לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

~


כינוי: 

מין: נקבה

Google:  litos.mail

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

(אזהרה: זה פוסט של קמתי נסעתי חזרתי נסעתי).



ביום החופש שלי מזג האויר היה מושלם. השמש זרחה והאויר היה קר וצלול. יום החופש שלי לא היה לגמרי יום חופש. הייתה לי רשימת משימות ארוכה ורציתי להצליח למחוק את כולה. דבר ראשון, על הבוקר, נסעתי לת"א, לאיכילוב. לא יודעת אם כתבתי כבר על המומחה מאמריקה שהציגו לו את המקרה שלי בביקורו בביה"ח לפני שבועיים. בכל מקרה, הוא הציע וכולם הסכימו שהמצב החיסוני שלי במגמת ירידה (איטית, אבל הולכת ומתדרדרת), ולמרות שמצבי הכללי טוב, הסטרואידים לא עוזרים, ולכן הגיע הזמן לנסות תרופה אחרת. אז קיבלתי מכתב וטפסים לתרופה אימונו-רפרסיבית אחרת (זה לא בסל, נקווה שהקופ"ח תאשר לי), והיי הופ המשכתי הלאה, מהרופאה אל האחיות, שם נתתי מדמי הטוב לטובת הניסוי של החיסון שפעת חזירים (התחסנתי לפני חודש, נתתי דם לפני, ועכשיו שוב- חודש אחרי. הם בודקים איך מערכות חיסון דפוקות מגיבות לחיסון, והאם יצרתי נוגדנים).

אחר כך חציתי את ביה"ח לכיוון המוזיאון. בדרך איש אחד ביקש ממני עזרה באיך מגיעים לארלוזרוב. הוא חשב שאני דוברת רוסית. לא דוברתי, אבל הבנתי מה הוא רוצה והסברתי לו לאט ועם הרבה ידיים.
בדרך עצרתי לקנות לי מיץ גזר, עם ג'ינג'ר. גם המוכר חשב שאני דוברת רוסית, ואמר לי ספסיבה ופג'לסטה. חייכתי אליו בנימוס ולא תיקנתי אותו, אבל התחלתי לחשוב שמשהו חשוד מאוד. אחר כך הגעתי למוזיאון ונפרדתי מימבה כסף, כדי לראות את התערוכה של צדוק בן דוד, שהייתה מהממת ומרגשת נורא. אין לי חשק להסביר לכם למה היא הייתה כזו. אני רק אגלה לכם שמאוד התחברתי לֵדברים שהאיש המוכשר הזה עושה, וש"שדה שחור" כמעט הביא אותי לכדי דמעות. אני ממליצה לכולכם להתגנב למוזיאון ולהציץ עליו.

אחר כך חזרתי לאוטו, לא לפני שקניתי לי קפה ומאפה, ארוחת בוקר, לדרך. מישהי בקפה חשבה שאני רוסייה. לא יכולתי לעזור לה כי לא הבנתי מילה ממה שהיא אמרה, אז אמרתי סליחה והלכתי לאוטו ונסעתי הבייתה.

מהבית קפצתי למועצה שלנו, לארגן לי תו חנייה (הכחול-לבן מגיע גם אלינו משום מה). אחר כך נסעתי למס הכנסה, לעשות תיאום מס. היה חסר לי טופס אחד (כמובן) אבל החלטתי לא לוותר ולחזור הבייתה להביא אותו (בכל זאת, חצי נקודת זכות). אבל היה צהריים והיו לי שעתיים עד שמס הכנסה יפתחו שוב, אז בדרך הבייתה עצרתי אצל אירה לטובת מניקור ושאלתי אותה למה לעזאזל כולם חושבים היום שאני רוסייה. אירה, רוסיה ומהממת, אמרה לי שיש בזה משהו. עגלגלות הפנים והעיניים הירוקות (!). שוב עניים ירוקות? אין לי עיניים ירוקות. כשאני מסתכלת במראה העיניים שלי חומות בהירות. אולי בשאר הזמן הן ירוקות?  לא משנה. הייתי בדרכי הבייתה להביא את הטופס (פשלי דמוי?) אבל קודם  קפצתי לסופר לקנות כמה דברים. בבית שמתי את הדברים במקום ואכלתי צהריים והזדרזתי חזרה למס הכנסה. היה מוקדם אז לא היה תור וכולם היו נחמדים. אף אחד לא דיבר אלי רוסית יותר.

משם נסעתי לקופת חולים, להגיש בקשה לאישור של התרופה החדשה. משם לרופא (מישהו בדיוק איחר לתור שלו והכניסו אותי במקומו! זה היה יום המזל שלי, בחיי). גם הוא נתן לי מכתב, ומשם חזרתי למשרד של הקופ"ח. עד שבוע הבא יהיו תשובות. משם חזרתי שוב הבייתה. בדרך נזכרתי ששכחתי לבקש מהרופא אישור לחדר כושר. לא התעצלתי ועשיתי אחורה-פנה, ושלחתי לו פתק עם המזכירה. תוך עשר דקות קיבלתי את האישור המיוחל.

אחרי כך זה, לסיום סיומת נסעתי לבקר את אחותי ואחייניותיי המהממות במושב אשר בהרים. חזרתי מאוחר מאוחר. זה היה יום טוב.

בסה"כ:

-איכילוב.
-מוזיאון ת"א.
-מס הכנסה (פעמיים).
- קניות בסופר.
- מניקור.
-קופת חולים (פעמיים).
- רופא משפחה (פעמיים).
- מועצה מקומית (פעם אחת)
- משפחה.

אני אוהבת להיות פרודוקטיבית. כמובן שעכשיו, ברטרוספקטיבה, אני מבינה שזה היה יום מוגזם לגמרי ועל אנושי, בדיוק מהסוג שאני לא אמורה לקחת על עצמי. כנראה שאני לא ממש מצליחה לעצור את הסוסים הדוהרים שלי, אבל בסה"כ במהלך השבוע דווקא מאוד השתדלתי. הצלחתי לצאת מהעבודה לפני חמש וחצי. ביטלתי אימון אחד (של פילאטיס) לטובת אימון ריצה (ולא עשיתי גם וגם וגם כמו בשבוע שעבר), ואפילו הצלחתי ללכת לישון בזמן (רוב הזמן).


ובאשר ל-

יומן ריצה- שבוע שני:

השבוע כלל שלושה אימונים (בראשון, שלישי וחמישי), שהתחילו ב- 5 דקות הליכה והמשיכו ב 6 סטים של [דקה וחצי ריצה- שתי דקות הליכה], ואז עוד 5 דקות הליכה לסיום.
סה"כ האימון: בערך 35 דקות. אני הולכת בקצב 6 ורצה ב-8.

אם שבוע שעבר הרגיש קל וסבבה, השבוע הזה התחילה העבודה, ואני התחלתי להתאמץ. הייתי אדומה יותר, מזיעה יותר, ומותשת יותר תוך כדי האימון. לא נתפסו לי השרירים או משהו, אבל בהחלט הרגשתי איך הסרעפת שלי פתאום לומדת לעבוד. לאורך שלושת האימונים לא הרגשתי אפילו פעם אחת שאין לי אויר או שקשה לי לנשום או שיש לי בחילה (שהם דברים שאני מכירה מנסיונות ריצה קודמים, כשניסיתי לרוץ מרחק גדול בבת אחת), ובסוף האימון היה  לי את ההיי של האדרנלין וסחרחורת הריחוף הקלה. תענוג. באימון השלישי (היום), שבאמת הגעתי אליו עייפה במיוחד, הצלחתי בזכות הרצון להגיע לרגע הזה, של סוף הריצה, כשהחיוך הגדול מתפשט לי על הפנים הסמוקות. לגאווה של ההצלחה. לטפיחה העצמית על השכם. כיפאק היי.

מישהו בחד"כ הזמין אותי לדייט,
ועליו עוד יסופר (בחרוזים?) בבוא העת.

מבחינת אוכל, לפני האימון אני אוכלת חטיף אנרגיה. תיכף אחרי האימון, באוטו בדרך הבייתה, אני שותה הרבה ואוכלת עוד חטיף אנרגיה או תמר, ובערך ארבעים דקות אחר כך, בבית - ארוחת ערב חלבית, שיש בה חלבון (ביצה) ופחממה.

חוצמזה, עשיתי מנוי ובשבוע הבא תהיה לי פגישה חד פעמית עם מאמן אישי שיתן לי הנחיות לגבי המכשירים ויבנה איתי תוכנית אימונים. האמת היא שאני לא ממש בעניין של משקולות ואימוני כוח. אני עושה את הדברים האלה בפילאטיס, ומהחד"כ אני רוצה בעיקר סיבולת לב ריאה ובחור. נראה מה יהיה לו להציע.



נכתב על ידי , 29/1/2010 02:05   בקטגוריות דברים שאני עושה בינתיים, יומני הפדלאה, מתפורר, נסיונית.  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לילה בחדר מיון


&nbsp;

בבוקר הרגשתי מעוכה,&nbsp;אבל אני תמיד מעוכה בבוקר. אני לא בנאדם של בוקר, ובמיוחד לא בבוקר של יום חמישי.&nbsp; בסוף הצלחתי איכשהו להזדחל מהמיטה ולקום ולהגיע בזמן למרכז. חיכה לי יום ארוך, שתי הדרכות&nbsp;ברצף. קודם קבוצה של ילדים ואחר כך קבוצה של קיבוצניקים מהצפון. אחרי שהכנתי את&nbsp;כל מה שהיה צריך להכין&nbsp;ישבתי בחדר מדריכים&nbsp;וניסיתי להבין מה קורה איתי, אבל לא ממש ידעתי. אחר כך הגיעו הילדים והעייפות נעלמה.&nbsp;בהפסקה בין הקבוצות&nbsp;הרגשתי חלשה נורא. היה לי כאב בטן נוראי. חשבתי שזה בגלל שלא אכלתי, אבל אחרי שאכלתי קלמנטינה ואנרג'י התחליה לי בחילה נוראית. הרגשתי שאם אני לא שמה את הראש איפהשהו אני לא מחזיקה מעמד, אז מצאתי איזו פינה ונרדמתי, עד שמישהו העיר אותי להגיד&nbsp;שהקיבוצניקים הגיעו. באמצע הסיור,&nbsp;בעוד הם מטפסים חזרה לאוטובוס בדרך ליעד הבא,&nbsp;רצתי אל&nbsp;מאחורי האטובוס והקאתי. פעמיים.&nbsp;אחר כך שתיתי וקינחתי את האף והשתדלתי לחייך ולהראות&nbsp; "עניינים&nbsp;כרגיל", אבל הרגשתי גרוע. כשהגעתי הבייתה התרסקתי על המיטה. היה לי חום,&nbsp;צמרמורות וכאב ראש נוראי,&nbsp;לא אכלתי או שתיתיי מאז הקלמנטינה, וידעתי שאני מיובשת, אבל לא הצלחתי לקום כדי לנסות לשתות. התקשרתי להורים שלי, לבקש שמישהו יבוא, ונרדמתי שוב. כשאבא שלי הגיע, הסתבר שגם יש לי חום, אז התקשרתי לראומטולוגית. בגלל כל שפעת החזירים הזאת, היא בקשה שאצור איתה קשר מיד במקרה שעולה לי החום. היא אמרה לי לקחת תמיפלו אחד ולנסוע מיד לאיכילוב, למיון.

&nbsp;

בשבוע הבא הייתי אמורה להתחסן, קבוצת סיכון שכמותי.

&nbsp;

בקבלה של המיון ציידו אותי במסכה ושלחו אותי&nbsp;למיון מהיר, שזה כמו דואר מהיר רק הרבה יותר איטי ועם מסכות.&nbsp;מדדו לי חום ולחץ דם וכל&nbsp;זה. לקחו לי דם ושלחו אותי לצילום חזה.&nbsp;כולם סביבי&nbsp;היו חשודים כחולים, ואני ניסיתי לשבת רחוק מהם.&nbsp;לא נראה לי שיש לי שפעת. אולי וירוס של&nbsp;בטן. אני לא מצוננת ורק קצת משתעלת. בינתיים גם החום שלי ירד.&nbsp;הרופאים אמרו שיכול להיות, אבל אי אפשר לדעת עד שבודקים, ובגלל מצבי העדין צריך להיות זהירים.&nbsp;בסופו של דבר לקחו ממני משטח,&nbsp;ובנתיים נתנו לי&nbsp;אינפוזיה&nbsp;עם נוזלים קרירים ופרמין ששפרו את הרגשתי מאוד.&nbsp;

&nbsp;

חדר מיון הוא מקום נוראי. אתה יושב שם, מרגיש מחורבן בעצמך, ומסביבך אנשים בוכים וצועקים. אישה אחת הייתה בכזו הסטרייה בגלל אמא שלה,&nbsp;שקראו למישהו מהבטחון שיוציא אותה משם.&nbsp;קשה לי להבין למה מישהו ירצה לעבוד בחדר מיון. זו עבודה כל כך קשה, רגשית, לא הייתי יכולה לעמוד בזה. אחר כך הייתה צרחה נוראית. צרחה מסוג שלא שמעתי אפעם, ואני לא חושבת שאני אשכח לעולם. צרחה של אימה שהרעידה את כל המסדרון. זה היה מאוד קרוב למקום שבו חיכיתי. אחר כך המשיכו צרחות וצעקות&nbsp;הוא לא נושם הוא לא נושם תעזרו לו תעזרו לו ובכי נוראי. חדר המיון כולו קפא.&nbsp;כולם קמו לראות מה קורה. אני התיישבתי. הייתה לי צמרמורת והרגשתי שאם אני לא יושבת אני מתעלפת. אחר כך האח חזר ואמר שמישהו נפטר.

&nbsp;

בחדר שלי, כלומר, חדר הבידוד, הייתה אחת מבוגרת עם שפעת חזירים ודלקת ריאות שלא הפסיקה להשתעל, ועוד אחד עם שפעת ופריחה על כל הגוף שחיכה שיעבירו אותו לאשפוז, ואחת דרום אפריקאית שהייתה&nbsp;כל כך חולה שהיא בקושי הצליחה לעמוד. הלכתי לדבר עם האחות, ביקשתי ממנה רשות לשבת עם האינפוזיה שלי במסדרון, ולא ליד כל אלה. אם אין לי שפעת, ממש לא כדאי שאהיה בחדר בידוד עם&nbsp;כל החולים האלה כשמערכת החיסון שלי כל כך עלובה. האחות הייתה אחלה. היא&nbsp;הסכימה, בתנאי שלא אוריד את המסכה. קצת אחרי חצות שחררו אותי להתבודד בבית, כלומר, אצל ההורים שלי.

&nbsp;

כשהגענו, צנחתי אל המיטה וישנתי שינה עמוקה ומעולפת.&nbsp;היום אני כבר מרגישה קצת יותר טוב. ירד לי החום ואפילו אכלתי מרק בלי להקיא.&nbsp;מחר או מחרתיים יהיו&nbsp;התוצאות של המשטח. אני בחזקת חשודה בשפעת חזירים ואסור לי לצאת מהבית עד שיגיעו התשובות, מחר או מחרתיים. אני יודעת שיהיה בסדר. כל ההיסטריה הזו סביבי מרגישה&nbsp;לגמרי מנותקת ממה שאני מרגישה. יש בזה משהו קצת מלחיץ, אבל אני יודעת שיהיה בסדר.

&nbsp;

&nbsp;

&nbsp;

&nbsp;

נכתב על ידי , 20/11/2009 17:06   בקטגוריות מתפורר  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 

בחמש הדקות הראשונות בכיתי. על הבדיקות ועל שטפי הדם שהאחות הסתומה באיכילוב עוללה לשתי הזרועות שלי. על העירוי, שהכאיב ושרף. על איש אחד רזה מאוד שישב לידי עם עירוי משלו ואמר לי לעשות הכל בכל הכוח כל עוד אני יכולה. על הסתובבות ההזויה בת"א עם וריד פתוח והכניסה לפני כולם למומחית לקרניות. על הפנצ'ר בשש בבוקר בדרך לירושלים. על כאבי הגב. על ההרגשה הכללית, הלחץ והנאחס.

 

היא שתקה לרגע ואחר כך, במשך 40 דקות צעקה עלי שאני לא בסדר. שהיא לא מסכימה שאני אמשיך ככה. שחמש עבודות שבעה ימים בשבוע זה טירוף גם למי שבריא. ניסתי להגיד שאני לא מוכנה להיות מסכנה וחולה, והיא אמרה שאני לא שמה לב מה אני עושה לעצמי. שאי אפשר להתעלם מהגוף. שלכל אחד יש מגבלות. שאם אני לא אפסיק מיד משהו רע יקרה. את שומעת? משהו רע יקרה, והיא חייבת לצעוק עלי עכשיו כי היא אמורה לשמור עלי מפני. שאני חייבת לעצור. שאני צריכה לישון. שאני צריכה לאכול. שאני צריכה לבטל עבודות ולנוח. שאני דפוקה, ומה פתאום לילה לבן עכשיו, תראי איך את נראית. לכי הבייתה ותכנסי למיטה.

 

לא הלכתי משם לבדוק את הבחנים של הסטודנטים שלי, ולא המשכתי משם ללילה לבן. הלכתי הבייתה, ניתקתי את הטלפון, ושכבתי במיטה עד שנרדמתי. זה לקח הרבה זמן. היום, בעבודה, הסתכלתי ביומן: מחר עבודה. מחרתיים עבודה. ביום ראשון ושני ושלישי ורביעי וחמישי ושישי ושבת עבודה. ביום רביעי בעוד שבועיים יש לי יום חופש.

אני יודעת שהיא צודקת, אבל אני לא יכולה לבטל.

ביוני אני אשרוד. ביולי אני אשתנה. 

 

www.Lopetz.com illustrations

 

 

 

 

נכתב על ידי , 28/5/2009 19:36   בקטגוריות מתפורר  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לLitos אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Litos ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)