לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

כמה הערות ליום שקט


1. לענין שאלת ההשכמה: מזה כמה ימים שתושבי צפון הארץ מתועררים לקולות הסירנות. היום זה היה ב5:45, אתמול ברבע לשמונה, גם שלשום וגם ביום שני התעוררנו לקולות צופרים. הדבר המתמיה ברוב אזעקות אלו הוא שלא היו בהן נפילות. נכון, התרגלנו שהקשר בין אזעקות ונפילות הוא מקרי, אולם, לצערי האזעקות בשעות הבוקר אינן מקריות. דמיינו לעצמכן את המצב בו נופל טיל ופוגע באדם במיטתו בעודו ישן. הזוועה. ההלם. התדהמה. כל אלה יהיו בלתי נסבלים מבחינת צה"ל. כיוון שכבר למדנו שטילים נופלים לפני שהאזעקה עולה ויורדת, יש סיכוי לא רע שמצב כזה אכן יקרה. אלא אם כן, בדיוק! צה"ל דואג להעיר אותנו כל בוקר כדי למנוע מצב זה. גאוני. חבל קצת שזה פוגע בשעות השינה של האוכולוסייה. אבל, כיוון שאין לאוכלוסייה באיזורי האזעקות ממילא מה לעשות, אז לא נורא, היום שבו הם יהיו עסוקים בלטפס על הקירות ולחכות לאזעקה הבאה יתארך קצת, אפשר לחשוב. אז הם יסבלו עוד טיפה, העיקר שלא יקרה המקרה המצער שיפגע בצה"ל. חו"ח.

2. זה קשה, באמת שזה קשה, בטור סמולני מאניק עוכר ישראל, זה מעורר רחמים לראות את ישראל. הפאתטיות זועקת. עומדת מדינה עם הצבא הכי חזק במזרח התיכון וחוככת מה לעשות. ממשלה מציבה יעד. די ברור מה צריך לעשות כדי להשיג את היעד, אבל מישהו מפחד לעשות את הצעד. למה? הסבר אחד הוא כמובן הזיכרון מהמלחמה הקודמת. לכן לא עושים זאת. וכך, נמר של נייר. פשוט עצוב. אימפוטנטיות לשמה. כל העולם מעודד אותנו, כן, תעשו זאת. כן, לכו על זה. ורק פה, לא עושים כלום. (אולי בצדק).

3. אולי הסיבה האמיתית שלא נכנסים עם חיל הרגלים ללבנון היא הרמטכ"ל וסגנו או מי שזה לא יהיה. הרמטכ"ל הוא מחיל האויר. בתור בוגר של חיל זה הוא למד להכיר בעליונות החיל שלו (ולא רק העליונות המוסרית הכוללת אינוס קטינות ומכות קלות בכנף בעת הריגת חפים מפשע). לחלופין, הוא למד במהלך כל הקריירה שלו לזלזל בחילות ובכוחות האחרים שיש בצה"ל - הרמטכ"ל לא חושב שהכוחות היבשתיים מקצועיים מספיק ומסוגלים לנהל מלחמה בתוך שטח לבנון מבלי להיפגע. הוא לא סומך על רוב הצבא שלו. אגב, אם מישהו מחפש עוד סיבות מדוע על הרמטכ"ל ללכת הביתה, הנה מצאתם אחת נוספת.

4. אחת הסיבות הנוספות שלא רוצים להיכנס ללבנון רגלית היא שלא רוצים שחיילים ימותו. לא אהיה מקורי, אבל אצטרף לכל אותם אנשים שתמהים על היפוך התפקידים שיש כאן. רביב דרוקר העיר על זה היום, וחבל שהוא לא משולב יותר בשידורי ערוץ 10. הצבא לא מוכן לצאת לפעולה כיוון שהוא מפחד שימותו חיילים. אבל אין לו בעיה לצאת לפעולה כשאזרחים נפגעים ממנה. העורף צריך להיות מוכן להקריב אנשים למען פעולות צה"ל. כך, בגלל פעולות צה"ל מתו 13 אזרחים ישראלים ו12 או אולי 14 חיילים. הצבא מוכן להקריב אזרחים רק שלא ימותו חיילים. אגב, הא לכם עוד סיבה לרענן את צמרת הצבא. מטרת הצבא היא להגן על החיילים לא להקריב אותם לטובתו.

(ועוד הערה על רביב דרוקר שפשוט נבח את שאלתו על איתן כבל: "הממשלה הציבה יעדים למבצע, ברור שהיעדים האלה לא יושגו ללא שימוש בכוח קרקעי. אז תחליטו אם אתם רוצים לעמוד ביעדים, תיכנסו או שתשנו את היעדים". כבל לא ממש השיב.)

5. וכדי לאזן את האנטי פטריוטיות, הנה אני מציע קו הסברה חדש לישראלים, קו שנעלם מעיני רבים כל כך מאיתנו. כל העולם מדבר על מיליון הפליטים הלבנונים. אבל אני עוד לא שמעתי מישהו מדבר על הפליטים בישראל. הגיע הזמן להפסיק לצחוק על זה ולהתחיל להשתמש בזה. אני, למשל, גליתי מדירתי לדירת מסתור של הוריי. הוריי הם פליטים. הם נסעו למרכז במוצאי שבת ומאז נשארו שם כפליטים חסרי בית נעים מדירה אחת לאחרת כשרק כותנתם לעורם. כך גם אחת העובדות אצלנו, ועובדת נוספת. ידידה שלי עומדת לעבור מהדירה בה היא גרה כיוון שפליטים באים במקומה והיא תזוז לדירה אחרת. כולנו פליטים בימים אלה. אלפי ועשרות אלפים של ישראלים, ואולי לא אגזים אם אומר שיש מאה אלף 100000 פליטים בישראל ואיש לא מדבר עליהם. אז הגיע הזמן לשים את הפליטים הישראלים בטלוויזיות בעולם. מה יש, זה עבד מעולה ל30000 איש שפונו מגוש קטיף, אז למה שזה לא יעבוד ל100000 איש שהפכו פליטים בגלל החזבאללה? (אגב, משום מה האב של שני הילדים הערבים שמתו אתמול היה טוען שהישראלים הפכו פליטים בגלל ממשלת ישראל אבל הוא סתם אנטישמי או לחלופין תומך חזבאללה שמן הראוי ...).

נכתב על ידי , 20/7/2006 22:30   בקטגוריות אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)