לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2004

הזדוניות שבמילת הקסם


הייתה לי פעם ידידה. לא, בעצם היא מעולם לא הייתה ידידה שלי. היא הייתה חברה של ידיד של חברה שלי. כן, היום היא אשתו של אותו ידיד של חברה (במובן ידידה) שלי. היא הייתה ואני מניח שעדיין יצור בלתי נסבל. אני לא יודע כי לא פגשתי אותה מזה זמן. למעשה פעם אחרונה הם סירבו להיפגש איתי. הסירוב שימח אותי מאוד. כשחושבים על זה לעומק אני עומד לפגוש אותם עוד איזה חודשיים שלושה. דיכאון אמיתי. דיכאון אמיתי. רגע, רגע, מאיפה ולאן זה הלך. כן, או קיי, היתה פעם מישהי שהיכרתי שהיתה יצור בלתי נסבל. למה היא היתה בלתי נסבלת, ובכן היתה לה יכולת ראות פנורמית. בכל נושא ובכל סוגיה היא תמיד ראתה את כל הצדדים. אז מצד אחד ככה וככה וככה, ומצד שני ככה וככה וככה, ומצד שלישי ככה וככה וככה וכו', בכל נושא, בכל סוגיה, תהיה המחלוקת אשר תהא, כל דבר שנשאלה היא תמיד ראתה את כל הצדדים.

למה נזכרתי בה? בגלל מילת הקסם. מילת הקסם שלי שאותה לימדו אותי אינה בבקשה. היא דווקא המילה הקשר. הכל תלוי בהקשר שבו הדבר קורה. כך לימדו אותי. אולם זה בלתי נסבל לפעמים. כן, אני תמיד חייב לבדוק דברים בהקשר. האמת החינוך שאני קיבלתי טוען שדבר לא קיים אלא אם כן מוצאים אותו בהקשר שלו. אבל זה לא אומר שכל דבר באמת תלוי בהקשר. ברור שכל תופעה בהקשרים שונים תלבש צורה ואיכות שונה. אבל, זה לא מונע שיפוטיות. תופעה יכולה להיות רעה ברוב ההקשרים וחיובית בחלק קטן מהם ואז ניתן לטעון שהתופעה שלילית באופן כללי. אפשר לטעון שהתופעה היא כה תלוית הקשר שאי אפשר לקבוע עמדה א-פריורית עליה, אבל לטעמי זוהי פחדנות. באופן כללי, רוב התופעות קורות בהקשרים הניתנים לצפייה מראש ואפשר לקבוע כלפיהם עמדה, אפילו ללא הקשר ספציפי. אז כן, זו הזדוניות של מלת הקסם, היא מאפשרת התחמקות קלה מדי משיפוט. לא הכל תלוי הקשר ולא כל תופעה מחייבת הקשר בשביל לקבוע עמדה כלפיה. אז המשפט "זה תלוי בהקשר" הוא תמיד נכון, אבל הוא תמיד מאכזב.





טוב, זה פרסום שני, כי מחקתי את הפוסט הזה מטעמים שונים ומשונים. יותר משונים. כן, היה מטורף במובן החיובי של המילה הקטע של ההאלהה העצמית שלי פה. ייתכן אפילו שאחבר את עצמי לאלים האמיתיים פה, אם אקבל רשות. סביר שלא. אני מעדיף להיות אל צדדי, כן, קראתי בספר, אלים בחיי גבר וראיתי שאני מתאים לדמות הייפייסטוס או משהו כזה. האל הנכה. מעניין דווקא זה היה. אז שוב התנצלותי הכנה בפני האימפרזריו, אבל את בטח מבינה.

נכתב על ידי , 4/7/2004 20:18   בקטגוריות מכתמים ומילים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)