לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2013    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2013

החתונה היהודית האמיתית


האח בנט, משלישית האחים בב"ל, ממשיך ברפורמות. וכמו כל הרפורמות שהשלישיה מקדמת, היא יוצרת עולם פוסט-מודרני שבו הדימוי מחליף את המציאות, או את מה שהיא צריכה להיות.

השבוע נזדמנתי לחתונה יהודית כמו שהיא צריכה להיות. בני זוג נישאים על ידי רב. לא סתם, רב הקהילה שלהם. שכן הדת מטרתה היא לארגן את הקהילה, ומכאן שהרב הינו מנהיג הקהילה. אגב, בתור מוסד המארגן קהילה, הדת היא מוסד לא רע כלל (כל עוד זוכרים שאלוהים חסר חשיבות בארגון זה, כפי שהיהדות אכן ידעה מבית שני ואילך). ואכן, הזוג שהתחתן מכיר את הרב שחיתן אותם לא מהיום. הרב הכיר את הבעל כבר שש שנים. שש שנים שהם בקשר, נפגשים על בסיס קבוע. מאוחר יותר, כפי שהרב סיפר כשחיתן את הזוג, הוא פגש גם את האישה. עד שפגש בה, לא האמין לבעל, וחשב שהוא מפנטז על אישה שכזאת. הקהל באולם צחק. שכן ברור שהרב מכיר את הבעל היטב, ויודע שהוא יוכל להתמודד עם בדיחה שכזאת. הקהל צחק כשהרב הוציא את הפלפון שלו וצילם תמונה מהזווית הטובה ביותר שהזוג יכול היה לבקש ביום חתונתו. הוא גם אמר שמייד ישתף אותה בפייסבוק. הרב המשיך בבדיחות הדעת על הקשר שלו עם הזוג הנשוי, ובירכם בירכת אמת של מי שיודע שמעכשיו הצטרף עוד זוג נשוי לקהילה בה הוא חי, אותה הוא משרת, ובמידה כזאת או אחרת אותה הוא מנהיג.


 ובישראל? כאילו שעד עכשיו לא יכולנו לבחור לנו רב לטקס, רב שרובינו החילונים לא רוצים, עכשיו נוכל לבחור עוד יותר, רב שרובינו לא רוצים בו בטקס. אותו עב"מ שמופיע בחתונה שלנו, כשאיננו יודע מי אנחנו, איננו יודעים מיהו ומהו, מגיע, דופק קופה, זורק ברכה, שר איזה שיר, לעתים מנגן באקורדיון או באיזה כלי אחר והולך לו. הוא לא ייראה את הזוג יותר לעולם, והם לא יראו אותו. אפילו זוג כמונו, שראיין מספר רב של רבנים, והלך לעמותת עתי"ם, ליברלית אפילו יותר מצה"ר, שדחה על הסף את אותו רב מתנחל ואוגדונר, שהתגאה בזה בפני זוג סמולנים מניאקים, אפילו אנחנו לא נראה, נקווה, את הרב שחיתן אותנו. 


 כי בישראל לרב אין מעמד של מנהיג קהילה, ולכן אין סיבה שהוא יחתן זוג שאינו מקהילתו. פתיחת איזורי הרישום היא קרקס של משמעותו של הרב בחתונה. רב בחתונה הוא מי שמקבל אל קהילתו זוג חדש. הוא זה שיחגוג איתם את ברית המלה, את בר המצווה, ולעתים גם את חתונת ילדיהם, באותה הקהילה. אגב, כך היה אצל אבי, שהרב שהיה אצלו בבר מצווה חיתנו לאחר מכן, אם אני זוכר נכון. לכן הרב היה מחתן זוגות, מכאן מעמדו. אבל כיום בישראל, שהדת מטרתה המרכזית היא משרות למפלגות המקורבות (לעתים החרדים, לעתים מפלגתו של האח בנט), כל משמעותו של הרב בטקס החתונה היא הבטחה שהממסד הדתי ממשיך לשלוט במדינה ביד רמה. ולעזאזל הזוג.


 -


ובאותה החתונה, התחתן החתן עם הכלה. החתן היה גר, והרב היה מודע לבעיה זאת. לכן, בזמן שבירך את הזוג הדגיש שברור שלזוג יש משפחה משני הצדדים. הרב הדגיש שלשתי המשפחות, משפחת הכלה, וודאי שגם משפחת החתן, ישנם ערכים הראויים להנחלה לדור הבא, וברור שערכי שתי המשפחות, הנוצרית והיהודית, ייתמזגו להם יחדיו במשפחה היהודית החדשה שזה עתה קמה. יתר על כן, הרב הזמין את אם החתן, נוצריה טובה, לראות בו את הרב שלה, והבטיח לה שמעתה גם לה יש רב. זוהי היהדות שהרב המחתן בה הוא כזה המכיר את הזוג הנשוי. הוא מכיר את הבעיות של הזוג, את הרגישויות שלו, את הקשיים שיש בזוגיות שכזאת, ואת הצורך בסובלנות כלפי האחר, בקבלת האחר אל תוך הקהילה, בידיעה שהיפתחות אל האחר היא סימן לעוצמה, ולא לחולשה. זוהי יהדות שהופכת לבלתי אפשרית, לא רלבנטית, ולחלום רחוק ב"מדינה היהודית".

נכתב על ידי , 30/5/2013 22:29   בקטגוריות אמריקה, כתבנו בשטח, משהו אישי, סיפורים שאספתי בדרך, אהבה ויחסים, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)