לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2007

עוד מילה על ההשתמטות


נכון, היום צריך לדבר על השערוריה של הגמלה לניצולי שואה שנשארו בחיים, אותם 83 ש"ח לחודש שיגדלו עד שלא יוותר מי שיקבל אותם. אבל אני החלטתי לדבר על הנושא של אתמול, כזה אני מפגר.

אתמול נפגשתי עם מישהו שלא עשה צבא. לא ברור מדוע הוא לא עשה צבא. הוא איש בריא, ניכר בו שהוא איש בריא. הוא גם איש צעיר. עושה רושם שאם הצבא היה רוצה בו, הוא היה משרת בצבא בשימחה. אבל, סביר שהצבא לא רצה בו.

או אז נאלצתי להסביר לעוד מישהי שלא עשתה צבא את עובדות החיים. היא לא עשתה צבא מסיבות בריאותיות. הייתי צריך להסביר לה שיש מושגים כמו קב"א ודפ"ר שבאמצעותם צה"ל מחליט את מי לא לגייס. כן, ישנם הרבה צעירים שצה"ל מוותר על שירותיהם. אותם אלה שפעם נקראו "צעירי רפו"ל". אנשים אלה נושרים  מבית הספר בגיל מוקדם, אין להם השכלה, הם באים מבתים הרוסים או לא שלמים, ועל כן צה"ל מחליט שהם לא יתרמו מספיק. הם חלק מה25% שלא מתגייסים בגיל 18 בימינו.

מה שצה"ל והחברה כמובן לא מספרים הוא שאם גורלם עד אותה תקופה התאכזר עליהם (גורלם והחברה בה הם חיו), אזי אי גיוסם לצבא הוא כמעט גזר דין מוות על הניעות החברתית שלהם בעתיד. שכן, הם יודעים והחברה יודעת שמי שלא משרת בצבא עדיין יש עליו תווית חזקה. הם, שחינוך מסודר אין להם, שמשפחה מסודרת אין להם, שמבינים שהעתיד צופן בחובו דברים מוגבלים, יודעים שאי שירות בצבא סוגר בפניהם דלתות רבות - לכאורה, לא חוקי להפלות על רקע אי שירות בצבא, אבל אותו צעיר חשד ובצדק רב שמשרות ממשלתיות יהיו סגורות בפניו בגלל שלא שירת בצבא - יקראו לזה בטח סיווג בטחוני או משהו דומה.

אז כן, יש שערוריה רבתי על כל הצעירים שמשתמטים מהצבא, אבל מישהו צריך להצביע על כל אותם צעירים שצה"ל לא רוצה. סביר שעל כל אחד שמשתמט, צה"ל משחרר צעיר אחד מטעמי קב"א ודפ"ר. על כל צעיר שצה"ל בוכה עליו שלא התגייס, יש צעיר שבוכה בגלל שצה"ל לא גייס אותו.

נכתב על ידי , 31/7/2007 16:00   בקטגוריות כתבנו בשטח, אקטואליה, צבא, פסימי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אפשר לישון בשקט


שוב עשיתי את הטעות הזאת. לא, פתיחת החלון לא הייתה טעות. ההקלה בחום התגרמה כאן לרוחות מהצפון ומהדרום, וגם מהמזרח והמערב.

אבל החלון הוירטואלי שפתחתי, זו כבר כן הייתה טעות. כי מהי הטלוויזיה אם לא חלון להכיר את העולם כפי שהוא באמת. אז פתחתי אותה. נתעלם מערוץ 2 כי הוא באמת חסר חשיבות ונדון בערוץ הציבורי. הוא בחר לשדר סרט שמטרתו להדיר שינה מעיניי. הסרט הצליח. מייד הלכתי להפניה שהסרט הפנה לאתר אינטרנט, אך האתר לא עובד. אולי המוסלמים הנוראים האלה פגעו באתר והרגו אותו.

סרט התעמולה מבוסס על קטעים של ממרי ועל מספר מומחים מגוון שכולל אנשי ימין אמריקאים שמשתתפים במכוני מחקר שנשמעים כאילו יהודים ממנים אותם - מרכז sasson מזכיר לי שם יהודי, אבל כנראה שאני רואה יותר מדי תעמולה נאצית, כלומר מוסלמית, רגע, אין הבדל בין השניים.

הסרט ערוך בצורה הבאה, קצת קטעים מפחידים מטלוויזיות ערביות (בחסות ממרי) קצת מומחים מהימין האמריקאי וחוקרים מהימין האמריקאי (וקצת בריטים). אה כן, ויש כמובן מוסלמית אמריקאית שהיא בת של שהיד (כך כתוב, למרות שאני לא למדתי מה אביה עשה ומיהו היה) וטרוריסט אשפיסט שחזר כנראה בתשובה והיום הוא יהודי. כולם יוצאים נגד האסלאם הקיצוני שמטרתו להשמיד את העולם, או לכל הפחות לכבוש אותו תוך הרג כל היהודים, הנוצרים, העולם המערבי והכופרים. אחרי המומחים יש עוד קצת קטעים מהטלוויזיה הערבית.

מדי פעם יש דברים שקצת  מצחיקים, כמו קטע מהטלוויזיה המוסלמית שמבקר את הקטעים האחרים מהטלוויזיה המוסלמית, אבל יש הסבר, לא כל המוסלמים רעים.

אה כן, יש גם כותרות שחורות על רקע צהוב. כמובן יש גם את, איך אפשר בלי, קטעים של נשיא אירן. טוב, לא לזה התכוונתי. יש גם, איך אפשר בלי, השוואה בין האיסלאם הקיצוני לבין הנאציזם. המטרות זהות (Vשמדת היהודים והעולם הנאור), הדרכים זהות (פרופוגנדה שמתחילה בגיל צעיר ומטרתה לחנך את הצעירים) ויש גם וכאן כבר מגיע שוס אמיתי גרמני שהיה בהיטלר יוגנד והוא מסביר עד כמה ההשוואה הזאת תקיפה. איך אפשר להתוכח עם גרמני שמספר ממקור ראשון עד כמה שטיפת המוח הנאצית עבדה עליו בגיל צעיר ועושה גזירה שווה על החינוך האיסלאמי? הפרק הבא כמובן הוא על המופתי של ירושלים ושיתוף הפעולה שלו עם הנאצים. כשצריך, חייבים להשתמש קצת בגרמנים בשביל להסביר על הסכנה עכשיו, אין ברירה כדי להילחם באיסלאם אפשר לשתף פעולה קצת עם הגרמנים (אגב, גם שמיר חשב כך ב1939, אבל מי סופר?)

אך מה לעשות? מה לעשות? חינוך!!! צריך להתחיל לחנך מגיל צעיר לערכים שאנחנו מאמינים בהם, לערכים הטובים, הנכונים, (זו כמובן אינה פרופוגנדה, לשטוף את המוח לאנשים צעירים למען מטרות רעות של איסלאמים זה רע, אבל לחנך לערכים הנכונים שלנו זה נכון). ונסיים בצרור קלישאות, כי למה לא?

אז כל מה שצריך לרוע להתפשט הוא שהטובים לא יעשו כלום. הטובים לא עושים כלום! לא עושים כלום! הטובים יושבים בחיבוק ידיים, הם לא עושים כלום! ואז צרור תמונות כיצד החופש מנצח: תמונה מכיכר טיאננמן (שם באמת החופש ניצח), נפילת חומת ברלין, נפילת פסל של לנין, נפילת פסל של סדאם חוסיין. כן, הרוע מפסיד, הטוב מנצח, וברור שצריך לחנך את הנוער שאנחנו הטובים והם הרעים (אה טוב נו לא כול המוסלמים, בסדר, יש גם מוסלמים טובים, ראינו את הבת של השהיד ואת הטרוריסט מהפתח).

הדבר המדהים שערוץ אחד מקרין כזה סרט ועוד עורך עליו דיון לאחר מכן. במקום להזמין מומחים לתקשורת שמסבירים איך תעמולה לא עובדת (לפחות לא אמורה לעבוד במדינות פסיאודו-דמוקרטיות כמו ארה"ב וישראל) ואיך סרט מטומטם שכזה גורם לריאקציה, מסתיר את הבעיות האמיתיות שיש וכו', דנים בשטויות שהסרט הזה פולט.

כל כך הרבה שטויות. ערבוב כל כך מגמתי של חומר של ממרי שנאסף במשך 10 שנים, כשעושים סלט בין תנועות קיקיוניות (כמו בבריטניה ובארצות הברית, שם סביר שמספר המשתתפים בתנועות האיסלאמיות שהראו דומה למספר המשתתפים בתנועות ניאו-נאציות, כלומר כלום בריבוע, לכל הפחות עשירית מהמספר של הישראלים שמאמינים שכהנא צדק) לבין גורמים פוליטייים (חמאס, חיזבאללה) בלי הבנה של מניעים עם איזה סלט שאומר שחייבים לעשות משהו. רק שלא אומרים מה, כי בעצם, גם לימין האמריקאי אין מה לעשות ואין להם מה להגיד, חוץ מכמובן להרעיב קצת את המוסלמים, ואולי לטבוח בהם עוד קצת.

וכמובן להתעלם מהבעיות האמיתיות שיש, שינויי מזג אוויר, בעיות אנרגיה עולמיות וכו'. כי אם אפשר להילחם נגד אויב קיקיוני ולהמשיך לעשות מזה כסף, אז למה להתמודד עם בעיות אמיתיות. אז כן, בואו נמשיך להילחם בסכנה האיסלאמית העולה (עולה למי? עולה על מי? עולה כמה? מעט מאוד). בואו נמשיך להטיף נגד אירן (אותה מדינה מסכנה שלא הייתה מסוגלת לנצח את עירק של סדאם חוסיין ושמכרנו לשתי המדינות נשק בו בזמן כדי להרוויח קצת מהצד), נמשיך להטיף נגד הסכנה העולמית העולה (עולה למי? עולה על מי? עולה כמה? מעט מאוד) ונטיף לפחד, לשנאה, כמו שאמר ראש עירית חדרה: אם יהיה אונס, זה יהיה באחריותי - לכן הוא גרש את הפליטים הסודנים מעירו. לכן אפשר וצריך להמשיך להילחם באיסלאם ובמוסלמים שרוצים להטביע אותנו בנהרות של דם. שלהם בעיקר, שאנחנו שופכים.

נכתב על ידי , 29/7/2007 22:58   בקטגוריות טלוויזיה, אקטואליה, ביקורת  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בקטטה השתתפו מספר סכינים


בכלל, הסכינים האלה הם ממש לא בסדר. גם האקדחים שמשתתפים בכל מיני קטטות או עימותים הם לא בסדר. שלא נדבר על חפצים אחרים שמשתתפים בחיים שלנו.

ויכוח נושן בשאלה אם לחפצים יש יכולות של עצמם. או בשאלה, אם שוטרים מודעים עד הסוף למה שיוצא מפיהם. או בשאלה, כמה רפי רשף יכול לשעמם ולהפוך כל דבר למעין פניקה מוסרית.

נכתב על ידי , 29/7/2007 17:05   בקטגוריות טלוויזיה, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עת השתחררתי


לא מזמן חגגנו שמונה שנים למותו של מאיר אריאל. מזמן לא הייתה לו כזו עדנה. הרי הטרמינל הפך לסלע קיומנו, לכור מחצבתנו, לבסיס הוויתנו. והוא אמר כל זאת עוד לפני שנים. טרמינל ז'טם.

זאת חוכמה קטנה מאוד מצידי להגיד את מה שאני הולך להגיד. אבל אני ידוע כחכם קטן מאוד. כי כן, קידמה תטענו נגדי, תטענה נגדי. אני חזרתי שבוע שעבר מחו"ל. אני הקדמתי תרופה למכה, אני ראיתי את הנולד, ידעתי שתהיה שביתה, לכן הקדמתי את נסיעתי לחו"ל. בכלל, אם הייתה פורצת השביתה שבוע שעבר, הייתי מדבר אחרת לגמרי, כך תגדנה נגדי. אבל, מאימתי אתן מחפשות תירוצים כדי לצאת נגדי. הרי ברור, אני גם צלבתי את ישו. בין יתר הדברים הנוראים שעשיתי, כמו למשל להיות בשבדיה בעיצומו של קיץ חם במיוחד במזרח התיכון, ולא למשל להיות באנגליה ולסבול משטפונות. בכלל, איך אני מעז לנסוע לשבדיה ולא למקום שסובל מבעיות אקלים קיצוניות מדי הקיץ. ואם לא בעיות אקלים, ואם הכל טוב ויפה, ואני חזרתי, ויושב לי על זרי הדפנה בנחלה הקטנה שלי מתחת לתאנה ולגפן, מה פתאום אני מעז לפתוח את הפה.

אז, כן, אתן תמיד תמצאנה את התלונות והמענות כנגדי. ובכל זאת, זה מה שיפה בדמוקרטיה, כל מטומטם יכול לפתוח את הפה. וזה מה שיפה בווב שתיים אפס. כל מטומטם יכול ליצור תוכן. בייחוד אם המטומטם יודע להקליד עיוור או לחלופין לפעול על המתג הנכון בוידאו ולשלם קצת כסף בשביל להעלות אותו למקום שבו כל מטומטם אחר יכול לצפות במה שאותו מטומטם ראשון הקליד או לחץ והקליט.

האמת, יש כרגע איזה קטע פסיכי בחדשות עצמן, אבל אנחנו נתעלם מזה ונחזור לנקודה המרכזית. הדיוטי פרי. רק שתדענה, הוא לא תמיד יותר זול. כן, באמת, מנסיון. הרי הייתי שם רק שבוע שעבר. לפני שבועיים. אולי שלושה. אני כבר חזרתי. אתם עוד לא נסעתן. ואתן עוד עלולות להיתקע פה בגלל השביתה. אז מה פתאום אני מעז לפתוח את הפה, אם חזרתי.

אבל בכל זאת, עם כל הכבוד למאיר אריאל, ויש הרבה מאוד כבוד, היכולת שלו לתפוס במילה את המציאות החברתית האנושים היפה. אבל מתי, מתי לעזאזל, הפך שדה התעופה למקום הכי חשוב בחברה הישראלית? מתי השבתה של שדה תעופה הפכה לחשובה כמעט או אפילו יותר מהצבא, בתי המשפט, משרדי הממשלה. מתי שביתה כללית במשק הופכת להיות ממוקדת בשדה התעופה? האם הזבל שייערם ברחובות פחות חשוב משדה התעופה? ברור שכן, למי שנוסע לחו"ל!!! אבל מה עם כל המיליונים שלא מסוגלים לנסוע לחו"ל? הזבל ברחובות חשוב להם הרבה יותר. גם שירותי הביטוח הלאומי חשובים להם הרבה יותר. שלא נדבר על התחבורה הציבורית במדינה עצמה, היא מאוד חשובה, אולי אפילו יותר משדה התעופה. אבל לא, התקשורת משרתת את המעמד הבינוני-גבוה אם לא הגבוה ממש. לכן, מצוקות של אנשים שלא נוסעים לחו"ל אינן מעניינות אותן. השביתה במשק חשובה הרבה יותר מאשר פתיחתו או סגירתו של שדה התעופה. אבל למרות זאת, כולנו מתרכזים בשדה התעופה. אז רק שתדענה, הוא לא חשוב כל כך.

ואם השביתה הייתה פורצת שבוע שעבר, הייתי נשאר עוד קצת בשבדיה. אולי חבל שהיא לא פרצה שבוע שעבר!!!

נכתב על ידי , 24/7/2007 20:35   בקטגוריות תרגילים בכתיבה חופשית, אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)