לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2013

מחווה לבן-דרור-ימיני


בלונדון העיר הגדולה, הדמוקרטיה שוקקת כתמיד. פינת הדוברים בהייד פארק היא כבר מזמן שם דבר למקום בו נפגשים אנשים, צועקים, מתגוששים, מילולית כמובן, מתווכחים, נואמים, כשמה כן היא, פינת הדוברים.

ואם נשפוט לפי פינה זו בעולם, ניכר שאנו חוזרים אל עבר ימי הביניים. כאז, גם כיום, הנושא המרכזי המתסיס את ההמון בפינת הדוברים הוא מאבק בין דתות ובין תרבויות. הנוצרים נואמים בחלק מהמקומות. מולם, מחרים מחזיקים אחריהם הם המוסלמים שגם הם טוענים בלהט. מתנגדי השבט הלבן גם הם שם, כמו גם אלה המחזיקים בתנך ומסבירים מדוע ישו הוא הוא המשיח ואין בלתו.

ואנחנו? מסתובבים ומחפשים ויכוח טוב, כזה שהוא יותר טוב מזה של מונטי פייטון, כזה המתפתח, המתחלף, המתגוון שההיגיון והתבונה, יחד עם רגש וחריפות, מתובלים בהם יחדיו. 

וכך הגענו אל עבר אישה שחורה, שלבושה כמיטב המסורת המוסלמית, אך פניה הנאים גלויים, מתווכחת עם בלונדיני גבוה, הלבוש כמיטב המסורת המודרנית, וגופו הרזה, אך הלבוש היטב, נאה. בסביבת צמד זה עמדו עוד מספר אנשים, וכך הצטרפנו, כשהאישה המוסלמית טוענת בלהט שאם כל כך טוב, איך זה שעדיין נשים מרוויחות הרבה פחות מגברים בחברות המודרניות המערביות. אבל זה לוקח זמן, ניסה הצעיר לטעון. הצעירה ענתה לו שכבר לפחות 60 שנה שומעים את הטיעון השחוק הזה, וכלום לא קורה. הצעיר אמר שזה לא שכלום לא קורה, אבל ישנם עוד הרבה משתנים אחרים שמסבירים מדוע נשים מרוויחות פחות מגברים. זה תלוי גם בהשכלה, בוותק, בהרבה משתנים. כאן, בת זוגתי השתלבה לטובת הצעירה המוסלמית ואמרה שגם כשלוקחים את כל המשתנים האחרים, הגברים עדיין מרוויחים כשלושים אחוז יותר מהנשים. האישה המוסלמית הנאה הנהנה בהנאה. הצעיר הסביר שהוא גדל בשבדיה ושם המצב הרבה יותר. המוסלמית לא השתכנעה אך החליטה להמשיך. 

ומה בדבר פצצת אטום ונשק אטומי, מה, רק לכם מותר? זרקה לעבר הצעיר השבדי. הוא גמגם, ואמר שלא, לא רק לנו מותר, אבל אנחנו מתקדמים ואנחנו לא נשתמש בנשק הזה. כן, מתקדמים, זרקה לו הצעירה. וב-1940 גם הייתם מתקדמים? הוא התבלבל קצת והיא הסבירה. הרי לפני 60 שנה הייתם יותר פרימיטיבים מאיתנו, הרי ארצות הברית השתמשה בנשק האטומי. לא, הסביר השבדי, זה היה חלק ממלחמת העולם השנייה. אז מה? שאלה הצעירה, אם שימוש בנשק אטומי נעשה רק בידי מדינות פרימיטיביות, הרי לפני 60 שנה הייתם יותר פרימיטיביים מאיתנו. וחוץ מזה, למה לכם מותר שיהיה נשק אטומי ולנו אסור? מה, זה בגלל שאתם יותר טובים מאיתנו. כן. הפתיע השבדי. אז, כן? למה? כי ככה החלטת? איזה מן טיעון הוא זה? הרי אם אתה מאמין באנושיות, הרי לא ייתכן שתטען שרק בגלל שאתם אתם לכם מגיע נשק אטומי, ולמדינות מוסלמיות במזרח תיכון אסור. אבל על המדינות האלה אני לא סומך. אה, אבל על ארצות הברית שכבר השתמשה בנשק אתה כן סומך? המשיכה השחורה המוסלמית בטיעון שלה. כן, גמגם השבדי. למה בעצם אתה לא סומך על המדינות האלה? כי הן מוסלמיות? כי הן לא אתן? למה ואז התחילה למנות את המדינות המחזיקות בנשק אטומי, ארהב, רוסיה, צרפת, אנגליה, ישראל, סין, קוריאה, למה להן מותר ואסור לאף מדינה מוסלמית? 

כאן אני כבר לא יכולתי שלא לבוא לעזרת השבדי חסר הישע, והכנסתי טיעון משלי. אבל לפקיסטן יש נשק אטומי, לא? כן, נאלצה המוסלמית להסכים, ופקיסטן היא מוסלמית, אז אין כאן עניין של דת. השאלה היא האם צריך לתמוך בעוד נשק אטומי או לא, שכן ברגע שהסכמת שיש מדינה מוסלמית עם נשק אטומי, כל הטיעון שדופקים את המוסלמים בזה שאין להם נשק אטומי לא תופס. הצעירה נאלצה להסכים, היא רק אמרה אבל למה יש יותר מדינות לא מוסלמיות עם נשק אטומי מאשר מדינות מוסלמיות עם נשק כזה, אבל היא בעצמה הבינה שטיעון זה חלש למדי. ולכן המשיכה לתקוף את הצעיר ולבקש ממנו הוכחות כיצד הוא יכול לטעון שהתרבות שלו טובה יותר. הצעיר המשיך לטעון בתוקף שהתרבות שלו אכן טובה יותר. אבל צריך מדדים מדידים, הצטרף לעזרתה של המוסלמית עוד אחד מהמקשיבים בצד. אתה לא יכול לטעון סתם דברים. אתה חייב לעשות את המחקר שלך. אמרה המוסלמית. 

איך אתה בודק דברים? שאלה המוסלמית. אני קורא דברים, שומע אותם במדיה, זה המקור של המידע, מהמ, הנהנה המוסלמית, ואז אם משהו מעניין אותי אני קורא עליו עוד באינטרט, בויקי, לפעמים גם בגוגל. המוסלמית צחקה. זה הכל מקורות מערביים. איך אתה יכול לדעת מה באמת קורה בעולם, אם כל המידע שלך מגיע ממקורות של אנשים שבעיקר מסתובבים בקניוניים סביבך. אתה חייב לעשות מחקר, אתה חייב לבדוק דברים, לפני שאתה יוצא בהצהרות שהתרבות שלך יותר טובה. 

כאן כבר הרגשנו שהויכוח נע במעגלים, ולכן החלטנו לנוע משם גם אנחנו במעגלים.

ורק אני התחלתי לחשוב. או קיי, מדדים. בואו נבדוק: היכן אנשים יותר חופשיים? היכן בעולם לנשים יותר זכויות, בערב הסעודית, ממנה הגיעה המוסלמית, או באנגליה, שם אכן  מרוויחה אישה 30 אחוז פחות מהגבר? היכן יכולים אנשים להשתתף יותר בהחלטות סביב חייהם, במדינות המזרח התיכון או בשבדיה? איזה מדינות שוויוניות יותר, אלה שמפיקות נפט בחצי האי ערב או אולי אלה עם עתודות הנפט בארצות הברית? איזה עוד מדדים אפשר למצוא? איכות חיים? אורך חיים? באיזה מדדים מדינות מוסלמיות מתקדמות יותר ממדינות נוצריות מערב-אירופיות? רק חשבתי כך והבנתי, או קיי, לו רק בן-דרור-ימיני היה שומע את מוחי, הוא ודאי היה גאה בי. ואז נזכרתי שלא הכל מדיד.

והלכתי לדרכי.

נכתב על ידי , 24/6/2013 23:30   בקטגוריות דיאלוגים, כתבנו בשטח, משהו אישי, סיפורים שאספתי בדרך, אקטואליה, ביקורת, אופטימי, עבודה, פסימי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)