאה איתה תעשייה, בנקאות, וכסף אישי. גם הם האמינו בעשייה עצמאית, הקימו מפלגות פרוגרסיביות, ומתונות יותר, וגם תרמו לאינטלקטואלים. הייקים הביאו איתם תרבות אירופאית וגם קישורים לאקדמיה הגרמנית, שהייתה אז במצוקה. מובן שהימין-הציוני-מתנחל אינו יכול להתחבר לעלייה שהביאה לכלכלה, לתעשייה וגם לאינטלקטואליות.


הימין המתנחל לפיכך מכיר רק בעלייה הראשונה ומוחק את שאר העליות לארץ (אפילו את עלייה ב' הם אינם מזכירים למרות שזאת דומה למעשיהם). אבל לא רק את העליות הציוניות מוחק הימין-הציוני-מתנחל. גם את אחוזת בית מוחק אותו ימין. טוב, אין אפשרות להכיר ב"מדינת תל-אביב" כמעשה ציוני. העובדה שהציונות החילונית הקימה כאן עיר מכלום, באזור שהיה בעיקר חול, כך לפי האגדה לפחות, אינה תואמת את הנרטיב הימני-מתנחלי-ציוני. הרי הציונות החילונית לא עשתה דבר, אז כיצד היא יכלה להקים כאן עיר, שכיום היא מרכז החיים הישראלי? אז תל-אביב, שאני זוכר שחגגנו לה 100 שנה לא מזמן, אותה אחוזת-בית, שהגשימה הלכה למעשה את החזון של הרצל, גם היא נמחקת מהנרטיב של הימין-ציוני-מתנחל.


על ויצמן ודאי שלא תשמעו מהימין-מתנחל-ציוני. הרי ויצמן האמין בציונות מדינית. אמנם חלק מהימין נשען על הכרזת בלפור, אותה הבטחה בריטית לבית לאומי ליהודים (שהימין משתמש בו כאילו הבטיח את שני עברי הירדן ליהודים, ורואה בהקמת ירדן לפיכך בגידה בריטית ומימוש המדינה פלסטינית), אבל העובדה שהכרזה זאת הייתה תוצאה של שתדלנות פוליטית מתרפסת במידה רבה בפני הפריץ המדיני של אותן שנים, בריטניה, על כך לא תשמעו מהימין-מתנחל-ציוני. הרי לשמח את הגויים, כלומר לחשוב על טובת בת ברית כמו ארצות הברית, היא מידה מגונה בעינים של אותם ימנים-מתנחלים-ציונים.


קשה להאמין שגם על אחד-העם תשמעו מאותו ימין-מתנחל-ציוני. הרי הוא האמין ברוחניות מוסרית עמוקה, ולא בהכאת אדם עם כת רובה כיוון שעיצבן או בכיבוש שטחים פרטיים. הוא האמין בכיבוש הלבבות והרוח והקמת ישראל כקהילה מוסרית ולא כוחנית.


כשתקראו את הסיפור הציוני האמיתי, אותו ממציאים כרגע בימין-המתנחל-ה"ציוני", לא תקראו על רוב חלקי הציונות: לא על הציונות המדינית, לא על הציונות הרוחנית, ודאי שלא על הציונות המעשית. כי אלה אינם תואמים את ערכי הכיבוש, השליטה, הכוח, החד-צדדיות, האטימות, היהירות וגדול מכל אלה הדתיות וההישענות על כספם של אחרים, שמקדש הימין-המתנחל-"הציוני". העיקר שהשמאל הישראלי נקרא על ידם "פוסט-ציוני".

נכתב על ידי , 29/4/2012 17:20   בקטגוריות לא כל אידיוט צריך לקרוא, רטוריקה למתחילים, אקטואליה, ביקורת, פסימי, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)