לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

שנה טובה


אין לדעתי קשר בין כל הכתבות הבאות שאני שם כאן. אין שום קשר בין זה לזה לדבר הזה .

ודאי שכל הדברים האלה לא קשורים למי שיהיה איש השנה החולפת שלי שהוא בעצם איש השנה הבאה שלי - האיש הזה.

 

יודעים מה, אולי יש קשר. אולי יש קשר בין מדינה בה הצבא מנסה להגביל את יכולת הביטוי של אזרחים, את יכולתם להתארגן כדי להחליש את כוחו לבין ארגוני טרור אידיאולוגיים. אולי יש קשר בין מדינה בה הארגון החשאי מנסה להגביל התארגנויות פוליטיות ומגביל חופש ביטוי של אזרחים לבין ארגוני טרור אידיאולוגיים.

 

כמובן, אולי גם יש קשר בין מדינה ששולטת בשלושה מיליון אנשים בלי לתת להם זכויות מינימאליות, תוך הפיכת אזרחיה באותו שטח ארץ לאדונים בעלי זכויות נרחבות שזוכים להגנה נרחבת, לבין ארגוני טרור אידיאולוגיים שמנסים להשתיק את מי שמותח ביקורת על מצב זה.

 

אולי תהיה שנה טובה, ואולי ישראל תמשיך לנוע על הכיוון הבטוח עליו היא נמצאת - לעבר מדינה פשיסטית מלאה.

 

אני מתנצל מראש, ברוח יום כיפור, בפני המגיבים הימניים הפנאטיים שעלולים להגיב כאן, אם לא אתייחס אליהם בשוויון נפש. אני חרד שאולי מי מהם ירצה לברר מי אני ולקבל את מיליון השקל המובטחים לו. אולי זה בכל זאת יתרון להיות אנונימי בבלוג הזה. אחרי הכל, מסתבר שזה מסוכן להיות שמאלני בארץ ישראל.

נכתב על ידי , 25/9/2008 12:25   בקטגוריות משהו אישי, אקטואליה, ביקורת, פסימי, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הסוף שלי, הסוף שלנו


בטעות הגעתי לראות את שבוע סוף. אין לי מושג איך היא מוגדרת. אולי סוגת עלית. אולי תכנית סאטירה. אין לי מושג.

מה שכן, אני חושב שהיתרון היחיד בה היא שאולי בזכותה אנשים יאהבו את סוף השבוע קצת פחות.

במלה אחת: עלוב.

קשה להאמין שזוהי התכנית הראשונה. דחקות שלא עובדות על איש. מדוע תמיד חיקוי של שוטרים צריך להיות עם מבטא? אם אתם בוטחים שהחומר שלכם מצחיק, למה לא להציג שני שוטרים שנראים ונשמעים כמו כלל הישראלים? הח' והע' עברו מזמן מן העולם. אבל לא, בחיקוי של שוטרים תמיד יהיה ח' וע'. כמו לפני חצי יובל.

רוב הבדיחות אכן מצחיקות כמו לפני חצי יובל. חיקוי של מחזמר שאיש לא ראה, חוץ מבעלי ערוץ שתיים שרוצים לקדמו.

הקטע המרכזי היה איזשהי דחקה על עופר שכטר שמשחק בכל טלנובלה אפשרית. דחקה שאולי במסיבת סיום של אחת מהטלנובלות בהן הוא משחק אפשר היה לשדר. גם, לא רצוי, כי היא לא הייתה מצחיקה. אבל זה הדבר? השיא של תכנית הפתיחה שלכם? מערכון שצוחק, וגם לא ממש, על עופר שכטר והטלנובלות?

היה עוד הרבה, הרבה מאוד. בשלב מסוים ש' העירה שזה ארוך מאוד. זה באמת היה ארוך מאוד. ולא מצחיק. כל כך לא מצחיק. אני אפילו לא זוכר מה עוד היה חוץ מהבדיחות החבוטות של גוטליב בתור הדעה שלו, כשחזר על ההבדלים בין ישראל לאמריקה. כן, ועופר שכטר מריץ דחקות על התייר הישראלי.

 

מה שאני באמת לא מבין זה למה? הרי זאת תכנית הפתיחה. היה מספיק זמן להתכונן. מספיק זמן להכין קטע רציני מצחיק. אולי אפילו שניים. אז למה? פוצ'מוי? למה קטע אחד שיורד על עופר שכטר וקטע אחד שיורד על המוזיקל המטומטם שאיש לא ראה. אה כן, היה עוד איזה קטע עם ויקה. שקידמה את האח הגדול. מה? זה כל מה שהצלחתם להעלות במוחכם הקודח, כשיש לכם את כל הזמן שבעולם? אם כן, ויודעים מה, גם אם לא, אין סיכוי שאני אחכה לראות אם תשתפרו. כי אם זה הכי טוב שיש לכם להציע, כדאי היה לא להציע זאת כלל.

נכתב על ידי , 19/9/2008 22:38   בקטגוריות טלוויזיה, שחרור קיטור, פסימי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ועכשיו לשלב אכילת הדייסה


מדי יום שלוש פעמים ביום, לפחות, מדווחים לנו על המצב. זה התחיל עוד הרבה לפני המשבר הנוכחי.

באחת דיווחו לנו מה מצב השוק, האם עלה, האם ירד, מי עלה,  מי ירד, כמה כמה.

בשלוש וחצי יש מבזק מיוחד. זכר לימים בהן השוק היה נסגר בשלוש וחצי. היום הוא נסגר בחמש וחצי, אבל עדיין מדווחים לנו מה מצב השוק גם בשלוש וחצי.

ואז כמובן בתכניות בחמש ובשש מדווחים לנו מדי יום מה מצב השוק. האם עלה, האם ירד, מי עלה, מי ירד.

כל יום, כל יום, נציג של בית השקעות אחר מתייצב באולפן ומעדכן אותנו האם הבורסה עלתה או ירדה היום.

 

כמובן שזה לא מענין. זה גם לא חשוב. בעצם, זה מזיק. בורסה אינה מקום שהתנודות היומיות שבו חשובות. בורסה היא מקום השקעה לטווח ארוך. לכן, אסור להתעניין בתנודות היומיות של הבורסה, אלא אם כן אתה מהמר מקצועי.

 

אבל, איך בתי השקעות יוכלו לפרסם עצמם אם הם לא יופיעו מדי יום בטלוויזיה ויגידו אם הבורסה עלתה או ירדה? אכן, בעיה קשה. לכן כל יום נציג בית השקעות אחר מדווח לנו על מצב הבורסה. זה חוסך למערכות החדשות בטלוויזיה כסף בהחזקת כתב כלכלי שיסקר את הבורסה, ובתי ההשקעות כאמור מקבלים פרסומת חינם.

 

מי שנדפק הוא כמובן הציבור הרחב. הוא חושב על הבורסה במדדים של שינוי יומי, כי כל יום מספרים לו מה השינוי. ואז אם הבורסה יורדת הוא נלחץ, אם היא עולה הוא שמח.

 

ואז מגיע משבר. הציבור המורגל להסתכל על הבורסה בטווחי זמן של יום, פתאום רואה שיום אחרי יום אחרי יום אחרי יום הבורסה יורדת. בתי ההשקעות ממשיכים לדווח על כך, ועוזרים לציבור להתעצבן ולהיבהל מזה שהבורסה יורדת. ואז פתאום הציבור רוצה להוציא את הכסף שלו מבתי ההשקעות ומקופות הגמל, שחלקן משקיעות גם בבורסה. בתי ההשקעות בבעיה כי הציבור רוצה למשוך את הכסף שלו מקופות הגמל בניהולן. מה עושים?

 

פתאום נזכרים בתי ההשקעות ללמד את הציבור, שלא, מה פתאום, ההשקעה בבורסה, כמו בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות היא לטווח ארוך, אסור לתת לכמה ימים רעים של מסחר להשפיע על ההחלטות שלכם. צריך לבדוק זאת בטווח של שנים, לא כל יום. מה פתאום? מה גרם לכם לחשוב שצריך לעקוב גם בטווח הקצר אחרי הבורסה? אה, אנחנו? בתי ההשקעות? עם הסיקור היומי שלנו של הבורסה? לא יכול להיות!

 

אם הכסף שלי לא היה עלול להדרדר לתהום בגלל ההתנהגות הבזויה של בתי ההשקעות, הייתי נהנה מכך שהם צריכים לאכול את הדייסה אותה הם בישלו.

 


וגם היום בדה-מרקר ממשיכים לסקר את העצות שנותנים בתי ההשקעות באמריקה. כן, אותם בתי השקעות שעל סף קריסה, ולא ברור עד כמה הם יודעים לנהל השקעות. עדיין ממשיכים לצטט אותם כמבינים משהו. טוב, כנראה שעורך עמוד החדשות של דה-מרקר לא קורא את מה שכותב עורך המוסף שלו.

נכתב על ידי , 19/9/2008 00:31   בקטגוריות טלוויזיה, אקטואליה, עבודה, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הומור בחדשות


בחדשות השעה הנוכחית בגלגלץ, דיווחו שבית ההשקעות מריל לינץ ממליץ על ישראל בחום. בהמשך הידיעה מסר הכתב הכלכלי שבית השקעות זה היה על סמך פשיטת רגל. אם כך, נשאלת השאלה האם להאמין לבית השקעות פושט רגל כשהוא ממליץ על משק כלשהו? מצחיק.
נכתב על ידי , 17/9/2008 16:02   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)