לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

~


כינוי: 

מין: נקבה

Google:  litos.mail

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2003    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2003

August and everything after


 
לילה. בחוץ ירח מלא, נדמה קצת עייף אבל מחויך. כזו גם אני. זה היה יום ארוך. מהימים האלה שאני אובדת בהם, ובסופם אני מוצאת את עצמי צונחת על המיטה מותשת, אבל גם מלאת סיפוק. אני אוהבת ימים כאלה.
 
בכלל, המציאות שלי שועטת פתאום קדימה, קצת כמו סירה שהמפרש שלה התמלא פתאום במשב אדיר של רוח. אני עומדת עליה, קצת קצרת נשימה מהמהירות. השיער שלי סתור ומצליף, והגוף שלי מתעורר כולו, מתמלא אדרנלין, מתמתח. דברים סביבי הופכים לקו מרוח של צבעים, ורק מה שניצב ממש מול החרטום נראה ברור ויציב וקיים, ועליו אני מסתכלת ואליו אני מפליגה. כל השאר מתערפל, מתרקע. אפילו שכחתי שט"ו באב וצריך לראות איזה וידאו רומנטי ולשקוע ברחמים עצמיים של בדידות ותוגה. נו שויין.
 
והחרטום? הוא התחיל בָעבודה.
עם סיום מועדי ב', התקשרתי לעבודה הישנה והאהובה שלי. הם אמרו לי לא לבנות עליהם הקיץ. אין הרבה הדרכות, וכל המדריכים בחופש. סוג של שוק רווי. אני מכירה את זה משנים שעברו. זו לא הייתה הפתעה.
"אבל לפני שאצא לי השוקה," ככה חשבתי לעצמי, "להציע תרכיז ליתוס לשימוש מיידי לכל המרבה במחיר" (ליתוס לא בררנית כשזה נוגע לעבודה. למעשה, עבדתי כבר בכל כך הרבה עבודות בחיי הקצרים, שזה נושא לפוסט שלם ומרתק בפני עצמו...),  "לפני שאצא לי השוקה," חשבתי לעצמי, "קצת חופש עוד לא הזיק לאף אחד, וחופש זה קודם כל – לישון עד מאוחר."

בדיוק ישנתי לי את שינה כזו כשלפתע הטלפון צלצל. זו הייתה רכזת ההדרכה. אני לא יודעת מה בדיוק חלמתי כשהיא  העירה אותי, אבל קיימת סברה שבדיוק הייתי נהגת מונית, כי כשהיא שאלה אותי "את פנויה?" עניתי מיד: "כן, אני כבר בדרך." ועשיתי פניית פרסה על המזרון.



מאז אותו בוקר העבודה זרמה ברצף, אמנם באופן ספונטני משהו ("מה את עושה מחר?יכולה לבוא להדריך?") אך הסתמנה מגמה ברורה: ליתוס איז באק, אנד שי איז גוד.
הבוסים פתאום מלמלו לעצמם: If youre doing something right – keep doing it
והציעו לליתוס משרה ממוזגת ממוחשבת ומלאה במקום מישהי שהתפוּטרה. ליתוס כמובן הסכימה מיד. יותר טוב מזה היא לא יכלה לבקש.

אבל זה היה רק משב ראשון של הרוח במפרשי המציאות שלי. באותו יום קיבלתי עוד הצעת עבודה שעשתה רושם מרתק ומאתגר, וגם עם קצת שליחות חברתית. אבל היא הייתה רק לארבעה ימים, ולכן נאלצתי לסרב בנימוס ובחן. האמת היא שהפתעתי אפילו את עצמי ביכולות הדיפלומטיות. בכל זאת יש במקום ההוא פוטנציאל לעבודות נוספות, אולי במהלך השנה, והמליצו להם עלי בחום. הבטחתי להם להישאר בשטח. הם שמחו לשמוע. יופי.
 
במקביל לכל זה, החלטתי לעבור לבית של סבתא. אני לא יודעת איך זה יסתדר לי עם הלימודים והעבודה והתקציב הדל שלי, אבל יש לי תחושת בטן טובה, וזה מה שחשוב בעצם. חוצמזה הגיע הזמן שמישהו יפיח בבית הזה קצת רוח חיים. כבר תשעה חודשים שהוא לבד. אם מקשיבים, אפשר לשמוע את הגעגוע מהדהד בין הקירות.
 
אבל ההחלטה הזו היא לא פשוטה בכלל. היא אומרת לפנות בית שקפאו בו חיים שלמים. בגדים בארונות. חרסינות בויטרינה. כלי מיטה. מגבות. כלי איפור. מברשות שיניים. אלבומי תמונות. מסמכים. אבק. הרבה אבק והרבה הרבה זיכרונות.

זה לא קל. אני משתדלת להשאיר את הסנטימנטים אצל הכחולה ולהיכנס לחדרים בלעדיהם. אחרי הפינוי (שהוא אולי הכי קשה) יבוא השיפוץ, שיהיה ארוך ויסודי. הבית נבנה אי אז כשחסכו בחומרי בניין, והוא קצת מתפרק. הנזילה מהחורף השאירה סימנים. יש מנורה שנתלשה, יש רצועה של תריס שנקרעה. צריך להחליף את השקעים העגולים של הטלפונים הישנים... ועוד ועוד. הרשימה רק מתחילה. אחר כך צריך יהיה לצבוע. אחר כך לעצב, ולהשלים ריהוטים חסרים, ולהתחבר לכל מה שנותק, ואז, רק אז – לעבור.
 
אני כותבת את כל זה והכל מפעפע בי, משפריץ, קצת כמו מים רותחים, מבעבעים. הגוף שלי מותש משמונה שעות הדרכה בשמש ועוד חמש שעות של ניקיונות, ריקון ארונות, אריזת שקים של בגדים והובלה שלהם למרכז איסוף של פתחון לב, והראש מזדמזם מחשבות.
 
אני מותשת.
אם קראתם עד כאן, בטח גם אתם מותשים.
נלך עכשיו לישון. לילה טוב.




נ.ב. - הכותרת: "August and everything after" - דיסק משובח של ה- Cownting Crows.


נכתב על ידי , 14/8/2003 00:20   בקטגוריות כזאת אנוכי  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לLitos אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Litos ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)