לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

זהירות גיס חמישי פרסי


זה תהליך די כואב אבל צריך לעשות אותו, הגיע הזמן לתלות אותי בכיכר העיר, לסקול אותי באבנים ולעשות בי שאר מעשים שעושים באנטישמים, בוגדים וגיס חמישי.

לחלופין, אפשר להסתכל על המציאות של השבוע האחרון ולהבין משהו די יוצא דופן, הנשיא האירני הוא לא השד שעושים ממנו. נכון, ההתבטאות שלו בנושא ההומוסקסואליים הייתה מוזרה*. אשר לשאר הדברים שאמר הנשיא האירני, איתם כבר הרבה יותר קשה להתווכח.

ראיתי אותו ב"רואים עולם" של הערוץ הראשון. הראו שם מספר קטעים, אחד מהאו"ם, אחד מראיון שנערך עימו לתכנית שישים דקות ועוד אחד מההופעה בקולומביה.

נתחיל עם האחרון, ולאו דווקא עם מה שאמר או לא אמר נשיא אירן. נתחיל עם נשיא אוניברסיטת קולומביה. הוא מזכיר לי נשיאי אוניברסיטאות בארץ - אדם קטן שעושה הכל משיקולים של רווח והפסד כלכלי של שם האוניברסיטה. יצור חסר סגנון וחסר בושה, כאמור דומה מאוד לנשיאי האוניברסיטאות בארץ. ההתנהגות הדו-פרצופית שלו של להזמין את נשיא אירן להרצות ואז להציג אותו באופן של דיקטטור שפל היא התנהגות פחדנית, צבועה שכל מטרתה להחניף לדעת הקהל האמריקאי. אבל כאמור לא צריך לצפות ליותר מנשיא אוניברסיטה. אגב, ההאשמה שנשיא אירן הוא דקטטור מהזן הנחות ביותר מעידה על בורות מדהימה, שכן הוא נבחר בבחירות. הקולות של הכפריים והעניים הם אלה שהובילו לנצחונו בבחירות, שכרגיל היווה כישלון של גורמי המודיעין במערב שציפו שמתמודד מתון יותר יזכה. כישלון זה היה שני בשרשרת לאחר שגם בבחירות לפני כן כשל המודיעין המערבי וחשב שגורם קיצוני יזכה בבחירות, רפסנג'ני, ומתמודד "ליברל" ניצח - חאתמי. צריך לזכור שנשיא אירן אינו השליט באירן, שכן זוהי רפובליקה איסלמית שחכמי הדת הם השולטים בה למעשה, והנשיא כפוף גם להם, יותר נכון, בייחוד להם.

אז מביאים את מה שהוא אמר על ההומוסקסואלים.כאמור, לא שמעתי התבטאות חד משמעית של נשיא מדינת ישראל הנוכחי בנושא (אם כי אני זוכר משהו של נשיא קודם באותו נושא), וגם לא של ראש ממשלת ישראל (למרות שהאגדות אומרות שבתו היא לסבית). אז נשיא אירן, רפובליקה איסלאמית, אינו בן אדם נאור והוא מפלה על רקע העדפות מיניות. אכן, חדשות מסעירות ומדהימות. מזל שאנחנו לא כאלה. אגב, נושא שוויון זכויות על רקע העדפות מיניות שנוי במחלוקת גם בארצות הברית.

הקטע מהאו"ם היה מעניין. שם התבטא נשיא אירן על הבעיה הפלסטינית. הוא הציג סיפור על פיו בגלל השואה הוקמה מדינת ישראל תוך גזילת השטח מהפלסטינים שמאז נתונים בכיבוש, ברדיפות, בהרג, בלחץ כלכלי, בסגרים, בכתרים, בהפסקות חשמל ומים. כמה דברים אפשר להגיד על רעיון שכזה: א. בחובו טמונה הכרה בשואה, שכן היא הבסיס להקמת מדינת ישראל אפילו לפי הנרטיב הזה. ב. הוא לא רחוק מהמציאות - מדינת ישראל אכן הוקמה בגלל רגשות אשם כבדים של חלק ממדינות אירופה בעקבות השואה, ולא רק של מדינות אירופה אלא גם של מדינות אחרות; מדינת ישראל אכן הוקמה על שטחים שברובם הגדול לא היו מיושבים ביהודים באופן צפוף, וחלקם הגדול היו מיושבים בצפיפות גדולה יותר של ערבים בשטח הקרוי פלסטינה; רבים מאוד מאותם ערבים ברחו, הונסו או גורשו מבתיהם (כפי שהיה נהוג במלחמות מאז ומעולם) וכך הפכו לפליטים שמאז סבלו, חלקם סובלים וילדיהם ונכדיהם ממשיכים לסבול ממצב של פליטות; מקצת הפליטים נכבשו שוב במלחמת ששת הימים וכך הפכה פליטותם לכפולה והובילה לחיזוק הזהות הלאומית שלהם וההבנה בעוול שנגרם להם בעת שנלקחו מהם שטחים למען הקמתה של מדינת ישראל. ג. ממשלת ישראל אכן שוקלת להפסיק את החשמל ברצועת עזה, היא עסוקה בכתרים, סגרים וטיפולי שיניים אחרים באוכלוסייה הפלסטינית בשטחים וכו'.

אבל הקטע הכי מעניין היה הראיון עם כתב שישים דקות. הראיון נערך באירן כשנשיא אירן יושב כסא מול כסא המראיין האמריקאי. מדי פעם הנשיא האירני שאל את המראיין עם הוא קובע עובדות או שואל שאלות, אם הוא פוליטיקאי אמריקאי או עיתונאי. הוא שאל זאת לאחר שהעיתונאי קבע שהאירנים מכניסים נשק שלהם לעירק כדי לפגוע באמריקאים. העיתונאי קבע זאת כמובן מאליו. הנשיא האירני טען שזוהי טענה של השלטון בארצות הברית, ולא כל דבר ששלטון ארה"ב אומר הוא אכן נכון*. הנשיא אפילו לא התעצבן כשהעיתונאי קטע אותו באמצע תשובה שלו ודרש ממנו שאלה של כן/לא. מנהג שלא תראו כתבים אמריקאיים עושים בראיון עם נשיא ארצות הברית, שממעט בכלל לתת ראיונות. בבוש הם נוהגים כבוד, בנשיא של מדינה כמו אירן אין צורך בכך. המראיין התעקש בתשובה של כן/לא לשאלה אם אירן מפתחת נשק גרעיני. הנשיא אמר שיש עוד שימושים לאנרגיה גרעינית מלבד נשק. התשובה העקיפה הזאת לא סיפקה את העיתונאי האמריקאי. אז הוא התעקש שוב. או אז ענה לו הנשיא שאין שום טעם בנשק גרעיני בימינו ושהוא לא נותן דבר. נשק גרעיני לא מנע את התפרקות ברית המועצות, כך אמר הנשיא, ולא עוזר לארצות הברית לנצח בעירק, אז כיום הוא לא מועיל*. לאחר מכן המראיין שאל אותו על העובדה שבוש עשה לו טובה כיוון שסילק את הרודן העירקי, שבמלחמה נגדו הנשיא השתתף. הנשיא הסכים שהפלת הרודן העירקי הייתה חיובית, אבל אמר שארצות הברית הייתה צריכה להסתפק בזה ולתת לעם העירקי להמשיך משם. הוא גם אמר שחוסר יציבות בעירק אינו בריא לאירן*. המראיין אמר שאירן וארצות הברית על מסלול מלחמה, והנשיא הכחיש זאת מכל וכל.הנשיא הבהיר שבארצות הברית ישנם גורמים שאומרים זאת, אבל הוא חושב שיש דרכים טובות יותר לנצח בבחירות, כמו להפסיק לגרום למותם של אזרחים או לחלופין לדאוג לאזרחים, דוגמת נפגעי הסופה קתרינה. לסיום, המראיין עשה שני דברים מעניינים. הוא הביא ציטוט ישיר ומדויק של בוש שביקש למסור לנשיא אירן שפעולותיו ובחירותיו גורמות לכך שעם שהיה אהוב בעולם הופך לעם מצורע ומבודד שגורמים רבים בעולם שונאים אותו ומפחדים ממנו ורואים בו סכנה לעולם. הכתב שאל את תגובתו של הנשיא האירני. הנשיא האירני אמר שהוא לא מאמין שכך בוש אמר ושזוהי הבנתו של הכתב את דברי בוש. הכתב התעקש שזהו ציטוט מדויק ועל כך השיב הנשיא שזכותו של בוש להחזיק בדעתו ולהתבטא כך**. לסיום שאל המראיין את הנשיא אם אין משהו חיובי שהוא יכול להגיד על בוש. הנשיא החזיר בשאלה וביקש מהכתב להגיד משהו טוב על בוש. המראיין ניסה להציע שכמו הנשיא, גם בוש הוא איש דתי מאוד. על כך השיב הנשיא בשאלה נוספת לכתב, ושאל אותו אם יש משהו בדת הנוצרית שהופך כיבוש של מדינה זרה והתעללות בתושביה לציווי דתי. המראיין התעקש בכל זאת לשמוע משהו חיובי מצד הנשיא על בוש, ועל כך השיב הנשיא שהוא אינו מכיר את בוש וחייו האישיים, וייתכן שהוא איש משעשע או נחוש, אבל הוא אינו יודע זאת. בסיום הראיון הזכיר הנשיא למראיין שהוא נשיא המדינה שבה הוא נמצא וראוי שיתייחס אליו כך.

אז כן, אין ספק זה תהליך די כואב אבל צריך לעשות אותו, הגיע הזמן לתלות אותי בכיכר העיר, לסקול אותי באבנים ולעשות בי שאר מעשים שעושים באנטישמים, בוגדים וגיס חמישי. כי אין מה לעשות, הדברים שהנשיא האירני אמר בשבוע האחרון נשמעים לי הגיוניים לגמרי.

 



* אבל בתור מדינה שבה שנה שעברה בוטל מצעד הגאווה בעיר הבירה שלה, אנחנו לא יכולים למתוח ביקורת על הומופוביה.

* הוא היה אדיב מספיק בשביל לא להזכיר את סוגיית הימצאות נשק להשמדה המונית בעירק שלפני המלחמה.

* כאן הבנתי שאני בוגד, כי התשובה שלו הייתה כל כך הגיונית בעיניי שזה מבהיל.

* כאן הבנתי שוב שאני בוגד, כי גם תשובה זו שלו הייתה כל כך הגיונית בעיניי שזה מבהיל.

** כאן כבר נהג נשיא אירן בגדלות נפש ממש, כשלא השתמש בביטוי הידוע "הכל עובר עליך וקקה בידיך", שכן הציטוט המדויק שאמר בוש עליו עובד בעיקר על בוש, שהתנהגותו ובחירותיו גרמו לכך שמדינתו נתפשת כמדינה מצורעת שרבות ממדינות העולם רואות בה ובהתנהגות שלטונה סכנה ליציבות העולם. אגב שאלה זו גם הראתה עד כמה העיתונות האמריקאית היא עיתונות חופשית שעיתונאים שם בקשרים כל כך טובים עם הנשיא שלהם שהם מצטטים אותו מילה במילה, בלי מילת ביקורת על דבריו או התנהגותו.

נכתב על ידי , 30/9/2007 11:07   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, פסימי  
67 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)