לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

הנה כך

Avatarכינוי:  Talk

גיל: 46

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: `. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

חלום אחרי פגישה



אני אחרי פגישה. א' היקרה מלווה אותי לדלת ואני פותחת אותה. אנחנו נפרדות ואני יוצאת. במקום חדר המדרגות יש בחוץ אולם/חדר די גדול. גם בו יש שטיח אפור כחול, כמו בקליניקה. כשמסתכלים מסביב נדמה שאין בו רהיטים מלבד כורסא אחת, מאד דומה לכורסא שבפנים, אבל כשעומדים ומסתכלים למקום אחד אפשר לראות שיש עוד רהיטים, גם הם מאד דומים לרהיטים בקליניקה, אבל הכל בשטח יותר גדול.

אני לבד בחדר, מסתכלת בדברים שיש בו. נעים לי להיות שם. זה כמו עוד חלל-מעבר בין הפנים לחוץ, בין הקליניקה לעולם. בהרגשה שיש לי כל הזמן שאזדקק לו, שאני לא צריכה לצאת החוצה מיד בסוף השעה. כמו בויפאסנה – שביום האחרון עוד נשארים במקום, אבל כבר מותר לדבר, כדי להתרגל לפני שיוצאים החוצה אל העולם. כאן ההרגשה דומה והפוכה – שמותר לי להמשיך לא לדבר לפני שאני יוצאת החוצה.

א' היקרה נמצאת איתי בחדר – היא לא נכנסה/יצאה אליו מאותה הדלת שאני הגעתי דרכה, אבל היא שם. בהתחלה אני רואה אותה מרחוק. אחר כך היא מתקרבת ומראה לי ציור. זה ציור נוף מאד גדול ויפה ופשוט. אני שואלת אם זה ציור של אורי רייזמן. א' היקרה אומרת שלא, אבל היא יודעת למה זה מזכיר לי אותו. אני רואה שבתחתית הציור יש חתימה של מישהו אחר, משהו שמתחיל באות ד'. היא מסבירה לי מי זה, אבל אני לא מצליחה לשמוע את כל המילים ולא מבינה מי הצייר.

אחר כך א' היקרה הולכת למקום אחר בחדר, נדמה לי שהיא יוצאת ממנו לחדר אחר. אני יושבת בכורסא ורואה שגם אבא שלי וסבתא שלי שם. הם מסתובבים באולם, מתקרבים אלי ומתרחקים ממני, מסתכלים בדברים. מדי פעם הם מדברים ביניהם וגם איתי. אני עונה כשהם שואלים אותי שאלות, אבל לא יוזמת דיבור בעצמי.

א' היקרה חוזרת לחדר שאנחנו נמצאים בו, נעמדת מולי ומדברת אלי. אני מבינה מה היא אומרת אבל לא מצליחה לענות, קצת כאילו אני חנוקה בבכי שלא יוצא החוצה. היא עומדת קרוב וזה מרגיש קרוב ובכל זאת מאד מתסכל ועצוב. פתאום, אבא שלי, שעומד די רחוק מאיתנו, שואל 'את רוצה לצאת החוצה עם א' היקרה לארוחת צהריים?' אני נבהלת ועונה 'לא' מאד בקול רם. כמעט בצעקה. א' היקרה מתכופפת ומתקרבת אלי מאד, כמעט לנגיעה, ואומרת לי מאד בשקט 'טוב שאמרת לא'.

אני חושבת שיש המשך, אבל אני לא זוכרת אותו. התעוררתי רגועה ועצובה.


אורי רייזמן - בית על הגבעה

נכתב על ידי Talk , 14/9/2008 23:42   בקטגוריות א' היקרה, חלומות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קפה



אני מחכה לך. בואי.

אני יושבת בבית הקפה, שותה קפה ומחכה לך. בואי.

את באה?
את כבר בדרך?

בואי. אני מחכה לך.

אני יושבת בבית הקפה, שותה קפה, קוראת בספר שלי ומחכה לך.
מדי פעם אני בודקת את השעון. לראות את הזמן.

את באה?
את עוד מעט כבר פה?

בואי.

נכתב על ידי Talk , 13/6/2008 10:22   בקטגוריות א' היקרה, דיבורישיר  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ט. ב-27/6/2008 14:40
 



השלמות


 

*

חזרנו מחופשה מולטי-משפחתית בת שבוע בחו"ל - בית אחד ענק עם שמונה חדרי שינה, שתי מכוניות בנות תשעה מושבים האחת, ארבעה דורות, מסבתא בת שמונים ועד בת דודתה של הכרובית הצעירה ממנה בשמונה חודשים, שדות פרושים הרחק ועוד יופי לרוב ובכל זאת לא הצלחתי להיות מספיק בשקט (בשבילי! בשבילי!) .

 

*

באזכרה רק התעצבנתי שזה נהיה מין מפגש-חברתי עם אוכל ובדיחות, אבל מאז אני לא מצליחה להגיעה לדבר משלי. אולי מחר, כשלא יהיו אנשים כי חג.

 

*

פגישה קשה הבוקר, יותר בגלל מה שלא היה בה מאשר בזכות מה שכן.

 

*

הכרובית התעוררה בבכי, כמו מחלום רע, אבל דקות ארוכות לא הצליחה להתעורר מספיק כדי להירגע ולחזור לישון. קשה להיות תינוק.

 

*

אני לא כותבת מספיק ולא זוכרת חלומות (וממילא כשאני כן זוכרת, אני לא כותבת והם נמוגים ואני מצטערת)

 

*

לא טוב לי ככה. אני שקועה בערפל האפור הסמיך הזה ולא מצליחה לצוף.

 

נכתב על ידי Talk , 26/9/2007 21:27   בקטגוריות א' היקרה, התחלתי ולכן אסיים, חלומות, מען לאידוע  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ט. ב-26/9/2007 23:18
 



תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר



(כמו כשיוצאים לחופשה והכי נהנים, אבל לקראת הסוף, כשכבר נשאר ממש מעט זמן עד שחוזרים, פתאום הגעגוע נהיה יותר ואפשר ממש לבכות מזה).
אני מחכה בסבלנות, אבל נו כבר.

נכתב על ידי Talk , 4/9/2007 21:50   בקטגוריות א' היקרה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חלום בשלושה חלקים



I

בניין בצורת ריבוע עם מסדרונות, מכל הקומות אפשר לראות את החצר הפנימית שלמטה. ברוב הקומות יש עבודות אומנות - פסלים, ציורים, סרטים, ואפשר ללכת ביניהן. אני מסתובבת בתערוכה, יש איתי עוד מישהי.

אני נעמדת מול עבודה - זה פסל אבל לא לגמרי תלת מימדי , אני לא בטוחה שאפשר להסתכל בו גם מאחור. סוג של אומנות נאיבית. בפסל יש שתי דמויות של נשים, על הדמות הימנית כתוב 'אמא טל'. על הדמות השמאלית לא כתוב שום דבר, אבל יש עליה מנשא בד. זה משמח אותי כי אני חושבת/יודעת שזו יעל וגם היא אמא.

 

II

חדר בבית חולים, מיטה צרה וגבוהה. אני יושבת לצד המיטה, עוד מישהו נמצא בחדר.

יעל נמצאת מולי בחצי ישיבה חצי שכיבה על משהו שהוא לא בדיוק כיסא ואנחנו מדברות, אבל אני לא יודעת על מה. אנחנו שם בגלל שהיא שם. הגוף שלה קטן - כמו גוף של ילדה. אני יודעת שהיא פצועה, אבל בהתחלה לא מצליחה לראות את זה. רק אחרי איזה זמן שאנחנו שם בחדר, אני רואה שיד ימין שלה לא נראית כרגיל - כאילו החלק העליון של הזרוע, קרוב לכתף, הוא תותבת ממתכת, אבל החלק התחתון של הזרוע והאמה הוא היד ה"רגילה" שלה.

 

III

אני בתל אביב, עומדת בפינת הרחובות אבן גבירול וקפלן, קרוב לקריה, בחזית החנות שהיתה פעם 'סניור סנדביץ''. הטלפון שלי מצלצל ואני עונה. יעל בצד השני של הקו, אומרת לי שג' מתקרב למקום שאני נמצאת בו, ושאם לא מתחשק לי לפגוש אותו עכשיו, אני יכולה ללכת משם. נדמה לי שהיא אומרת לי לחצות את הכביש לכיוון חנות הפרחים. אני מסתכלת סביבי ולא רואה אותו.  אני אומרת לה שטוב שהתקשרה, כי הוא מעייף אותי ובאמת אני לא רוצה לפגוש אותו. בפעם הבאה שאני מרימה את העיניים מהטלפון - ג' עומד מולי...





זה מטומטם שאת לא פה
ואין לזה תיקון


נכתב על ידי Talk , 22/8/2007 14:43   בקטגוריות א' היקרה, חלומות, דיבורישיר  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ט. ב-28/8/2007 00:12
 





אני בחרדה חסרת כל פרופורציה לקראת מחר שמגיע כבר עוד מעט בבוקר (ככה זה בחרדות, לא?..)
(יעבור בשלום, אין ספק, ובכל זאת).

נכתב על ידי Talk , 22/8/2007 00:10   בקטגוריות א' היקרה, התחלתי ולכן אסיים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ט. ב-22/8/2007 15:50
 



(אני כל כך עייפה)


 

סליחה שזה מה שמשפריץ פה החוצה בסוף, אבל במקרה הזה הוירטואליה הסמי-אנונימית מאפשרת את המילים בלי שאצטרך להגיד אותן. ואני אפילו לא נורא עייפה עייפות של לרצות לישון, זה כן בגוף, אבל סוג אחר של תשישות, שהמקור שלה הוא לא גופני. חזרתי הביתה בסוף היום אבודה ומשוקשקת.

ולא הוגן מצידי להעמיד זה מול זה עם כל הדברים הטובים, שישנם, ולהתפלא איך בכל זאת המצב נדמה לי מסריח. אני יכולה לזכור את זה ועדיין להיות ככה. לעמוד נפעמת מול שפע-פלאים ולהרגיש כאילו לא התקלחתי שבוע..

 

נכתב על ידי Talk , 22/6/2007 00:38   בקטגוריות א' היקרה, דיבורישיר, התחלתי ולכן אסיים, מען לאידוע  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צ. ב-14/7/2007 18:02
 




 

("נכון שלא נורא? נכון. ממש לא נורא")

 

נכתב על ידי Talk , 10/4/2007 00:51   בקטגוריות א' היקרה, דיבורישיר, ציטוטים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'לי תות ב-15/4/2007 13:38
 




 

 

 

נכתב על ידי Talk , 1/3/2007 21:19   בקטגוריות א' היקרה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



א' היקרה


 

הנה עוד מעט שוב. הרגשת את הזמן זז? אני מרגישה שאני דוחפת אותו קדימה, אחרת כלום לא זז (ובכל זאת, עוד קודם יום חמישי מוקדם בבוקר מחכה). יש דברים גם בדרך, אני מזכירה, גם בלי שיש עבורם מילים.

נכתב על ידי Talk , 31/1/2006 23:02   בקטגוריות א' היקרה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTalk אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Talk ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)