ד"ק: עד כמה פעולה זו מהווה שלב חדש במצב הנוכחי?
ר"ד: אתה צודק מאוד.
פ: הגעתי עכשיו ברכבת מהעיר הגדולה. שילמתי מחיר של רכבת ישירה אבל הרכבת עצרה גם בבנימינה וגם בעתלית. אני רוצה החזר על תוספת הרכבת הישירה.
מנהל התחנה: אתה עלית על הרכבת הלא נכונה.
פ: ???
מנהל תחנה: הרכבת איחרה ולכן אתה עלית על רכבת אחת מוקדם מדי, לכן עלית על רכבת לא נכונה. זאת שהיית אמור לעלות עליה עוד לא הגיעה לתחנה, ואז עלית על רכבת שכן הגיעה.
פ: ???
מנהל תחנה: אתה קנית כרטיס מאוטומט, נכון?
פ: כן.
מנהל תחנה: אז האוטומט לא יכול לדעת שהרכבת תאחר, ולכן שילמת על רכבת ישירה כי היא הייתה אמורה להיות הרכבת שלך. אבל בגלל שהרכבת איחרה, נסעת על רכבת לא ישירה.
פ: אבל לא יכולתי לדעת שזאת לא הרכבת שלי.
מ"ת: נכון, אבל אם היית נוסע ברכבת המהירה היית מגיע רק עכשיו.
פ: אבל הגעתי רק עכשיו!
מ"ת: בכל מקרה, אני לא יכול לתת לך החזר. אתה חייב לפנות לפניות הציבור.
פ: טוב, אני אפנה תודה.
מ"ת: גם אז אני לא בטוח שתקבל את ההחזר כי נסעת ברכבת הלא נכונה.
פ: תודה.
ד"ק: עד כמה פעולה זו מהווה שלב חדש במצב הנוכחי?
ר"ד: אתה צודק מאוד.
אתר רכבת ישראל:
"בכל הקשור לפיצוי בגין איחורי רכבות או בעיות ותקלות בכרטיסים יש לפנות למנהל תחנה / מנהל משמרת"
ומונולוג לסיום:
"הלב פגוע. הלב מאוד פגוע. הלב חושב מה הוא צריך לעשות."