לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2015    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2015

מי אתה איפה


כמעט לא זכרתי איפה ראיתי את הכרזה הזאת, אבל בסוף נזכרתי, אני חושב שזה היה בתל-השומר, אולי בשיבא, או איך שקוראים לבית החולים ההוא.


"בחול המדינה זה אתה" וכיוון שרוב הזמן אני בחול חשבתי שאם כך, רוב הזמן המדינה זה אני. ממש כמו לואי הארבע עשר, המדינה זה אני.


המשפט הזה היכה בי בארץ בעוצמה.


אפילו כשהבעתי דעה ביקורתית על ישראל ושמעו שאני בחול, אז השומעים מתחו ביקורת על כך שאני מעז להחזיק דעות שאינן בקונצנזוס המדומה הקיים בישראל (הקונצנזוס של שרת התרבות, פחות או יותר, בעת מלחמות).


אבל לא רק מתיחת הביקורת האסורה בחול, בגלל שהמדינה זה אני. המשפט היכה בי בעוצמה בגלל האירוניה החריפה שבו. כן, "בחול המדינה זה אתה". ההשתמעות של המשפט היא ש"בעוד בחול המדינה זה אתה, הרי בארץ, המדינה היא הכל חוץ ממך." בעצם, המשפט הזה לא אירוני כלל. אכן, מבחינת הישראלים, בחול המדינה (ישראל) זה הם. אבל איש מהישראלים לא מצפה שבישראל המדינה גם תהיה הם. על כל המשמעויות של מבע זה:


1. אם המדינה זה אתה, שמור על חוקיה (פחחחח!!!!!!!!!).


2. אם המדינה זה אתה, אזי היא צריכה לדאוג לך (פחחחח!!!!! אלא אם כן שם משפחתך הוא תשובה, והשקעת במאגר נפט.)


כן, המשפט "בחול המדינה זה אתה" אכן מעביר נאה את ההשתמעויות שבישראל המדינה היא לא אתה. גם לא אני.


 


ואני? אני מעדיף את המשמעות המקורית של המשפט "בחול המדינה זה אתה." כלומר אני! לא טוב לכם? אתם טועים, כי המדינה זה אני! (ריקורסיבית עד אין סוף).

נכתב על ידי , 24/6/2015 22:29   בקטגוריות האלהה, כתבנו בשטח, לא כל אידיוט צריך לקרוא, אקטואליה, ביקורת, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)