לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2007

עוד מילה על ההשתמטות


נכון, היום צריך לדבר על השערוריה של הגמלה לניצולי שואה שנשארו בחיים, אותם 83 ש"ח לחודש שיגדלו עד שלא יוותר מי שיקבל אותם. אבל אני החלטתי לדבר על הנושא של אתמול, כזה אני מפגר.

אתמול נפגשתי עם מישהו שלא עשה צבא. לא ברור מדוע הוא לא עשה צבא. הוא איש בריא, ניכר בו שהוא איש בריא. הוא גם איש צעיר. עושה רושם שאם הצבא היה רוצה בו, הוא היה משרת בצבא בשימחה. אבל, סביר שהצבא לא רצה בו.

או אז נאלצתי להסביר לעוד מישהי שלא עשתה צבא את עובדות החיים. היא לא עשתה צבא מסיבות בריאותיות. הייתי צריך להסביר לה שיש מושגים כמו קב"א ודפ"ר שבאמצעותם צה"ל מחליט את מי לא לגייס. כן, ישנם הרבה צעירים שצה"ל מוותר על שירותיהם. אותם אלה שפעם נקראו "צעירי רפו"ל". אנשים אלה נושרים  מבית הספר בגיל מוקדם, אין להם השכלה, הם באים מבתים הרוסים או לא שלמים, ועל כן צה"ל מחליט שהם לא יתרמו מספיק. הם חלק מה25% שלא מתגייסים בגיל 18 בימינו.

מה שצה"ל והחברה כמובן לא מספרים הוא שאם גורלם עד אותה תקופה התאכזר עליהם (גורלם והחברה בה הם חיו), אזי אי גיוסם לצבא הוא כמעט גזר דין מוות על הניעות החברתית שלהם בעתיד. שכן, הם יודעים והחברה יודעת שמי שלא משרת בצבא עדיין יש עליו תווית חזקה. הם, שחינוך מסודר אין להם, שמשפחה מסודרת אין להם, שמבינים שהעתיד צופן בחובו דברים מוגבלים, יודעים שאי שירות בצבא סוגר בפניהם דלתות רבות - לכאורה, לא חוקי להפלות על רקע אי שירות בצבא, אבל אותו צעיר חשד ובצדק רב שמשרות ממשלתיות יהיו סגורות בפניו בגלל שלא שירת בצבא - יקראו לזה בטח סיווג בטחוני או משהו דומה.

אז כן, יש שערוריה רבתי על כל הצעירים שמשתמטים מהצבא, אבל מישהו צריך להצביע על כל אותם צעירים שצה"ל לא רוצה. סביר שעל כל אחד שמשתמט, צה"ל משחרר צעיר אחד מטעמי קב"א ודפ"ר. על כל צעיר שצה"ל בוכה עליו שלא התגייס, יש צעיר שבוכה בגלל שצה"ל לא גייס אותו.

נכתב על ידי , 31/7/2007 16:00   בקטגוריות כתבנו בשטח, אקטואליה, צבא, פסימי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)