לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2006

והנה הוא הולך למלחמה בלי לומר מלה


עוד בוקר של מלחמה החל. איך אני יודע? אזעקה ב06:20. בעצם חזבאללה יודע שחיפה היא עיר פועלים ולכן הוא מסדר לנו השכמות כשצריך. אתמול, למשל, הם ידעו ששבת אז לא השכימו אותנו. הם כל כך דואגים, שמי שלא התעורר מהאזעקה ב06:20 סידרו לו נודניק ב07:10 ואז עוד אחד בסביבות 08:15. אחרי ההשכמה המסודרת הזאת הצלחתי איכשהו לקום. ארוחת בוקר עם מוזיקה, ומקומות קטנים של חתרנות. השדר שם את החידוש של סינרגיה לחום יולי אוגוסט של המשורר הלאומי, ש. ארצי. הוא צדק כשאמר שהכיסוי עולה על המקור. עדיין, זה קצת קשה לפתוח את הבוקר עם המלים האלה: "חום יולי אוגוסט אז היה כבד מאוד, שעת צהריים, הפלוגה הלכה בואדי. תרשום בספר דף, מדובר במלחמות, תרשום פצועים שרועדים, וזה נורמלי. מסוק נוחת, אני שוכב לבד בשטח. מרחפים באלונקות שניים בלי שם, פלוגה שלמה חטפה אש נ"ס ב"טמפו". תופס מונית חיפנית, הולך לרקוד עם חיילים מתים בלב." המונית החיפנית היא פרט משעשע במיוחד. נכון, בשיר המקורי היה גם דיסקוטק. לדעתי אין כרגע דיסקוטקים בחיפה, הם סגורים בהנחיות פיקוד העורף. כמו הסינימטק ושאר מקומות פומביים מדי. אז רק חיילים מתים בלב, אבל קלים על ההדק. חתרנות משעשעת בתחילה, לאחר מכן היא הופכת למדכאת עד אימה. מדכאת כמעט כמו המאמרים בוינט. מישהו כבר מוכן להאיר

את אונ' חיפה באור קצת יותר שפוי? כי הקולות שעולים ממנה דוגמת: " מדהים עד כמה גדול הדמיון בין 1933 ל-2006." משפט שאני לא חושב שצריך הסבר במופכרות שלו. או לחלופין " אין חברה הרומסת נשים וחדורת רגשי נחיתות יותר מזו האיסלאמית." אתמול ב"רואים עולם" סופר על קונגו שהולכת לבחירות דמוקרטיות. סופר שם איך נשים קונגולזיות נאנסות באכזריות אונסים קיבוציים. ההסבר לאונס הוא כמובן לא מיני. את זה כולנו יודעים. אולם בקונגו משתמשים באונס כדי להרוס את המבנה החברתי שכן אישה הנאנסת נפגעת לא רק פיזית, אלא גם כל המבנה החברתי הקיים סביבה מתפרק. הרעיון מאחורי האינוסים בקונגו הוא לפורר את החברה המתחדשת במדינה זו. דומני שזו התייחסות שקצת יותר רומסת נשים מאשר בתרבות האיסלאמית. אגב, נשים יושבות בפרלמנט האירני. "גם נשיא איראן אחמדי-נג'אד מצטייר בעיני רבים כלא יותר מפרחח אלים שאינו שולט בפיו." בפעם האלף, שמישהו יסביר לסוציולוג הנכבד, כמו לחברה הישראלית כולה, המשטר באירן מבוסס על מועצת חכמים שהיא מעל הנשיא. הנשיא בא והולך ועושה את דברה של מועצת החכמים. ברצונה מותח את החבל, ברצונה משחרר אותו. הוא אינו עצמאי. לכן היא קרויה רפובליקה אירנית, כי אמנם יש בחירות לנשיאות אבל מעל לנשיא יש מועצת חכמים, בראשות עלי חמינאי, שכרגע מאוד נוח לו שהנשיא שלו חוטף את האש. אבל הסוציולוג (הביקורתי, אין ספק) מוכן כבר למלחמה.

כמו כל האוניברסיטה שלו. שדורשת מעובדותיה המסורות להגיע לעבודה, למרות הסיכון בכך, דבר שאפילו הוביל לביקורת אתמול ב"מועצת החכמים" בערוץ עשר ע"י פרופסור פאניה עוז-זלצברגר, חברה באוניברסיטה.

אבל מי אמר שאין גם חדשות טובות.

הדמוקרטיה היחידה במזה"ת העלימה אדם ל17 יום. למזלו של אותו אדם הוא פרופסור ולכן היה מי ששם לב שנעלם ודרש פרטים על כך. בסופו של דבר, פרופסור פלאח ג'אזי שוחרר בלי שום כלום נגדו. חוץ מכתם נוסף על הדמוקרטיה הישראלית. מי שקורא את הידיעה רואה עד כמה מופרכות ההאשמות נגדו, אבל לפחות הוא שוחרר.

 

יודח אלוף פיקוד העורף לאלתר! ותופסק מלחמת כבוד צה"ל.

בגלל 8 עובדי הרכבת ששהו 20 מטר מאזור מוגן ומתו למרות זאת,

בגלל 2 ילדים בנצרת שמתו בגלל שלא הייתה אזעקה,

בגלל 2 עובדים חיפאים שמתו כשהלכו לעבודה בגלל הוראת האלוף,

יודח אלוף פיקוד העורף לאלתר! ותופסק מלחמת כבוד צה"ל.

נכתב על ידי , 30/7/2006 12:18   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, פסימי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)