קונספט- תחנת אוטובוס ישראלית,פנים עירונית, מודולרית וסייט-ספציפית.
הסבר וכל זה
הדרך- סקיצות (חלקן מהפעם הקודמת) שאלות שעלו ונפתרו או לא , דרכים שלא נלקחו
הפתרון- חומרים, טכנולוגיה, אופן שימוש, קומפוזיציה , הצבה וכל מה שהוא בעצם עיצוב.
* רפרנסים- תמונות שמראות איך אנחנו אוהבים לבנות בבטון, תחנות מכל העולם המשקפות את האקלים/המצב החברתי.
החלק העיקרי של המצגת יהיה במסך מפוצל לשניים, כשמצד אחד אני מראה את הבעיות בתחנה הקיימת,
ובצד השני איך הבעיה לא קיימת בתחנה שלי. הבעיות שפתרתי :
1. מודעות על התחנה- בתחנות הקיימות יש מודעות שהדביקו אנשים פרטיים. הן מודבקות בגובה העיניים מטעמים מובנים. אצלי בתחנה אין כמעט כלום בגובה הזה, רק שני עמודים כך שאי אפשר לתלות מודעות (בדיחה מד"ס שאני עומד להשתמש בה בהגשה : "אבל כביסה אם רוצים- אפשר לתלות")
2. פרטיות ומצבי ישיבה- הרבה אנשים בוחרים לשבת מחוץ לתחנה מכל מיני סיבות חלקן בשל העובדה שכבר יש מישהו בתחנה. לא שהתחנה מלאה אלא פשוט מישהו יושב על הספסל והבא כבר יישען על התחנה מבחוץ או אם הוא חייב לשבת - יישב ברווח של כיסא. כך יוצא שתחנה שיש בה 4 מושבים מאפשרת ישיבה של 3-4 אנשים , בצפיפות. התחנה שלי מאפשרת 3 צורות ישיבה על כל מושב לניצול מלא של המושבים.
3. ניקיון- לכלוך שמצטבר בתחנות הקיימות ומתאסף בפינות החדות ובין התחנה לקיר שמאחוריה ואם לא לכלוך את לפחות פיח. התחנה שלי מוצבת על שפת הכביש ולכן אין קיר והעמודים לא מחוברים לרצפה, וקל יותר לנקות.
4. נדל"ן- התחנות הקיימות מפריעות להולכי הרגל. הן לא מותאמות למדרכה ובדרך כלל משאירות מעט מאוד מקום לתנועה. התחנה שלי מורכבת ממספר מושבים שמותאם לכמות התנועה ברחוב, למקום, ולגודל המדרכה. התחנה כבר לא תהיה מכשול.
5. פרומות עוברות מגובה העיניים, או יותר נכון תקועות מול העיניים, אל הגג, באלכסון, שם הן נראות אך לא מפריעות.
6. מידע בגובה ומיקום לא נוחים בתחנות הקיימות (מאחורי הספסל עליו יושבים) עובר גם הוא לגג- כולם יכולים לראות סופסוף.
7. חדירות ויזואלית- התחנות הקיימות מסתירות את המבט אל הרחוב ומסתירות בדרך כלל את מה שנמצא מאחוריהן, בתחנה שלי לא.
8. בטיחות- בגלל שהתחנה שלי פםתוחה אפשר לראות אם מישהו ממתין בתחנה ומי זה בכלל.
9. טשטוש גבולות התחנה (פנים וחוץ)- המשך למגמה שעלתה אצלי בתצפיות לפיה אנשים שממתינים התחנה לא מרגישים צורך להיות ממש בתוכה אלא מספיק להם לראות אותה כלומר הם רואים בה רק סימן והאוטובוס כבר יגיע לשם.
התמונות בשלב האיסוף, אם בא לכם לצלם לי דוגמא למשהו- תבורכו.
תוספות מאוחרות -
-הבלוג (עד 2 שקופיות)
-אקולוגיה- החומר הרך במושבים עשוי צמיגים גרוסים ומהגג אפשר לתפור תיקים סטייל FREITAG