לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

9/2008


בס"ד

ההתחלה היתה בטח איפשהו רחוק יותר, אבל נקודת הזינוק המוחשית היתה דווקא בחודש אלול.
חודש אלול לפני אחת עשרה שנים.
הרבה אנשים שואלים אותי "למה חזרת בתשובה?" ומתכוונים יותר ל"איך" כי כשאני מתחילה להסביר למה, הם לא
ממש רוצים להמשיך לשמוע, שאולי חס וחלילה יש באמתחתי איזה יחידת קומנדו מסיונרית.
אין לי. נראה לי שאין לי אפילו עצם אחת של מסיונריות.
מביך אותי לדבר "דתי", זה כל כך אישי לי ואינטימי.
בכך אופן, לא על זה רציתי לדבר בכלל.
רציתי לספר על הרב הראשון שפגשתי ושישבתי בשיעור שלו, הוא היה יפה כל כך, מאיר כל כך,
כמו ירח, וכמו הירח הוא היה מאוד שכלתן ומאוד חד אפשר לומר אפילו קר.
הוא לא הפחיד אותי,והוא לא ביקש ממני לעלות על אוטובוס לירושלים,
הוא לא דיבר על חצאיות ועל כיסויי ראש.

הוא דיבר על מידות האדם, על כעס, על קנאה וכו', הוא דיבר על רצון האדם להתגבר על
המידות שלו.

מה הבעיה? אמרתי לעצמי ביהירות המדהימה שלי. פחחח להתגבר על מידות.
הוא אמר שכעס הוא שור שאתה מנסה לאחוז בקרניו ובקושי אם בכלל מצליח לרסנו.
שטויות, אמרתי לעצמי, קטן עלי.

זה היה חודש אלול ותיכף תיכף ראש השנה, הוא אמר שמנהג יפה הוא לקבל על עצמך איזו
הנהגה לפני ראש השנה, להדליק נרות, או לתת צדקה, או ללמוד הלכות פרה אדומה, לא משנה מה.
הנהגה.
אבל... צריך לשמור עליה לאורך כל השנה.

פחחחח, ברור שאני יכולה.

אני לא חושבת שעד היום הצלחתי להיות עקבית עד אפס טעויות.

-
קראתי אצל הרב פינקוס, שהשופר, הוא הזעקה שלנו.
כמו ילד פרחח שעשה מעשי קונדס וההורים מחכים לו בבית בכדי ללמדו שלא כך מתנהגים, והוא מגיע
הביתה ובלי כוונה טורק את הדלת על אצבעו, וזועק מרה.
כולם שוכחים את מה שרצו לחנכו ורק רוצים לחבקו ולנחמו.
כך השופר.
זעקה.
זעקה שאינה צריכה מילים ומגיעה ישר ומהר אל מתחת לכסא הכבוד.
לזעוק אל הקדוש ברוך הוא, ה-צ-י-ל-ו - !

-


שתהיה שנה טובה, שנה של בריאות הגוף והנפש, שנה שנהיה שמחים בחלקנו, שנה שתהיה ברכה בכל מעשה ידינו,
שנה שבה יתגשמו של משאלות ליבנו לטובה.


נכתב על ידי stm , 29/9/2008 00:04  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  stm

מין: נקבה




15,578

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לstm אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על stm ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)