לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

שאלות של תרבות


אנחנו חיים בזמנים מיתיים. השינויים המתרחשים בעולמנו פרנסו אֶפּוֹסים עתיקים, ועליהם לכונן אֶפּוֹסים מודרניים חדשים. בתוך החוויה האֶפִּית והמיתית הזו אני חי וכותב את הבלוג הזה.
Avatarכינוי:  אריק בנדק-חבי"ף

בן: 69

תמונה



מצב רוח כרגע:

פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2016    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2016

ככה כך - אהרן אשמן


 


ככה כך 
מילים: אהרון אשמן
לחן: מרדכי זעירא
קיים ביצוע לשיר זה  רבקה זוהר  


ככה כך, ולא אחרת! 
ים תיכון וים כינרת, 
גם בשן וגם גלעד, 
מיני אז ועדי עד 

איי שירי לי יום, שירי לי לילה 
ארצי הרים הרים וגיא לה 
שירי לי, שירי לי עוד ועוד 
ארסתיך לי בדמעות. 

ככה כך, ולא אחרת! 
עם התכלת המזהרת, 
עם מרחב חולות נרדם... 
על הנפש על הדם 

איי, שירי לי... 

ככה כך, ולא אחרת! 
בי הדלקת תשוקה סוערת, 
עוד אמה, ועוד אמה 
לא שבעתיך עוד, אדמה! 

איי, שירי לי... 

ככה כך, ולא אחרת! 
מן החוח יעל ורד, 
לחם טוב מן הטרשה 
העמיקי מחרשה! 

איי, שירי לי... 

ככה את - ולא אחרת, 
במצור ובמשמרת! 
משברים נתנו כולם 
בך דברתי עד עולם 

איי, שירי לי...


 


האמת, שיר פאגאני לגמרי, שיר של תשוקה מינית, בלי בושה בכלל, לאדמה "עוד אמה, ועוד אמה / לא שבעתיך עוד, אדמה!" אם תקשיבו למנגינה של זעירא המקלילה לגמרי את התכנים הלא קלים " ארסתיך לי בדמעות"; "עם מרחב חולות נרדם/ על הנפש והדם",  והביצוע ההרמוני אבל הלא ממש פרשני של השיר, תקבלו שיר שאף אחד לא מקשיב למילותיו, וחבל.


מבחינה מבנית, השיר הזה מושלם, בית בן ארבע טורים, תבנית חרוז אאגג, כולל חריזה מודרנית לגמרי כמו: אחת-ורד, וחריזה יוצרת משמעות ולא רק צליל, וכך בנוסף לנרטיב הנאמנות מלא הדם והתשוקה החרוז מוסיף תכנים תומכים, כמו: כנרת/אחרת; עוד ועוד/ בדמעות.


יש לאשמן הרבה שירים מולחנים, פזמונים, נאמר, שמושרים בהתלהבות, נחשבים כשירי צאן ברזל של הישראליות של המאה העשרים.


 





נכתב על ידי אריק בנדק-חבי"ף , 13/1/2016 17:00   בקטגוריות הגיגים על שיר, סיפרותי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שפי ב-15/1/2016 09:53




80,291
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , ספרות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאריק בנדק-חבי"ף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אריק בנדק-חבי"ף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)