לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

חרונולוגיה חסרת חשיבות

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Tangles should be welcomed as good news-they keep out demons. 1988:28 Becker :וולטר


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2012    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2012

ואולי הקללה תישבר


השבוע הראשון בליגת הפוטבול ציין כמה וכמה הפתעות.

ראשית, האלופה הפסידה. אמנם ההפתעה אינה כה מרעישה, הניו יורק ג'יאנטס תמיד מתחילים חלש. שנה שעברה הם בקושי עלו לפליאוף, לפני שזכו באליפות. בכל זאת, ההרגשה הייתה שהם צריכים לנצח, מגרש ביתי, קהל שחוגג את האליפות, והג'יאנטס מפסידים לקאובויז? מוזר מאוד.

עוד כמה דברים מוזרים קרו, למשל, הניו אינגלנד פטריוטס שיחקו הגנה. זה חידוש מרענן של השנים האחרונות. הם גם התמסרו למשחק ריצה, דבר שלא היה כאן כמה וכמה שנים.

הברנוקוס ופייטון מאנינג שיחקו טוב נגד הסטילרס. מסתבר שישנם שחקנים של הסטילרס שאינם מסוגלים לשחק בדנבר בגלל מיעוט החמצן, ואכן ההגנה של הסטילרס נראתה כאילו חסר לה חמצן. היא לא עשתה כלום כדי לעצור את הברונקוס, אם כל הכבוד למאנינג, ויש כבוד.

הניינרס הגיעו לגרין ביי ולא התחשבו כלל בקבוצה המקומית. הם ניצחו כאילו הגרין ביי אינה קבוצת עלית. יתר על כן, ההגנה של הגרין ביי המשיכה עם תצוגות הנפל מהעונה הקודמת, הבעיה הייתה שההגנה של הניינרס לא נתנה להתקפה המצוינת של הפאקרס לתפקד.

וושינגטון רד סקינס נסעו לניו אורלינס וניצחו. היה זה הניצחון היחיד של קווטר-בק רוקי, והם נראו מרשימים למדי. בהתחשב בזה ששאנהן המאמן של הרד-סקינס יודע להביא אליפויות ויודע הגנה מהי, אולי סוף סוף יחגגו עונה חיובית בבירה. ניו-אורלינס מסתבר צריכה יותר מתחושת נקמה כדי לנצח משחקים. מה שהם צריכים זה הגנה, שהייתה מביכה למדי.

סיכום השבוע הראשון:

שתי קבוצות העלית של ה-N משנה שעברה פתחו עם הפסדים. עם סופרים גם את הסיינטס שהפגינו יציבות כקבוצת עלית בשנים האחרונות, ייתכן שתהיה כאן עונה מעניינת. ניו יורק במצב מוזר, שכן כל שלוש הקבוצות של הבית המזרחי ניצחו. 

בליגת ה-A עושה רושם שהמערב יהיה מוזר מאוד. דנבר כנראה תיקח אותו בהליכה. הבית הצפוני יהיה כרגיל תחרותי מדי. הג'טס ניצחו והפתיעו את כולם. הפאטס אולי יתגברו על חמרמורת הסופרבול - הקבוצה שמפסידה בסופרבול לרוב סובלת עונה גרועה לאחריו.

 

אבל זה רק השבוע הראשון. ייתכן שטנסי אינה מדד לכלום. ייתכן שגם ניו אורלינס לא תהיה השנה מדד לכלום, ואולי אפילו הסטילרס נחלשו. וכרגיל, אל תצפו לכלום מהאיגלס של פילדלפיה. קבוצת נפל עם הייפ.

נכתב על ידי , 13/9/2012 17:50   בקטגוריות אמריקה, טלוויזיה, פוטבול  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מדריך למהגר לאמריקה (ה') - למד לאהוב פוטבול אמריקאי


בימים, שבועות וחודשים הקרובים נפרסם כאן מעין מדריך למהגר הישראלי לאמריקה. בלי נדר.


 


פרק ה': למד לאהוב פוטבול אמריקאי


 


פעם החיים היו קלים יותר, הספורט האמריקאי המוביל היה בייזבול. בעברית קראו לו כדור בסיס. אני זוכר בשיעורי ההתעמלות ביסודי ובתיכון שיחקנו כדור בסיס. לפעמים קראו לזה הקפות. במקום אלת הבייזבול השתמשו במטקה של מטקות, או לפעמים במחבט טניס, והיינו רצים מסביב לתחנות, כדי לקבל נקודות.


היתרון המשמעותי של הבייזבול הוא היותו אנטי-ספורט, כך שקל לאהוד אותו. עומדת קבוצה של שמונה אנשים ומסתכלים על איש אחר זורק כדור לעבר איש שני, ואיש שלישי מנסה לפגוע בכדור. 8 מתוך עשרה מקרים, המנסה מפספס ודבר לא קורה. ועוד קוראים לזה ספורט. לא פלא שהאמריקאים משמינים, הרי זה היה הספורט הלאומי שלהם. להסתכל על בייזבול מענין כמעט כמו להסתכל על חדשות מקומיות בטלוויזיה האמריקאית. ייתרון נוסף לענף ספורט זה הוא שהוא מתאים לקיץ, כיוון שכמעט לא זזים בו, אז אפשר לשחק בו גם כשחם מאוד בחוץ, וכך זה בקיץ, לכן העונה מתחילה באפריל ומסתיימת באוקטובר, כשהחודש החשוב הוא ספטמבר. משחקים 150 משחקים בעונה, ומתוכם כ120 אינם חשובים.


אבל אי שם לפני שני עשורים הבייזבול התחיל לדעוך. כדורהסל ניסה לתפוס את מקומו ונכשל, ולכן הפך הפוטבול האמריקאי להיות הספורט המוביל באמריקה. זהו ענף ספורט משובח שמחייב ידע מעמיק ויכולת הסתכלות גבוהה למדיי. ישנם שם אנשים גדולים, חזקים, מהירים, חכמים, כשאחד עשר אנשים משחקים מול אחד עשר אחרים עם חפץ שאינו כדור אלא אליפטי, ושגודלו פוט אמריקאי - כלומר כשלושים סנטימטר, ומכאן שמו, פוטבול. זהו פולחן בארצות הברית, כשסופי השבוע מהסתיו עד לשנה החדשה מוקדשים לענף ספורט זה. בימי שבת משחקות המכללות, במה שמהווה עבורן מסחטת כספים גדולה ובלתי מוסרית אפילו יותר מניצולם של הסטודנטים הזרים הלומדים באמריקה, וימי ראשון מוקדשים לליגה המקצוענית.


אין לי כוונה להסביר ענף זה על בוריו כאן, מי שרוצה יכול להסתכל כאן לאחד ההסברים המקיפים על ענף ספורט זה.


הבעיה כיום בפוטבול הוא שביתת השופטים, אבל על כך אספר בהזדמנות אחרת. השבוע התחילה הליגה המקצוענית של הפוטבול האמריקאי. היא תסתיים במשדר הספורט הנצפה ביותר בארצות הברית, הסופרבול, בתחילת פברואר.


מה שצריך לדעת ביחס לפוטבול הוא בעיקר דבר אחד, כיצד לשתות. השתייה האמריקאית היא פסיכוזה בפני עצמה, אבל ביחס לפוטבול, הומצא משקה פרדוקסלי הקרוי בירה קלה. כשמה כן היא, זוועה, ורצוי לשתות אותה רק לאחר שאתה מאבד הכרה. כי כמו כל דבר באמריקה, החוויה היא בעיקר עם האנשים האחרים סביבך. 


למשל, משחק הפוטבול נפתח במסיבות שעורכים במגרשי החנייה של מגרש הפוטבול, הקרויות טיילגייט, שכן הן נערכות בזנבן של השערים של מגרשי הכדור. בדרך כלל, הן נערכות בג'יפים, יותר נכון מכוניות הפיק-אפ, טנדרים בעברית, שהאמריקאי הממוצע נוסע בהן (משום מה, כל האמריקאיים נוסעים בהן). ואז, אחרי כמות גדולה של בירה קלה וחסרת חשיבות המשחק נפתח, כשהגלדיאטורים המודרניים נאבקים אחד בשני, והטובים מנצחים (בדרך כלל, כי הניו אינגלנד פטריוטס הפסידו בסופרבול האחרון לג'יאנטס, אבל הג'יאנטס היו יותר טובים).


כשירות למהגר באמריקה, בלוג זה נוטה לסקר את עונת הפוטבול, וכך יעשה גם השנה.


כדי להתעדכן, אז האלופים של השנה שעברה, ניו יורק ג'יאנטס, הפסידו במשחקם הראשון העונה. למה זה חשוב? כי בפוטבול ישנם רק שישה עשר מחזורים בעונה הרגילה, ולכן כל משחק חשוב ומשמעותי, שכן מתוך 32 הקבוצות בליגה, רק 12 עולות לפליאוף שמתחיל בינואר. לכן, הפסדם של האלופים, ועוד לדאלס, יריבה לבית (מכל באחד משמונת הבתים, בכל בית ישנן רק ארבע קבוצות, רק האלופה של הבית עולה לפליאוף אוטומטית) משמעותי, שכן זה מציב אותם בעמדת נחיתות לאליפות הבית.



ליגת הפוטבול המקצוענית היא התחרותית ביותר מבין ענפי הספורט הקבוצתיים התחרותיים: מדי שנה מספר גדול של קבוצות לא מגיע לפליאוף, למרות שהגיעו לשם בשנה הקודמת - התחלופה של הקבוצות המובילות גבוהה ביחס לענפים אחרים; רק 12 קבוצות מתוך 32 עולות לפליאוף; הסיכוי לעלות לפליאוף הוא אחד לארבע (זכייה באליפות הבית) ואז אחד לשש (זכייה באחד משני הכרטיסים הנוספים עליהם נאבקות 12 הקבוצות שלא זכו באליפות הבית); כבר מספר שנים שאותה קבוצה אינה זוכה באליפות פעמיים רצוף; קבוצות משווקים קטנים (דוגמת פיטסבורג או אפילו גרין ביי, ויסקונסין) יכולות לזכות באליפות בסיכוי זהה לקבוצות משווקים גדולים (ניו יורק, ניו אינגלנד); ללוס אנג'לס, עיר הכוכבים, אין קבוצת פוטבול; תקרת השכר קשיחה; והליגה מנוהלת בצורה יעילה למדי - למעט העובדה שהשופטים שובתים כרגע, דבר שייצור בעיות קשות.


לכן, בגלל התחרותיות הגבוהה בה, בגלל שהיא קצרה בהרבה משאר הליגות המקצועניות באמריקה (בבייזבול ישנן משהו כמו 150 משחקים בעונה, בכדורסל ישנם 83 משחקים מתוכם 50 לא חשובים) ובגלל שהמשחקים בנויים כך שאפשר לראות אותם תוך ריכוז קצר ואז שתייה ארוכה, זוהי הליגה הטובה בעולם.


אז למד לאהוב פוטבול, זהו אחד מנושאי השיחה המובילים בארצות הברית, בייחוד בערים בהן ישנן קבוצות פוטבול (ובלוס אנג'לס כל הזמן מדברים על הבאת קבוצה לעיר), ואם אין בעירך קבוצה מקצוענית, תצטרך ללמוד על האוניברסיטאות וקבוצותיהן. בהצלחה.


 


אם ברצונך לשמוע על עוד נושאים הקשורים להגירה לאמריקה, אנא שאל/י בתגובות לקטע זה.


נ.ב.
בלוג זה אינו מעודד הגירה לאמריקה. נחמד לנו כאן כשרוב הישראלים עדיין בארץ.


 

נכתב על ידי , 8/9/2012 17:39   בקטגוריות אמריקה, טלוויזיה, פוטבול, אופטימי, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





כינוי: 

בן: 20

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

79,142
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפינחסה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פינחסה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)