לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

~


כינוי: 

מין: נקבה

Google:  litos.mail

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009


 

בחמש הדקות הראשונות בכיתי. על הבדיקות ועל שטפי הדם שהאחות הסתומה באיכילוב עוללה לשתי הזרועות שלי. על העירוי, שהכאיב ושרף. על איש אחד רזה מאוד שישב לידי עם עירוי משלו ואמר לי לעשות הכל בכל הכוח כל עוד אני יכולה. על הסתובבות ההזויה בת"א עם וריד פתוח והכניסה לפני כולם למומחית לקרניות. על הפנצ'ר בשש בבוקר בדרך לירושלים. על כאבי הגב. על ההרגשה הכללית, הלחץ והנאחס.

 

היא שתקה לרגע ואחר כך, במשך 40 דקות צעקה עלי שאני לא בסדר. שהיא לא מסכימה שאני אמשיך ככה. שחמש עבודות שבעה ימים בשבוע זה טירוף גם למי שבריא. ניסתי להגיד שאני לא מוכנה להיות מסכנה וחולה, והיא אמרה שאני לא שמה לב מה אני עושה לעצמי. שאי אפשר להתעלם מהגוף. שלכל אחד יש מגבלות. שאם אני לא אפסיק מיד משהו רע יקרה. את שומעת? משהו רע יקרה, והיא חייבת לצעוק עלי עכשיו כי היא אמורה לשמור עלי מפני. שאני חייבת לעצור. שאני צריכה לישון. שאני צריכה לאכול. שאני צריכה לבטל עבודות ולנוח. שאני דפוקה, ומה פתאום לילה לבן עכשיו, תראי איך את נראית. לכי הבייתה ותכנסי למיטה.

 

לא הלכתי משם לבדוק את הבחנים של הסטודנטים שלי, ולא המשכתי משם ללילה לבן. הלכתי הבייתה, ניתקתי את הטלפון, ושכבתי במיטה עד שנרדמתי. זה לקח הרבה זמן. היום, בעבודה, הסתכלתי ביומן: מחר עבודה. מחרתיים עבודה. ביום ראשון ושני ושלישי ורביעי וחמישי ושישי ושבת עבודה. ביום רביעי בעוד שבועיים יש לי יום חופש.

אני יודעת שהיא צודקת, אבל אני לא יכולה לבטל.

ביוני אני אשרוד. ביולי אני אשתנה. 

 

www.Lopetz.com illustrations

 

 

 

 

נכתב על ידי , 28/5/2009 19:36   בקטגוריות מתפורר  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מאוהבת.


 

אני לא כותבת כי אני לא מאוהבת. לו הייתי, זה היה פוסט נהדר, שיש בו התרגשות וחוסר ודאות ובטן מלאה בפרפרים לבנים. פגישה וחיוך, אולי גם מגע. בעור היו רוך וחספוס. במבט היה סיפור שאפשר היה לפרום, ואפשר היה לללכת לאורכו כמו לולין על חבל, ואפשר היה, בעיקר בלילה, לצלול לתוכו.

אבל אני לא מאוהבת. לעזאזל, אני אפילו לא טיפה מאוהבת. אני כל כך לא מאוהבת עד שיש בי המון מקום, ורגשות שאמורים לשבת צפופים, להרמס תחת טונות של קונפטי פרפרים לבנים והתרגשויות ואושר, זוחלים עכשיו לאורכה ולרוחבה של הבטן שלי, טווים חוטים שחורים עבים ומתגלמים בתוך במבות שחורות ששוקלות מאה טון כל אחת.

 

ומלבד העובדה שאני לא מאוהבת,  גם העיניים שלי לא בסדר. מסתבר שיש לי פצעים על הקרניות, אולי בגלל היובש או אולי בגלל משהו אחר, ואחרי חודש של טיפות ומשחות היום בביקורת הסתבר שהמצב, במקום להשתפר, מאוד החמיר. הרופאה נבהלה והבהילה אותי, ועכשיו יש לי הפניה דחופה למומחה לקרניות ואני צריכה לחזור אליה עוד שבוע. חוצמזה, כדי שיהיה מעניין, עשיתי היום גם בדיקת דם ומסתבר שאני בשפל הכי נמוך שהייתי בו מימיי (1.3 WBC, שזה כמו להגיד שאני כמעט נטולת מערכת חיסון, נא לא להתעטש עלי), ומחר אני צריכה שוב לעצור את החיים (כבר הודעתי בעבודה) ולקחת מונית לאיכילוב, לראומטולוגיה.

 אוף. לא בא לי להתאשפז ולא בא לי להעלות את המינונים של התרופות, ולא בא לי שתפגע לי הראייה ולא בא לי להיות כאן ועכשיו וככה, והעניים שלי יבשות ואין לי דמעות, אז אני אפילו לא יכולה לבכות את זה.

.

 

רגע אחרי שכתבתי את כל זה, בא אריה והיה מתוק ושתה לימונדה והסביר לי על המחשב החדש שלי, שהוא מהמם. 

כמעט בכיתי עליו. הוא אמר שנורא כיף למכור לי מחשב, שאני ככה מתרגשת.

אמרתי לו, אתה לא מבין איזה יום של בשורות מחורבנות היה לי, ואז אתה מגיע בערב עם המחשב שהזמנתי בבוקר. כל כך רציתי שהוא יהיה מוכן היום, ולא האמנתי שזה יכול להיות. אתה האור של היום הזה. עכשיו אני יכולה לשחק במולטי-טאצ'ינג כל הערב, ולשכוח את כל הצרות, לפחות עד מחר.

הוא אמר, איזה כיף למכור לך מחשב!

אולי את רוצה עוד משהו?

אני צריכה עכבר אלחוטי חדש. העכבר שלי נשבר.

אני יכול לבוא מחר. 

אה. אני לא אהיה פה מחר.

 

זה משפט רק כאילו-מורבידי. ציניות היא מגן שקוף, ישר רואים דרכה.

אבל באמת: בבוקר אני באיכילוב. בערב, (אם לא יהיו התפתחויות דרמטיות), אני אמורה להיות בכרמן של ביזה.

אז עכשיו הקטנצ'יק שעוד אין לו שם נטען כהוגן, ומחר הוא יבוא איתי.

ככה, בחדר ההמתנה אני אוכל לסיים את הכתבה שאני אמורה להגיש מחר ועוד לא התחלתי לכתוב,

ולקרוא את החומר שאני אמורה ללמד ביום שלישי ועוד לא עברתי עליו,

ולהיות יצרנית ויצירתית ופרודוקטיבית עד מאוד.

 

מעניין, שדווקא כשהגוף שלי נחלש, אני נוטה להגביר הילוך. לעבוד יותר, לישון פחות.

כמו עצים שאין להם מספיק מים, והם פורחים בכל הכוח שנשאר.

אולי היא צודקת כשהיא אומרת שזה לא טוב לי מה שאני עושה, שאני מגבירה ככה. שזה להתכחש למה שאני באמת.

שבמקום להאט אני מאיצה. במקום לקבל אותי ככה, מתפרקת לפרקים, אני נלחמת. "למה את מבזבזת אנרגיות יקרות, כשאת זקוקה להן?", היא שואלת אותי. אין לי תשובה טובה. רק שאני באמת לא מרגישה חולה. לא כואב לי כלום. הרגע חזרתי מיומיים של הליכה במדבר. אני שזופה ומחוייכת.

אבל אולי היא צודקת? אולי אני ילד שמתעקש שהוא יכול לבד, ולכולם, חוץ ממנו, ברור שאם הוא ימשיך ככה עוד רגע הוא יפול?

 

בדרך הבייתה אני מתקשרת לאמא שלי, ומספרת לה את כל החדשות. על העיניים, והבדיקות, ואיכילוב. היא רוצה לבוא איתי. אני מסבירה לה שאין צורך. סתם ייבוש בחדרי המתנה וגועל בתי חולים. אני אקח מונית. אחר כך אני אומרת לה: "זו סתם תקופה רעה, זה יעבור כמו שזה בא. יהיה בסדר, מה את דואגת".

אבל היא דואגת, ואני מבטיחה להתקשר אליה מחר מהמחלקה. אנחנו נפרדות כשהרמזור שלי אדום, ואני יושבת מולו וקולטת פתאום את מה שקורה. שאין לי מושג. אני לא באמת מבינה מה זה, ואין לי מושג איך או מתי זה יעבור, ואין לי מושג אם יהיה בסדר. אין לי מושג ואין לי תחושה ואין לי שליטה. חוט המחשבה שלי הופך לסבך של מחשבות, ואני לא מצליחה לפרום אותו. הרמזור מתחלף לירוק. מה לעשות? לנסוע? לעצור בצד?

 

אוטוסוגסטיה, אני לוחשת לעצמי. נושמת עמוק וחוזרת לבטל את הדאגה. לכי מפה. קישטה. הכל בסדר. נא לשמור על פרופורציות, או אפילו - נא לגמד מפלצות גדולות עד שיכנסו לחור המצת ברכב. נא ללחוץ עליו ולהמתין.

זה מצליח לי. אני מיומנת.

 

בלילה אני יודעת את התשובה לשאלה שלה.

זה בגלל שאני מתה מפחד. אני מהדקת כי אין לי אומץ להרפות.

צריך להיות נורא חזק בשביל להיות חלש, ואני לא.

 

נכתב על ידי , 24/5/2009 20:41   בקטגוריות מתפורר, סיפורים מהספה הכחולה  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ערמות ערומות


הספרים שלי ערומים. הערמות שומרות על גובה קבוע בין טירוף מכירות החיסול של סוכות האחרון לטירוף הבא, אבל הסדר משתנה. החדשים נקראים ועוברים מערמה לערמה. אין סדר קבוע, רק אלה שעוד לא קראתי נשארים באזור הגבוה והישנים נשארים למטה, קרואים תחת הנטל, עד שפתאום אני שולפת מישהו מהם להזכר באיזו פסקה. אני יודעת בדיוק איפה נמצאות הפסקאות האלה, ומצבי רוח שולחים אותי להתערסל בין שורות מוכרות. זה כמו לזמן אלי מישהו שיגיד לי את הדבר הנכון, ובדיוק את מה שרצית לשמוע. הספרים שלי אישיים מאוד. הפינות שלהם מקופלות. הדפים שלהם מוכתמים. יש כאלה שמצבם כה עגום ומופלא עד שאני לא מסכימה להשאיל אותם לאף אחד. אינטימיות אמיתית תהיה לנו כשארשה לך לקרוא פינות מקופלות. השירה מרוכזת בקצה המדף, ליד הקיר, מונחת זו לצד זו כך שיהיה קל לשלוף, וזה בניגוד גמור לסיפורת, שבה הספרים מונחים זה מעל זה, שיהיה קל לנגב מאבק ולהערים עד אינסוף (או עד גובה התקרה הגבוהה של חדר השינה). לפעמים אני מטיילת איתה בין החדרים, ולפעמים אני מניחה לה להשאר לישון בצד שלך.

 

 

 

 

נכתב על ידי , 20/5/2009 18:22  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  


© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לLitos אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Litos ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)