לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

עיתונאי מחדשות 10 הוא לא בלוגר


ובכלל, אולי הגיע הזמן להבהיר לנענערוץ10 שאנחנו לא פראיירים. אז אני מתחייב שאני אמשיך לעקוב ולנתח רק את הבלוג של כתב החינוך. אני קורא לכל השאר להחרים את הבלוגים של שאר העיתונאים כפי שאעשה גם אני. אני מוכן לקבל שיש להם בלוגים, אבל אני לא חושב שבלוג של עיתונאי ראוי למעמד של בלוג מוביל בעמוד השער של נענערוץ10. יתכבדו נא ראשי נענערוץ10 וישימו הפניות צד לכל ה"בלוגים" של העיתונאים. אבל שלא ינצלו אותנו ואת מה שנבנה כאן כדי לקדם  את העסקים  שלהם. על כן, החרימו את הבלוגים של העיתונאים. שבוע הבא ננסה להרים גם יום ללא ישראנענע. ובינתיים בואו נראה מה לומדים מהבלוגים של העיתונאים, אחד מהם לפחות. שבוע הבא גם ננסה לארגן החרמה של ישרא ונענע לגמרי לאיזה יום, כדי שישנו את דרכם הרעה.

 

הפוסט הראשון לימד אותנו מה רן ליאור חושב על המורים ומיהו רן ליאור. הוא חושב שהם עצלנים כי הוא כזה. הם קומבינטורים שאינם חושבים על דבר למעט המשכורת. עמדה ראויה להערכה של כתב חינוך. אכן, מחויבות עמוקה לציבור יש כאן. מן הראוי להחליף את כל המורים כיוון שאלה אינם חושבים. מובן שרן ליאור לא יאמר זאת, אבל, להביא מורים שחושבים עולה כסף. האוצר, ורן ליאור עימו, מבקר את המורים על איכות נמוכה, אבל מתעלם מהפתרון, שכן הפתרון דורש כסף. רן ליאור לא מאמין שתוספת כסף תעזור. גם האוצר לא. רק הציבור מאמין בכך.

 

הפוסט השני של רן ליאור מבהיר לנו איזה סוג כתב יש לנו. לא רק שהוא מאמין בהלעטות האוצר, הוא גם מבין גדול בעיתונות. שאנטו איינגר לימד כבר לפני הרבה שנים שהעיתונות הטלוויזיונית מוכרת סיפורים אישיים, וכשדרך מכירה זאת גורמת לחוסר יכולת להבין תהליכים חברתיים מורכבים. רן ליאור בפוסט הראשון הסביר שאי אפשר להעביר סיפור מערכתי מורכב ולכן הוא כותב על כך בפוסט, ללא הצלחה גם שם. הפוסט השני מבהיר שרן ליאור מאמין שעיתונות טובה היא סיפור אנושי נוגע ללב. הפוסט השני מספר את הסיפור מאחורי הכתבה של רן ליאור באותו ערב. סיפור של ילדה אחת בת שש. אכן, סיפור נוגע ללב וראוי לפרסום כפול - בכתבה ובפוסט. אבל, הסיפור גם מבהיר לנו את סדר היום של רן ליאור. הוא לא יתעסק בבעיות מערכתיות. הוא יעדיף את הסיפור האישי הקטן שקל לטפל בו וקל לפתור בו. הוא מעדיף סיפור על ילדה בת שש מאשר לחפש סיפור על השביתה. הרי יש 20000 מורים שובתים. ישנם מאות אלפי בני נוער מושבתים. ישנם גם 4500 חוקרים שובתים ודי הרבה סטודנטים שובתים. אבל לא כתב כמו רן ליאור יבין שהשביתה היא הסיפור החשוב. לא, הסיפור האנושי של ילדה בת שש חשוב הרבה יותר.

 

אז מה למדנו על רן ליאור מהבלוג שלו? הוא לא חושב שהוא מסוגל להעביר סיפורים מורכבים שיעבירו את הבעיות האמיתיות של מערכת החינוך. לכן הוא פתח בלוג. הוא חושב שהמורים הם עצלנים וטיפשים. לכן הוא חושב שהשביתה שלהם לא תועיל למערכת החינוך. הוא לא חושב שתפקידו לבקר את הממשלה, אלא לבקר את המורים. הוא תמיד יהיה לצד החזק, אלא אם כן החלש הוא איש בודד וגלמוד שהסיפור שלו הוא סיפור אישי וצר. אכן, כתב חינוך ראוי.

 

אז אולי כדאי לנענע10 שלא נדע מה חושב ואיך עובד כתב החינוך שלהם. כי ברור שכל כתבה שלו נובעת מעצלות, האשמת המורים בכל דבר וקבלת עמדת משרד האוצר. אולי הם צריכים להבין, שעיתונאים אינם בלוגרים, ושקידום עיתונאים כאילו זה ישרא בלוג זה בלוף.

נכתב על ידי , 7/11/2007 07:11   בקטגוריות כתב לא מחונך, אינטרנט, אקטואליה, שחרור קיטור  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)