לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2008

לערבב, לנער ולהפחיד


 

כל פעם שאני שומע את קולו של רפי גינת רועם בגלגלץ לאחרונה אני זע  באי נוחות. קולו  הרועם והמפחיד הוא הקול המפרסם של הקמפיין החדש, נגד נהגים הנוהגים בשלילה.

קולו מבהיר לנו שהחל מבצע, ומי שלא יפקיד את רשיונו, למרות שהוא בשלילה, החל מחודש ינואר יירדף על ידי המשטרה וייענש בחומרה. אני כמאזין לגלגלץ אכן נהנה מקמפיין נפלא זה, ויידועי בדבר הקמפיין החשוב מאוד מועיל לי.

אבל, אחרי שרפי מודיע לי, בקולו המפחיד, הוא פונה אל אותם נהגים בשלילה  ודורש מהם במפגיע לסור אל תחנת המשטרה הקרובה. באמצע התשדיר פתאום פונים אל הנהגים בשלילה, שהם לא אני, ומבהירים להם זאת בקול הרועם והמפחיד של רפי. כשאני שומע זאת אני מתחיל לפקפק בעצמי. אולי גם אני בשלילה ולא ידעתי זאת. אולי גם אני צריך לסור למשטרה להפקיד את דרכוני או את מה שזה לא יהיה שרפי אומר לי להפקיד שם.

רפי חוזר להבהיר לכולנו עד כמה התופעה הזאת חמורה. ואז הוא מסיים בסלוגן של הקמפיין: "נהיגה בשלילה! זה פסול! זה פלילי! וזה באחריותך!" אני רועד בכסאי. שוב, השילוש הקדוש והרטורי שנוחת עליי בקול של חמישה קילו משמע היה פטיש על ראשי. זה פסול. זה פלילי. וזה באחריותי.

אחרי שהצלחתי להירגע, פתאום משהו בי התחיל להתמרד, רגע רפי, תרגש אותי, אל תפחיד אותי. ובטח אל תבלבל לי את המוח. זה לא באחריותי. אני לא נוהג בשלילה. אין לי שלילת רישיון. אין לי מה לעשות בקשר לזה בכלל. מה זה באחריותי? מה רפי, אתה מצפה ממני שאני אתחיל לרדוף אחרי אנשים שיש להם שלילה ואדרוש מהם ללכת למשטרה ולהפקיד את הרישיון שלהם שם? איך בדיוק, רפי, זה באחריותי?

בחיאת רבאכ, שאול, אתה באמת חושב שזה באחריותי? אז יש 55,000 אנשים שלא הפקידו את הרישיון שלהם במשטרה אחרי ששללו להם אותו (אגב, לא ברור לי איך זה קרה, הרי או שהמשטרה או שבית המשפט שללו להם את הרישיון, אז איך במועד ההחלטה לא נילקח מהם הרישיון???) אבל למה אני ועוד שאר מאות אלפי הנהגים שלא בשלילה ולא נעליים אחראים? איך זה באחריותי, לעזאזל?

אז שיהיה ברור, רפי ושאול היקרים, זה לא באחריותי. אולי זה פלילי, אולי זה פסול, אבל זה לא באחריותי.

אחרי שהוצאתי את התסכול, רפי ושאול היקרים, בואו אסביר לכם שגם הקמפיין שלכם מטומטם לגמרי. נניח שאדם לא הפקיד את רשיונו בזמן שלילה, אבל הוא לא נהג כל זמן השלילה. האם באמת אתם תקחו לו את האוטו? הרי הוא לא נהג בו. אז מתי בדיוק תקחו ממנו את האוטו? לא מספיק שאזרח זה שומר חוק ולא נוהג באוטו? לשם מה אתם צריכים את הפקדת רשיונו בתחנת המשטרה? אגב, איך הוא בדיוק ייסע למשטרה להפקיד את רשיונו? אולי שינהג לשם?

אבל זה המקרה הטוב. ניקח את העבריין האמיתי, כבוד השר ורפי, זה שלא איכפת לו מהחוק. אתם חושבים שבעקבות קולו הרועם של רפי והשילוש הקדוש והמטומטם, הוא יפנה אל תחנת המשטרה ויפקיד את רשיונו? ודאי שלא. אם הוא עבריין, הרי שימשיך לנהוג למרות שרשיונו נשלל, וכל תחינותיכם שיפסיק תפולנה על אוזן ערילה.

אז רפי ושאול היקרים, אנא הפסיקו להפחיד אותי עם קמפיינים מטומטמים. לקמפיין שלכם אין סיכוי והוא רק מזיק. הוא מעצבן את כל הנהגים כמוני שאינם בשלילה ושפונים אליהם בקול מפחיד ואומרים להם שנהיגה בשלילה זה באחריותם. זה לא. זה לא יעיל כי אזרחים שומרי חוק שבשלילה ממילא לא יסעו, וענין הפקדת רישיון הפלסטיק שלהם במשטרה הוא מיותר. זה לא יועיל, שכן אזרחים עבריינים ימשיכו לנהוג בשלילה, אפילו אם הפקידו את רשיון הפלסטיק שלהם במשטרה, וקמפיין כזה או אחר עם קול מפחיד כזה או אחר לא יזיז להם.

אז במקום קמפיין מפחיד עם סלוגן משולש, כדאי לדאוג לקצת יותר שוטרים בכביש, כבישים קצת יותר טובים, קמפיינים להפחתת התחבורה הפרטית והוזלת התחבורה הציבורית.

אז שאול היקר, זה באחריותך! זה טיפשי (שאתה לא עושה דברים אלה)! וזה מבזה (שאתה חושב שקמפיינים אויליים שכאלה ירגיעו את הציבור ויגרמו לו לחשוב שאתה פועל לבטיחות רבה יותר בדרכים)!

נכתב על ידי , 4/1/2008 18:48   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, שחרור קיטור, פסימי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)