לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2008    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2008

כתב החינוך שוב לא מסביר


היום נתגלתה עוד שערוריה בחסות משרד החינוך. אבל אל דאגה,הכתב החרוץ של ערוץ עשר, החביב כל כך על הבלוג הזה, לא ייתן לעוד כישלון לעבור אותו. הוא ידווח.

כבר כשפיה של מיקי השתרבב בזעם הבנתי שאכן בעיה בקנה מידה קולוסאלי לפנינו: "לא ברור מה גורם למשרד החינוך להגמיש את תנאי הקבלה למורים חדשים עד כדי כך שלא ממש חשוב אם הם אכן מורים. כתבנו רן ליאור מראה שתעודת הוראה היא כבר לא תנאי מחייב בישראל."

אכן פתיח חזק, לא ברור, אכן לא ברור. לפחות למיקי, לכל בר דעת כן ברור, תשובה בסוף במהופך. אבל אולי לרן ליאור יש את התשובה.

כך מתחילה הכתבה: "לא הייתם רוצים שאדם שאינו עורך דין ייצג אתכם בבית משפט" המשך המשפט עושה אנלוגיה למנתחים ומבהיר שאתם לא רוצים שאדם שאינו מוסמך להוראה ילמד את ילדכם. אכן, זה קצת מצחיק שהמקצוע היחיד שאין בו שום צורך בהכשרה מקצועית יוצא נגד מקצוע אחר וטוען שלא מחייבים בו תעודה מקצועית. מי כמו רן ליאור מראה שכל אחד יכול להיות עיתונאי. זה מצחיק שבעתיים כשיש מחנכים רבים שלא הוסמכו מעולם, ושהאקדמיה כולה בנויה על מערכת שלא מצריכה הסמכה בהוראה. אבל זהו רן ליאור שלנו, כתב ללא חת.

הכתבה מביאה תמונה מזעזעת בה מפקחות של משרד החינוך שוכרות אנשים בעלי תואר ראשון להיות מורים. הן מחייבות אותם להשלים תעודת הוראה במהלך שלוש השנים הראשונות של עבודתן. אבל, פרופסור מסמינר לוינסקי וסטודנטית מאותו סמינר למורים מזועזעות! איך ייתכן שכך עושה משרד החינוך!!! איך ייתכן שמשרד החינוך לוקח ללמד את ילדינו הרכים אנשים שאין להם תעודת הוראה!!! will somebody please think of the children!!! בודאי, רן ליאור! 

 

אבל כולנו יודעים איך ייתכן. גם רן ליאור עצמו במהלך הכתבה מבליע משפט על כך שיש מעט מדי מורים במדינה. (למה יש מעט מדי מורים? כולנו יודעים, אבל לא רן ליאור, לא בכתבה. התשובה בהמשך, לא במהופך.)  אבל, האג'נדה של המכללה למורים לוינסקי, שסביר שהיא המקור של כתבנו רן ליאור, היא שרק מורים מוסמכים, במכללה דוגמת מכללת לוינסקי להוראה, יילמדו בכיתות. רן ליאור מתמסר לאג'נדה זאת כיוון שהיא תואמת את האג'נדה שלו - להשמיץ את משרד החינוך ולהראות שמשרד זה מפקיר את חינוך ילדינו בידי אנשים לא מוסמכים! יירחם השם. ולמה? כפי שמיקי הסבירה לנו לא ברור וזה גם ודאי לא ייתכן.

 

איך ייתכן שמשרד החינוך מפקיר את ילדנו לאנשים שלא קיבלו (עדיין) תעודת הוראה?

התשובה פשוטה: השכר הזעום שמקבלים מורים גורם לכך שמעט מאוד אנשים הולכים לתחום ההוראה, ודאי שהולכים ללמוד בסמינר או במכללה למורים, כשהם יודעים שבסוף הלימודים תחכה להם משכורת של פחות מ4000 ש"ח. כן, אנשים לא אידיוטים ולא קונים את סיפור האופק החדש והעלאת משכורתו של מורה ל-5300 שח לחודש. רן ליאור יודע זאת. כולם יודעים זאת. לכן, יש מעט מאוד אנשים בישראל שמוסמכים כמורים ולכן יש מצוקת כח אדם חמורה בתחומי הוראה שונים. למפקחות במשרד החינוך יש כמה אופציות. הן יכולות לא להעסיק מורים, ואז לא יהיה מי שילמד. לחלופין, הן יכולות לקחת בוגרי תואר ראשון - אנשים בעלי השכלה-, שמשום מה רוצים את משכורת הרעב של מורה, ולהעסיק אותם, אפילו אם הם טרם הוסמכו למורים. אגב, תעודת הוראה ברוב האוניברסיטאות נלמדת שנה במקביל לשלוש השנים של לימודי התואר הראשון.

 

אז מיקי, הנה ההסבר והוא ברור כשלג ביום חורף קר בסיביר: שכר הרעב שמקבלים מורים במדינת ישראל גורם לכך שיש מצוקת מורים במדינה. מצוקה זו מתורגמת לכך שאין מספיק מורים. כיוון שכך, מפקחות במשרד החינוך נאלצות לשכור אנשים להוראה, אפילו כשאין להן תעודת הוראה. לו כתב החינוך של ערוץ 10 היה עושה את עבודתו ומסקר את מערכת החינוך כמו שצריך הוא ודאי היה מסביר לך זאת. הוא גם היה מסביר שחוק ההסדרים מבטל את ההסכם שנחתם בין משרד האוצר והחינוך לבין ארגון המורים על הקטנת מספר התלמידים בכיתה. אה, שכחתי, הסכם זה נחתם לאחר השביתה שהכתב החרוץ כה התנגד לה והיה עסוק בלנגח את ראשיה. כי כן, כתב החינוך של ערוץ 10 ממשיך לקדם אג'נדה שלו ושל המקורות שלו, ולעזאזל מערכת החינוך ומה שקורה בה. לו היה כתב החינוך עושה את עבודתו, הוא היה מסביר לצופים שבמדינות בהן היו משברים דומים פתרו אותם על ידי העלאת שכר המורים בצורה ניכרת.

 

עוד הערה אחרונה, שיתוף הפעולה בין סמינר לוינסקי לכתב הוא עצוב. סמינר לוינסקי, כמו סמינרים אחרים להוראה, נלחם על חייו בגלל שרוצים לקצץ ולסגור סמינרים שכאלה כי הם לא אקדמיים מספיק. מובן שהרצון לסגור את הסמינרים הינו רק נתיב אחד בדרך להחרפת המשבר במערכת החינוך. לכן הסמינר עושה הכל כדי שרק אנשים מוסמכים יוכלו ללמד. לעשות הכל מבחינת הסמינר כולל גם לספק חומר לכתב ערוץ עשר נגד משרד החינוך. הסמינר נלחם נגד מי שנלחם למען הסמינרים, ומשתף פעולה עם מי שישמח לסגור את הסמינר - כתב ערוץ 10 לענייני חינוך רן ליאור שמערכת החינוך ומעמד המורה הם הדבר האחרון שמענין אותו - כי הם מקורות לא מעניינים ולא יוקרתיים מספיק.

נכתב על ידי , 19/8/2008 22:45   בקטגוריות כתב לא מחונך, אקטואליה, בית ספר, פסימי  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)