לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כתב החינוך שוב לא מסביר


היום נתגלתה עוד שערוריה בחסות משרד החינוך. אבל אל דאגה,הכתב החרוץ של ערוץ עשר, החביב כל כך על הבלוג הזה, לא ייתן לעוד כישלון לעבור אותו. הוא ידווח.

כבר כשפיה של מיקי השתרבב בזעם הבנתי שאכן בעיה בקנה מידה קולוסאלי לפנינו: "לא ברור מה גורם למשרד החינוך להגמיש את תנאי הקבלה למורים חדשים עד כדי כך שלא ממש חשוב אם הם אכן מורים. כתבנו רן ליאור מראה שתעודת הוראה היא כבר לא תנאי מחייב בישראל."

אכן פתיח חזק, לא ברור, אכן לא ברור. לפחות למיקי, לכל בר דעת כן ברור, תשובה בסוף במהופך. אבל אולי לרן ליאור יש את התשובה.

כך מתחילה הכתבה: "לא הייתם רוצים שאדם שאינו עורך דין ייצג אתכם בבית משפט" המשך המשפט עושה אנלוגיה למנתחים ומבהיר שאתם לא רוצים שאדם שאינו מוסמך להוראה ילמד את ילדכם. אכן, זה קצת מצחיק שהמקצוע היחיד שאין בו שום צורך בהכשרה מקצועית יוצא נגד מקצוע אחר וטוען שלא מחייבים בו תעודה מקצועית. מי כמו רן ליאור מראה שכל אחד יכול להיות עיתונאי. זה מצחיק שבעתיים כשיש מחנכים רבים שלא הוסמכו מעולם, ושהאקדמיה כולה בנויה על מערכת שלא מצריכה הסמכה בהוראה. אבל זהו רן ליאור שלנו, כתב ללא חת.

הכתבה מביאה תמונה מזעזעת בה מפקחות של משרד החינוך שוכרות אנשים בעלי תואר ראשון להיות מורים. הן מחייבות אותם להשלים תעודת הוראה במהלך שלוש השנים הראשונות של עבודתן. אבל, פרופסור מסמינר לוינסקי וסטודנטית מאותו סמינר למורים מזועזעות! איך ייתכן שכך עושה משרד החינוך!!! איך ייתכן שמשרד החינוך לוקח ללמד את ילדינו הרכים אנשים שאין להם תעודת הוראה!!! will somebody please think of the children!!! בודאי, רן ליאור! 

 

אבל כולנו יודעים איך ייתכן. גם רן ליאור עצמו במהלך הכתבה מבליע משפט על כך שיש מעט מדי מורים במדינה. (למה יש מעט מדי מורים? כולנו יודעים, אבל לא רן ליאור, לא בכתבה. התשובה בהמשך, לא במהופך.)  אבל, האג'נדה של המכללה למורים לוינסקי, שסביר שהיא המקור של כתבנו רן ליאור, היא שרק מורים מוסמכים, במכללה דוגמת מכללת לוינסקי להוראה, יילמדו בכיתות. רן ליאור מתמסר לאג'נדה זאת כיוון שהיא תואמת את האג'נדה שלו - להשמיץ את משרד החינוך ולהראות שמשרד זה מפקיר את חינוך ילדינו בידי אנשים לא מוסמכים! יירחם השם. ולמה? כפי שמיקי הסבירה לנו לא ברור וזה גם ודאי לא ייתכן.

 

איך ייתכן שמשרד החינוך מפקיר את ילדנו לאנשים שלא קיבלו (עדיין) תעודת הוראה?

התשובה פשוטה: השכר הזעום שמקבלים מורים גורם לכך שמעט מאוד אנשים הולכים לתחום ההוראה, ודאי שהולכים ללמוד בסמינר או במכללה למורים, כשהם יודעים שבסוף הלימודים תחכה להם משכורת של פחות מ4000 ש"ח. כן, אנשים לא אידיוטים ולא קונים את סיפור האופק החדש והעלאת משכורתו של מורה ל-5300 שח לחודש. רן ליאור יודע זאת. כולם יודעים זאת. לכן, יש מעט מאוד אנשים בישראל שמוסמכים כמורים ולכן יש מצוקת כח אדם חמורה בתחומי הוראה שונים. למפקחות במשרד החינוך יש כמה אופציות. הן יכולות לא להעסיק מורים, ואז לא יהיה מי שילמד. לחלופין, הן יכולות לקחת בוגרי תואר ראשון - אנשים בעלי השכלה-, שמשום מה רוצים את משכורת הרעב של מורה, ולהעסיק אותם, אפילו אם הם טרם הוסמכו למורים. אגב, תעודת הוראה ברוב האוניברסיטאות נלמדת שנה במקביל לשלוש השנים של לימודי התואר הראשון.

 

אז מיקי, הנה ההסבר והוא ברור כשלג ביום חורף קר בסיביר: שכר הרעב שמקבלים מורים במדינת ישראל גורם לכך שיש מצוקת מורים במדינה. מצוקה זו מתורגמת לכך שאין מספיק מורים. כיוון שכך, מפקחות במשרד החינוך נאלצות לשכור אנשים להוראה, אפילו כשאין להן תעודת הוראה. לו כתב החינוך של ערוץ 10 היה עושה את עבודתו ומסקר את מערכת החינוך כמו שצריך הוא ודאי היה מסביר לך זאת. הוא גם היה מסביר שחוק ההסדרים מבטל את ההסכם שנחתם בין משרד האוצר והחינוך לבין ארגון המורים על הקטנת מספר התלמידים בכיתה. אה, שכחתי, הסכם זה נחתם לאחר השביתה שהכתב החרוץ כה התנגד לה והיה עסוק בלנגח את ראשיה. כי כן, כתב החינוך של ערוץ 10 ממשיך לקדם אג'נדה שלו ושל המקורות שלו, ולעזאזל מערכת החינוך ומה שקורה בה. לו היה כתב החינוך עושה את עבודתו, הוא היה מסביר לצופים שבמדינות בהן היו משברים דומים פתרו אותם על ידי העלאת שכר המורים בצורה ניכרת.

 

עוד הערה אחרונה, שיתוף הפעולה בין סמינר לוינסקי לכתב הוא עצוב. סמינר לוינסקי, כמו סמינרים אחרים להוראה, נלחם על חייו בגלל שרוצים לקצץ ולסגור סמינרים שכאלה כי הם לא אקדמיים מספיק. מובן שהרצון לסגור את הסמינרים הינו רק נתיב אחד בדרך להחרפת המשבר במערכת החינוך. לכן הסמינר עושה הכל כדי שרק אנשים מוסמכים יוכלו ללמד. לעשות הכל מבחינת הסמינר כולל גם לספק חומר לכתב ערוץ עשר נגד משרד החינוך. הסמינר נלחם נגד מי שנלחם למען הסמינרים, ומשתף פעולה עם מי שישמח לסגור את הסמינר - כתב ערוץ 10 לענייני חינוך רן ליאור שמערכת החינוך ומעמד המורה הם הדבר האחרון שמענין אותו - כי הם מקורות לא מעניינים ולא יוקרתיים מספיק.

נכתב על ידי , 19/8/2008 22:45   בקטגוריות כתב לא מחונך, אקטואליה, בית ספר, פסימי  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אל תבלבלו לנענע ולרן ליאור את המוח עם עובדות


אז למי שלא הבין מה הבעיה שיש עם נענע, שיסתכל עכשיו על העמוד הראשי הזה. מבין המקומות המוקצים לישרא-, הבוקסה העליונה תפוסה על ידי רביב דרוקר, הבוקסה המרכזית של הקהילות תפוסה על ידי צ'יקו מנשה, והכותרת השלישית בקהילות תפוסה על ידי שרון גל. אלה הם נציגי "ישרא-בלוג" לפי נענע בעמוד הראשי של נענע. הם לא!!! הם עיתונאים של ערוץ 10, הם לא חברים ממשיים בישרא-בלוג, הם לא מגיבים בבלוגים שאינם שלהם (אלא אם כן מתקיפים אותם והם מבינים שערעור ההתקפה יהיה להגיב בבלוג התוקף), הם לא בודקים ולא מכירים את הבלוגרים שמגיבים אצלם וכו'. אז שוב, נענערוץ 10, אנא הפסיקו את פרסום העיתונאים שלכם כנציגי ישרא-. תנו להם בוקסה קבועה בעמוד הראשי ותנו לבלוגרים של ישרא- את המקום אותו רציתם לתת מלכתחילה. כי הפרסום הזה לא תמיד עובד לטובכתם, ע"ע הבלוג של רן ליאור.

 

גם הפוסט השלישי של רן ליאור זכה לאזכור והפנייה מהעמוד הראשי של נענע. גם הפוסט הזה הוא מלאכת מחשבת של תקיפת ארגון המורים מתוך עמדות האוצר תוך התעלמות בוטה מהמציאות. כן, רן ליאור לא ייתן למציאות להתערב במחשבותיו ובהגיגיו. אגב, הדיווח שלו מבית הדין בחדשות אותו הערב הזכיר מאוד את הקו המרכזי במאמרו - המורים הם עד כדי כך תחמנים (כפי שטען גם בפוסט הראשון שלו) שהם הזמינו את האוצר לבקש צווי מניעה. אין אפשרות אחרת להבין את הטיעון הזה: "למה צווי המניעה הם החלום הרטוב של רן ארז". זוהי כותרת הפוסט.  הדבר היחיד שלא מובן מהפוסט הוא מדוע אם כך רן ארז יוצא נגד צווי המניעה בכל הכוח. אבל רן ליאור לא טורח לענות על שאלות שכאלה. הוא גם לא מסביר מדוע אם רן ארז הוא המרויח העיקרי מצווי המניעה, מדוע האוצר ביקשם מלכתחילה.

 

הפוסט מתחיל בניתוח הכוונות של המתווכים. חוץ מעדי אלדר, מתווך מקובל על האוצר (ועל רן ליאור כמובן) שהתייאש, ליאור מנתח את מניעיו, הלא ענייניים כמובן של יו"ר ההסתדרות. הוא חבר של ברק, הוא רוצה הסתדרות חזקה, ודאי שהוא לא רוצה את פתרון השביתה. כי ככה זה, ארגוני עובדים לעולם פועלים מתוך שיקולים זרים. רק האוצר פועל ממניעים אמיתיים. גם וסרמן נכנס לקלחת מלחץ ובגלל שדואגים שהוא יקבל מסרונים אנונימיים ממורים מהצפון. ליאור מתעלם מההתנגדות הנרחבת שיש להסכם שחתם וסרמן ולרקע הפוליטי שלו. הוא מתעלם גם מהקומבינות של משרד החינוך לאישור ההסכם עם וסרמן: הורדת אחוז התמיכה הבית ספרי מ70% ל50% תוך שלושה שבועות, החתמת מורים על אישורו לפני שהוא נחתם באופן סופי, אי דאגה לכך שבתי ספר בהם יוכלו לקיים אותו ועוד ועוד ועוד. אבל ברור שוסרמן מתווך מסיבות לא ענייניות. אגב, גם וסרמן וגם עיני פותרים לאוצר בעיה קשה בתיווך שלהם. ברור שכל תיווך שהם ישיגו יחייב אותם לדרוש לא יותר ממה שהושג באותו הסכם. יתר על כן, אם עיני האוצר יכול להתעקש שבגלל היותו מתווך, ההסתדרות לא תוכל לדרוש השוואת תנאים לאלה של המורים. אבל גם זה עיניו של ליאור טחו מלראות.

 

לעומת מתווכים אלה, בית הדין הוא המקום הנכון לפתור בעיות כאלה. גם כאן הוכיח ליאור חוסר הבנה בסיסית. הרי בית הדין הוא מתווך כמו כל השאר. ההבדל המרכזי הוא שהפוסט של ליאור נכתב יום לפני הדיון הראשון בבית הדין. הפוסט נכתב כשבאוצר חשבו שרק בית הדין יכול להוביל לדיון רציני - המלים המכובסות של האוצר לשבירת ארגון המורים - ולסיום השביתה. אגב, אחרי שבית הדין לא נתן להם צו מניעה, האוצר הבהיר שהוא מעולם לא התכוון לבקש צווי מניעה וברור שצווי מניעה אינם פתרון לשביתה.

 

מדוע בית הדין הוא מבוגר אחראי ועיני, וסרמן, עדי אלדר אינם? לאלוהי רן ליאור והאוצר הפתרונים. שופט אמנם נראה נטול פניות, אבל כולם יודעים שאין דבר כזה כיום. אם השופט אדלר היה מוציא צווי מניעה, השביתה הייתה מסתיימת, לעת עתה. המאבק היה נמשך ביתר שאת והשופט אדלר לא יכול היה לתווך בין הצדדים.  מצב זה קרה בחציה השני של השנה שעברה, כשאדלר כן נתן צווי מניעה, שהובילו את המשא ומתן לשום מקום, כלומר לשביתה הנוכחית. גם צווי המניעה שנתן בית הדין בשבוע הראשון של שנת הלימודים לא הובילו למשא ומתן רציני. אם בית המשפט היה דוחה את הצווים, האוצר היה שורף את המתווך הזה. לכן, אדלר מושך זמן, אבל נטול פניות ודאי שאינו. הוא גם לא טיפש. הוא יודע שהאוצר משתמש בו לשבירת המאבק, כפי שעשה כבר פעמיים. לכן הוא מושך זמן.

 

מעבר לטעויות בהערכה של רן ליאור, שכאמור נשען על האוצר: "כרגע נראה שבית הדין יחזיר לעבודה את המורים שמכינים את התלמידים למבחני הבגרות (כך הוא גם נהג לעשות במשך השנים הקודמות, הרי זו לא השביתה הראשונה במערכת החינוך)." כך נכתב לפני ארבעה ימים וצווי מניעה אינם באופק, ליאור ממשיך בקו שמבהיר מדוע גם אם זה יקרה זה יועיל לארז: " אבל צווי המניעה ישרתו בעיקר אותו."

 

ארז מוביל מאבק חסר סיכוי ולא מוצדק מבחינת רן ליאור וצווי המניעה יעזרו לארז לסיים את המאבק הלא צודק שלו בלי להפסיד יותר מדי מהכבוד העצמי שלו. אם מישהו תהה, עד כמה רן ליאור לא תומך במאבק המורים, הנה עוד ציטוט שהוא מביא מגורם שניהל בעבר מו"מ עם המורים - גורם שמן הסתם אחראי לכך שמורים משתכרים כיום כפי שהם משתכרים: " אם הייתי הממונה על השכר, הייתי משכיב את רן ארז, לא נותן לו לקום. ההמשך של השביתה רק פוגע בו ובארגון"." כך לפי ליאור, שמצטט גם את ראש הממשלה שמבהיר שהמורים לא יכולים להמשיך לעבוד משמונה עד אחת. ליאור גם כאן לא מבקר את עמדתו המגוחכת של ראש הממשלה, שכן ידוע לכל שמורים לא עובדים משמונה עד אחת. ידוע לכל חוץ מלראש הממשלה, לאוצר ולרן ליאור שמצדד בהם ומצטט אותם.

 

פסקת הסיום ממשיכה להתעלם מהמציאות. ליאור קובע שהמורים לא מצליחים לעניין את הציבור. זאת למרות הפגנות יומיות שנעשות בכל רחבי הארץ; למרות שאפילו הטלוויזיה פותחת מהדורות איתם מדי פעם; למרות שהם נמצאים בכותרות העיתונים באופן די קבוע; למרות שהציבור הרחב חושב שהם צודקים; למרות שהשיח שהם מארגנים מחלחל לתוך השיח אפילו של שרת החינוך שמצדיקה את דרישות המורים לצמצום מספר התלמידים בכיתה ולתוספת שעות. כל אלה אינם נחשבים בעיני ליאור, שממשיך בקו שלו שהשביתה כושלת ועל כן: " לממשלה אין סיבה אמיתית להתקפל (עד שעופר עיני לא יארגן שביתה משלו), המורים ממשיכים לא לקבל משכורת ובשלב מסוים ארז יצטרך לספק הסברים." כך מסיים רן ליאור את הפוסט הזה. פוסט שההערכה בו שגויה, העובדות בו שגויות, העמדה בו שגויה.

 

אז נענערוץ10 ממשיכים לתת במה אחורית כדי שנלמד על הכתבים שלהם. הם חושבים שהכתבים שלהם ועמדותיהם, שלעתים אינן מבוססות ומרוחקות מהמציאות, מעניינים, חדשניים ומחוברים יותר למציאות מאשר בלוגרים אנונימיים שאינם עובדים בערוץ 10. לפחות לפי מה שכתוב אצל רן ליאור, אין לכך בסיס. ודאי שאין הצדקה לפרסום העצמי של כתבי ערוץ10 כחלק מישרא-בלוג.

 

על כן, אני ממשיך בקריאה להחרים את הבלוגים של עיתונאי ערוץ 10, עד שנענע יבינו שאינם יכולים לפרסמם במקומות המיועדים לישרא-בלוג. שייתנו לעיתונאים שלהם את הכבוד הראוי בדף הראשי - בבוקסה נפרדת לעיתונאים הבלוגרים, ושישאירו לבלוגרים את הפרסום של ישרא-.

נכתב על ידי , 9/11/2007 11:23   בקטגוריות כתב לא מחונך, אינטרנט, אקטואליה, ביקורת, פסימי, שחרור קיטור  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עיתונאי מחדשות 10 הוא לא בלוגר


ובכלל, אולי הגיע הזמן להבהיר לנענערוץ10 שאנחנו לא פראיירים. אז אני מתחייב שאני אמשיך לעקוב ולנתח רק את הבלוג של כתב החינוך. אני קורא לכל השאר להחרים את הבלוגים של שאר העיתונאים כפי שאעשה גם אני. אני מוכן לקבל שיש להם בלוגים, אבל אני לא חושב שבלוג של עיתונאי ראוי למעמד של בלוג מוביל בעמוד השער של נענערוץ10. יתכבדו נא ראשי נענערוץ10 וישימו הפניות צד לכל ה"בלוגים" של העיתונאים. אבל שלא ינצלו אותנו ואת מה שנבנה כאן כדי לקדם  את העסקים  שלהם. על כן, החרימו את הבלוגים של העיתונאים. שבוע הבא ננסה להרים גם יום ללא ישראנענע. ובינתיים בואו נראה מה לומדים מהבלוגים של העיתונאים, אחד מהם לפחות. שבוע הבא גם ננסה לארגן החרמה של ישרא ונענע לגמרי לאיזה יום, כדי שישנו את דרכם הרעה.

 

הפוסט הראשון לימד אותנו מה רן ליאור חושב על המורים ומיהו רן ליאור. הוא חושב שהם עצלנים כי הוא כזה. הם קומבינטורים שאינם חושבים על דבר למעט המשכורת. עמדה ראויה להערכה של כתב חינוך. אכן, מחויבות עמוקה לציבור יש כאן. מן הראוי להחליף את כל המורים כיוון שאלה אינם חושבים. מובן שרן ליאור לא יאמר זאת, אבל, להביא מורים שחושבים עולה כסף. האוצר, ורן ליאור עימו, מבקר את המורים על איכות נמוכה, אבל מתעלם מהפתרון, שכן הפתרון דורש כסף. רן ליאור לא מאמין שתוספת כסף תעזור. גם האוצר לא. רק הציבור מאמין בכך.

 

הפוסט השני של רן ליאור מבהיר לנו איזה סוג כתב יש לנו. לא רק שהוא מאמין בהלעטות האוצר, הוא גם מבין גדול בעיתונות. שאנטו איינגר לימד כבר לפני הרבה שנים שהעיתונות הטלוויזיונית מוכרת סיפורים אישיים, וכשדרך מכירה זאת גורמת לחוסר יכולת להבין תהליכים חברתיים מורכבים. רן ליאור בפוסט הראשון הסביר שאי אפשר להעביר סיפור מערכתי מורכב ולכן הוא כותב על כך בפוסט, ללא הצלחה גם שם. הפוסט השני מבהיר שרן ליאור מאמין שעיתונות טובה היא סיפור אנושי נוגע ללב. הפוסט השני מספר את הסיפור מאחורי הכתבה של רן ליאור באותו ערב. סיפור של ילדה אחת בת שש. אכן, סיפור נוגע ללב וראוי לפרסום כפול - בכתבה ובפוסט. אבל, הסיפור גם מבהיר לנו את סדר היום של רן ליאור. הוא לא יתעסק בבעיות מערכתיות. הוא יעדיף את הסיפור האישי הקטן שקל לטפל בו וקל לפתור בו. הוא מעדיף סיפור על ילדה בת שש מאשר לחפש סיפור על השביתה. הרי יש 20000 מורים שובתים. ישנם מאות אלפי בני נוער מושבתים. ישנם גם 4500 חוקרים שובתים ודי הרבה סטודנטים שובתים. אבל לא כתב כמו רן ליאור יבין שהשביתה היא הסיפור החשוב. לא, הסיפור האנושי של ילדה בת שש חשוב הרבה יותר.

 

אז מה למדנו על רן ליאור מהבלוג שלו? הוא לא חושב שהוא מסוגל להעביר סיפורים מורכבים שיעבירו את הבעיות האמיתיות של מערכת החינוך. לכן הוא פתח בלוג. הוא חושב שהמורים הם עצלנים וטיפשים. לכן הוא חושב שהשביתה שלהם לא תועיל למערכת החינוך. הוא לא חושב שתפקידו לבקר את הממשלה, אלא לבקר את המורים. הוא תמיד יהיה לצד החזק, אלא אם כן החלש הוא איש בודד וגלמוד שהסיפור שלו הוא סיפור אישי וצר. אכן, כתב חינוך ראוי.

 

אז אולי כדאי לנענע10 שלא נדע מה חושב ואיך עובד כתב החינוך שלהם. כי ברור שכל כתבה שלו נובעת מעצלות, האשמת המורים בכל דבר וקבלת עמדת משרד האוצר. אולי הם צריכים להבין, שעיתונאים אינם בלוגרים, ושקידום עיתונאים כאילו זה ישרא בלוג זה בלוף.

נכתב על ידי , 7/11/2007 07:11   בקטגוריות כתב לא מחונך, אינטרנט, אקטואליה, שחרור קיטור  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



להחרים עיתונאבלוגרים - רן ליאור לא ראוי (א')


ובכלל, אולי הגיע הזמן להבהיר לנענערוץ10 שאנחנו לא פראיירים. אז אני מתחייב שאני אמשיך לעקוב ולנתח רק את הבלוג של כתב החינוך. אני קורא לכל השאר להחרים את הבלוגים של שאר העיתונאים כפי שאעשה גם אני. אני מוכן לקבל שיש להם בלוגים, אבל אני לא חושב שבלוג של עיתונאי ראוי למעמד של בלוג מוביל בעמוד השער של נענערוץ10. יתכבדו נא ראשי נענערוץ10 וישימו הפניות צד לכל ה"בלוגים" של העיתונאים. אבל שלא ינצלו אותנו ואת מה שנבנה כאן כדי לקדם  את העסקים  שלהם. על כן, החרימו את הבלוגים של העיתונאים. לא הייתי כותב כל זאת לו אכן העיתונאים היו זכאים לקידום שכזה, ורעיונותיהם היו יפים. עיתונאי זוטר כמו רן ליאור, האם גם הוא זכאי לבלוג? האם גם הוא חשוב יותר מבלוגר רגיל שכותב את הגיגיו ואת הבנתו על העולם? אם כן, מדוע? אם לא, אולי כדאי לא לקדם אותו? אז בפוסטים הבאים אנסה להבהיר מה אפשר ללמוד על כתב החינוך של נענערוץ10 מהבלוג שלו. על עמדותיו. בכוונתי להבהיר שאולי כדאי לנענערוץ10 כמו גם לרן ליאור לחשוב פעמיים לפני שהם מפרסמים פוסטים ומקדמים בלוגים של עיתונאים שלהם. שכן בלוג יכול לפרסם דברים, אולם הוא גם יכול לחשוף את ערוותם ברבים. הפוסטים הבאים יוקדשו לבלוג שלנענערוץ10 חשוב להבליט. טוב, לאחד מהם, זה של כתב החינוך של נענערוץ10. זה לא יהיה נעים.

 

הפוסט הראשון של רן ליאור מסביר מדוע הוא פתח את הבלוג וכותב בו: "כבר הרבה זמן אני רוצה לעשות כתבה על כך שתוספות שכר למורים זה אולי חשוב, אבל אם זה יהיה ההישג היחיד של השביתה, אנחנו עוד נתגעגע למקום חמישים באולימפיאדת המתמטיקה. בינינו, כתבה כזאת בטלוויזיה תהיה קצת משעממת. שוב לקט של אנשים שאהבנו לראות מוציאים כל מיני משפטים מהפה (ולאו דווקא מהסוג המעניין). בדיוק כאן נכנס הבלוג הזה.". אם נתרגם זאת לשפת בני אדם, את הדברים שהוא חושב וכותב אי אפשר להראות בכתבה כיוון שזו תהיה משעממת מדי, ושמענו כמוה כבר הרבה. אכן, יש לנו כאן כתב מהזן המשובח במיוחד שלא מהסס לחפש זוויות חדשניות להציג נושאים ישנים. נכון, הוא לא מהסס לא לעבוד קשה, כי במקום זה אפשר לפתוח בלוג. הבלוג פותר אותו מליצור כתבה אמיתית על הנושאים שבעיניו חשובים. אכן, סיבה טובה לפתוח בלוג - עצלות מקצועית. אגב, לא ברור מה גורם לרן ליאור לחשוב שנושא שהוא לא חושב שיצליח להעביר בצורה מעניינת בטלוויזיה, הוא כן יצליח להעביר בצורה מעניינת בכתיבה. האם הוא חושב שהוא כתב מחונן שיפיח חיים באמצעות המילה הכתובה נושא טלוויזיוני משעמם? כנראה, למרות שזהו אינו המצב. הפוסט משעמם כמעט כמו הכתבה אותה רן ליאור היה יוצר לטלוויזיה.

 

אולם מהי אותה כתבה חשובה בעיניו? הכתבה החשובה בעיניו היא כתבה המבהירה שארגון המורים נלחם על משכורות, אולם העלאת המשכורות לא תפתור את בעית מערכת החינוך, ולכן (בהיקש לא מופרך מדי) השביתה של הארגון אינה מוצדקת. בכלל מבחינת רן ליאור מטרות ארגון המורים והמורים הם לקמבן: "זה רק חלק קטן מהקומבינה שמנהלת את מערכת החינוך" כותב רן ליאור בפוסט שלו. הוא לא מסוגל להראות את הקומבינה בטלוויזיה אז הוא כותב עליה. והקומבינה היא של המורים שרוצים שכר גבוה יותר ומנסים שלא יפטרו אותם מסיבות לא מוצדקות. לא ממש איכפת להם מהמערכת בה הם עובדים. מובן שכל מי שעקב אחרי שביתת המורים קיבל הוכחות למכביר שזהו אינו המצב. אפילו רן ארז החל דורש דילול הכיתות ושיפור מערכת החינוך ולא רק העלאת שכר. לא כל שכן פעילויות של מורים בכל רחבי הארץ, ואפילו בעיתונות אפשר לראות דיון על מצב מערכת החינוך. כל זאת בזכות שביתת המורים, שבעיני ליאור הם רק רוצים שכר גבוה יותר.

 

חמור מכך, הטון בפוסט ביכורים זה מבהיר שרן ליאור אינו מבין מהו תפקידו. אכן, למתוח ביקורת זהו תפקיד ראוי בעיתונות. אבל השאלה על מי מותחים ביקורת. רן ליאור מותח ביקורת על החלשים. האם לדעת ליאור תפקיד ארגון המורים לדאוג לשיפור החינוך? האם לא התהפכו כאן היוצרות? משרד החינוך והמדינה הם האחראית לשיפור החינוך. אז מדוע רן ליאור טוען שארגון המורים לא דואג לדברים החשובים במערכת החינוך? הוא עושה זאת כי יותר קל לטעון זאת מאשר לטעון נגד מערכת החינוך והמדינה עצמה שהם לא דואגים למערכת החינוך. קשה לצאת נגד המערכת אותה אתה מסקר ובה אתה תלוי. קשה עוד יותר להתווכח עם סיום הפוסט הראשון: "היום הבינו באוצר את כל מה שכל תלמיד זב חוטם ומחוצ'קן פנים מבין כשהוא הולך למורה פרטי. לשפוך כסף על השיעור זה לא מספיק. צריך גם לחשוב בו." אכן מלים כדורבנות, שמבהירות שלא כתב חינוך יש לנו אלא כתב אוצר שמאמין במה שמשרד האוצר אומר לו. רן ליאור לא מביא נתונים, הקיימים בשפע, שמראים שההשקעה בחינוך נמוכה, כיוון שהוא לא מאמין בהשקעה בחינוך. הרי הבעיה, לפי הפוסט הראשון שלו, היא לא הכסף, אלא המורים שאינם חושבים.

אולם, הפוסל במומו פוסל. רן ליאור מבקר את המורים על שאינם חושבים ולכן אינם זכאים לתוספת השכר שהם דורשים. מי שקורא את רן ליאור והפוסט הראשון שלו מבין שגם רן ליאור אינו חושב, לו היה חושב היה יוצר כתבה טלוויזיונית מעניינת על הבעיות עליהן הוא כותב בצורה משעממת בפוסט. כך, רן ליאור מבהיר לנו שגם הוא לא ראוי לתשומת הלב שלנו. לכן, אולי כדאי לעורכי נענערוץ10 לא להפנות את תשומת לבנו לבלוג שלו.

הפוסט הבא בסידרה יעסוק בניתוח הפוסט השני של רן ליאור ויבהיר כיצד ליאור פועל לפי הכשלים הבסיסיים בתחום החדשות הטלוויזיוניות.

נכתב על ידי , 5/11/2007 11:08   בקטגוריות כתב לא מחונך, טלוויזיה, אינטרנט, ביקורת, אקטואליה, פסימי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)