לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תימהון


בטלוויזיה במוסך היה חידון. המשתתפת, שהיום יום הולדתה, נשאלה מי מבין שלושת הקוקו בשיער שייך לזנדיאה.

B אמרתי לעצמי בזמן שהיא הבהירה שהיא מעצבת שיער ולכן צריכה לדעת זאת. A היא ענתה בלי היסוס. היא קיבלה פרס, כי זה יום ההולדת שלה, אבל התשובה הנכונה אכן הייתה B.

נכתב על ידי , 31/3/2016 17:51   בקטגוריות אמריקה, טלוויזיה, סיפורים שאספתי בדרך, אופטימי, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



החיים כמסיבת פוטלוק


אז דמיינה לעצמכן שהוזמנתן  למסיבת פוטלוק, או לחלופין מסיבה בה כל אחד אמור להביא את האוכל למסיבה. המארח, עצלן שכמותו, טרח לספק את המקום, את הזמן, ואולי את רשימת המוזמנים – לא תמיד. אבל התעצל להכין את התקרובת. וכך, אתם צריכים להביא את האוכל. הדילמה ברורה, מה להביא? אולם ישנה גם דילמת המשך, הידועה בכינוי החיבה, דילמת האסיר. כדי לעשות את הפוסט הארוך קצר, אבהיר מה אני אביא, את הפילוזופיה מאחורי מה שאביא, ומדוע בעצם, הפוטלוק הוא משל לחיים.

ובכן, אביא כמובן את מה שאני ארצה לאכול. ובכמות שתספיק לי לצאת שבע. בעבר, כלל זה גרם לי להביא קולה ובייגלה, ליטר וחצי עד שניים מהמשקה, ושקית בייגלה (מקלות, כמובן). כיום, הקולה עדיין תגיע כמשקה, אבל איתה יגיע פירה תפ"א ואולי גם גלידה (או עוגיות). ככה זה, וישמן ישורון ויבעט.

ומה ביחס לדילמת האסיר? ובכן, אני תמיד מקווה שכולם ינהגו כמוני. בכלל, זוהי התקווה הנכזבת שלי להתנהגות העולם. "ומה היה קורה אם כולם היו חושבים כמוך?" נשאלתי לא אחת. התשובה שלי הייתה אחת: "העולם היה טוב יותר!"

אתה לא רציני, את ודאי אומרת לעצמך, אם כולם יביאו בייגלה וקולה העולם יהיה טוב יותר?

וכאן צריך להעיר הערה על יופיו של העולם החברתי, ובייחוד על יופי הגיוון שבו. אתמול מילאתי סקר בו נשאלתי שאלות גזעניות למדי (האם תסכים לגור בשכונה מגוונת/לא מגוונת).  דמיינה לעצמכן עולם שבו כולם אותו הדבר. לא, לא אמרתי כולם חושבים אותו הדבר, אלא כולם אותו הדבר. נתרגם זאת למסיבת הפוטלוק. את הזוועה הזאת ודאי יצא לכם להכיר. דמיינו לעצמכם שכולם אותו הדבר, נגיד אמריקאים בני 22 שאך גילו את נפלאות האלכוהול. הפוטלוק ייראה ככמות אינסופית של שישיות בירה. שכן כולם יביאו שישיות בירה, ייתכן ומסוגים שונים, (כיום כולם יביאו IPA  או אולי PBR או משהו כזה). הזוועה, וכמובן, שהמסיבה אולי תהיה מאוד שמחה, בשני סיבובי השתייה הראשונים, אולם תדרדר משם ככל שהשתייה תיגמר. ואוכל לא יהיה. או זוועה דומה לזאת, נניח נשים אמריקאיות מהמעמד הבינוני גבוה באיזור ליברלי ולבן מדי. אחרי סלט הטופו החמישי מישהו (אני) ירצה להקיא. שכן, כל האנשים האלה, שהם כולם אותו דבר, יביאו את אותו הדבר לאותה מסיבה, שבה הם צריכים להביא את האוכל. אז לא, איני מתכוון שכולם יביאו את מה שאני אביא. לא, אני לא חי בעולם שבו כולם כמוני. תודה לאל. עולם שכזה היה נורא לחיות בו. אחד כמוני בהחלט מספיק. ויהיו שיאמרו יותר מדי.

אבל בעולם מגוון, שבו כולם יחשבו כמוני, כלומר כולם יחשבו להביא את מה שהם אוהבים בכמות מספקת להם עצמם למסיבת האוכל. אוה, עולם זה יהיה טוב. שכן האחת שאוהבת טופו (למה לעזאזל מישהו ירצה לאכול נפט, עדיין איני יודע), תביא סלט טופו ואולי גם סלט קינואה, או אפילו סלט חומוס, כדי שיהיה לה מספיק מה לאכול (אין כמו סופר החלבון של החומוס!), השתיין יביא את הבירות שלו, ואולי אפילו ויסקי. אני אביא את הפירה או הבייגלה או הקולה, כדי שמי שירצה לשתות לא יתחייב להשתכר. וכך כל אחד ואחד מאיתנו יביא את טעמו הוא והעדפותיו היא, האוכל יהיה מגוון מספיק, לא נמות משעמום, הרעלת אלכוהות או טופו (איני יודע מי מהם יותר גרוע).

וכך פתרנו את בעיית הגיוון. ומה עם הרעב העולמי, אתן ודאי שואלות? או, אם כל אחד ידאג לאוכל שלו בכמות מספקת, אזי ודאי שיישאר עודף. שכן, אי אפשר להביא בדיוק את הכמות המספקת. וכיוון שאיני רוצה לצאת רעב, אביא יותר בייגלה או פירה ממה שאני יכול לאכול. שלא נדבר על גלידה, שתמיד מגיעה בקונטיינרים גדולים יותר ממה שאדם אחד יכול לאכול (עוד לא הבאתי גלידה חצי אכולה למסיבה שכזאת). וכך כמות האוכל תמיד תהיה גדולה יותר מהצורך של היחיד המביא אותה. ואם כולם היו כמונו, כולם היו מביאים כמות גדולה יותר ממה שהם צריכים לצרוך, וכך היה עודף. אולי זהו עודף הערך עליו דיבר מרקס (וכל אולי, מניח אולי לא). וכך, ישנו ערך עודף במסיבת פוטלוק בה כל אחד מביא יותר מכמות האוכל המספיקה לעצמה (אבל לא בהרבה).

כן, הדאגה העצמית המלווה במגווון האנושי היא המתכון להתקדמות האנושית. שכן, ההבנה שהמגוון מעשיר את הסביבה שלך ותורם טעמים נוספים לחיים מובילה לחיים טובים יותר. והדאגה לעצמי לעולם אינה יכולה להיות רק לעצמי, וחייבת להיות טיפה מעבר לעצמו, וכך יהיה לכולם מספיק.

כן, לו רק החיים היו מסיבת פוטלוק בה כולם היו כמוני.
נכתב על ידי , 5/9/2015 22:30   בקטגוריות אמריקה, כתבנו בשטח, ביקורת, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הסיבה להצלחה בחיים או עונת היובש


"הגן הזה די פופולארי." אמר לי מוביל המשקאות כשחיכינו למעלית יחדיו. בבנין של הגן ישנם מספר בארים, שצריכים את המשקאות שהאיש מוביל. הסכמתי איתו והסברתי שזהו אחד הגנים הבודדים בעיר התחתית. "מעניין, אם ככה הם בטח עושים מלא כסף." אמר מוביל המשקאות. לא הסכמתי להתחייב עם הטענה הזאת של מוביל המשקאות. "אם אני הייתי המנהל של הגן" הוסיף מוביל המשקאות "אני הייתי שם את הילדים כל היום מול הטלוויזיה." השבתי שאני לא בטוח שאז הוא היה כל כך מצליח, בטח לא בעיר הליבראלית בה אנחנו גרים. "בטח שכן, זה הצליח מצוין בשבילי." אמר מוביל המשקאות.
נכתב על ידי , 24/8/2015 10:43   בקטגוריות אמריקה, דיאלוגים, האיש המעניין בעולם, סיפורים שאספתי בדרך, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ההמצאה המחודשת של הגלגל


פרה-היסטוריה:


פעם, כשהייתי צעיר הרבה, כמעט שני שליש ממה שאני כיום, רכבתי מברנטווד לעיר התחתית בלוס אנג'לס. זה היה עוד לפני שהמציאו את קנה המידה. לפחות במפות של יאהו, וכך הרכיבה מברנטווד לעיר התחתית נראתה קרובה. אפילו קרובה מאוד, במפה חסרת קנה המידה של יאהו מפות. שעה ומשהו אחר כך הגעתי לאותה השכונה המפוקפקת, על האופניים. כן, 20 מיילים זה לא קרוב. אולי 15 מייל.


 


ההיסטוריה הקרובה:


סיאטל, בניגוד לסן פרנסיסקו, אינה ידועה בשל גבעותיה. טוב, סיאטל, בניגוד לסן פרנסיסקו, לא ידועה כמעט. הרי לא נכתב יושב בסיאטל על המים, למרות שגם בסיאטל יש מים. כרגע, סביר שיותר מבסן פרנסיסקו, שם הבצורת ממשיכה להכות כבר שנה רביעית. (טוב, גם כאן החודשיים האחרונים היו השחונים בהיסטוריה המקומית). אבל בכל מקרה, סיאטל, בניגוד לסן פרנסיסקו, אינה ידועה בשל גבעותיה. לכן, כשראיתי שהמרחק בין הגן לבין חנות הדראגסטור החביבה עלינו, הוא פחות ממייל חשבתי שאם רכבתי כבר עשרים מייל בעבר, מה זה מייל בשבילי. והיום, בניגוד לאותה תקופה פרה-היסטורית, המפות של גוגל מדויקות ומראות לא רק את קנה המידה, אלא את המרחק המדויק ואת המסלולים האפשריים. סיאטל, בניגוד לסן פרנסיסקו, אינה ידועה בשל גבעותיה, אבל גבעות יש בה. ועוד איך. ולהגיע מהעיר התחתית לדראגסטור כלל גבעה אחת שעלתה, ועלתה, ועלתה. והרגליים שלי? את החלק הראשון רכבו כמו ענקיות. במישור של הרמזור לפני העלייה השנייה הגברתי מהירות בשביל התנופה. וכך צלחתי את החלק השני של הגבעה. אבל הרגליים שלי לא הצליחו לסחוב גם אותי וגם את האופניים. וכך, בגבעה השלישית, כלומר בחלק השלישי של אותה הגבעה האחת, אולי הר, החלטתי להתחשב ברגלייי, מחלתי על כבודי, ירדתי מאופניי והלכתי לידם. בסוף הגעתי למה שלא היה חנות דראגסטור, אלא רק בית מרקחת.


 


ואתמול:


רכבתי לאגם המקומי. מעין כנרת רק חצי. הרכיבה הייתה קלה. ירידה בגבעה. ראיתי את המטוסים ממריאים ונוחתים באגם. ילדים משחקים במים ליד. מספר אנשים נכנסים לאגם. כשנסעתי לאחר מכן לעיר התחתית, גם הגבעות כבר נראו קטנות בעיניי. הגעתי לגן, החניתי את אופניי בחנייה של הבניין בו נמצא הגן, שמתי את הקסדה, והכסא המתפרק בעגלה, ועליתי לגן הציבורי. שם ישבתי לקרוא ספר, נהנה מהחום, השמש והחיים. ראיתי את השומר מסתובב באזור, והמשכתי לקרוא בספר. אחרי סיבוב שני, השומר הגיע אליי: "תגיד, האופניים שקשורים שם לעמוד, הם שלך במקרה?" שיתפתי פעולה, ועניתי במהירות שלא, האופניים לא שלי. אפילו לא אמרתי שהאופניים שלי קשורים בחנייה עצמה. לא ניג'סתי לשומר בשאלה "למה אתה חושב שהאופנים שלי?" להיפך, שמחתי, שכבר אחרי שבוע אני נראה כרוכב אופניים בעיני המקומיים.


 


ההשמטה:


ישנו עוד סיפור על אופניים וביצה, אבל הוא באמת שייך לאגדות ולא להיסטוריה.

נכתב על ידי , 2/7/2015 20:20   בקטגוריות אמריקה, כתבנו בשטח, משהו אישי, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)