לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

12/2008

הליכוד הוא בלב, הליכוד הוא בראש... ואיפה כל השאר?


הרבה ביקורות ותגובות שליליות נשמעות עכשיו בתקשורת בתגובה לרשימה שבחרו אתמול מתפקדי הליכוד, והטענה המרכזית בכל אותן תגובות היא שהליכוד (לא-עלינו) הוא מפלגה ימנית (!) מה שמביא אותי לשאול: What the F**K???  הליכוד? מפלגה ימנית?? נפלתם על הראש??? זה כל מה שיש לכם "בארסנל" כשאתם באים "לתקוף" את פלגה אשר הולכת לאורו של זאב ז'בוטינסקי?  ועוד כשמביאים בחשבון שהליכוד של היום הוא שמאל בהשוואה למה שמפלגת העבודה היתה לפני 20 שנה?

 

"לתקוף" את הליכוד בטענה שהם מפלגת ימין זה בדיוק כמו לתקוף את "העבודה" על כך שהם מפלגת שמאל, ואת "קדימה" על כך שהם מפלגה קיקיונית ואופורטוניסטית. כל העובדות נכונות, אבל זה מה שמצפים מהם, לא?

 

"הגדיל" לכתוב אטילה שומפלבי ב-YNET: "בגדול, הליכודניקים עשו מה שרצו והחזירו לתמונה את כל מי שנזרק החוצה לפני שלוש שנים, את כל אותם "מורדים" שבגללם נמלט אריק שרון מהליכוד והקים את קדימה..." - עד כאן הכל נכון, אבל מכאן הכל תמוה: "...אותם מורדים שדרדרו את התנועה שלהם ל-12 מנדטים בבחירות 2006".

 

אותם 12 ח"כים אכן הבריחו את שרון מהליכוד, אבל המורד היה שרון.

 

מי שהחליט למעול באמון בוחריו, למעול במצע מפלגתו, לפרוק עול גם לאחר שהתחייב במפורש לקבל את החלטת המרכז - היה שרון, לא אותם 12 ח"כים, שנשארו נאמנים לבוחריהם, לדרכם, למפלגתם - ולארצם.

 

אותם 12 ח"כים צריכים להיזכר בספר דברי הימים של הפוליטיקה הישראלית בתור אלו שהראו לנו שעוד יש תקווה לשינוי בכנסת, שעוד יש סיכוי שהכנסת באמת תייצג את רצון הבוחרים, שלא אבדה תקווה ושלא כל הח"כים אופורטוניסטים עלובים כמו אנשי "קדימה".

 

אותם "מורדים" דרדרו את התנועה שלהם -12 מנדטים בבחירות של 2006, אבל בעמידתם הנחושה הם גם אלו שיחזירו את הליכוד לשלטון בבחירות של 2009. הם אותם אנשים שהמשיכו לפעול בצורה עקבית וייצוגית: אנשים כמו גדעון סער, שהשיט את ספינת הליכוד המטלטלת במימי האופוזיציה העכורים והסוערים, אנשים כמו גלעד ארדן ויובל שטייניץ שהצליחו לחוקק חוקים ולהעביר מהלכים רבים, שגם אם אני לא מסכים עם חלקם - הם עדיין מצביעים על פעילות רבה יותר משהצליחו להשיג מפלגות השלטון.

 

הליכוד התדרדר ב-2006 ל-12 מנדטים משום שהציבור הלך שולל אחר אשליית השלום והשלווה שיצרו שרון והשמאל הקיצוני (קדימה, העבודה, ושות') מתוך ניסיון למכור לנו "שרק נפנה את ההתנחלויות (ונהפוך את שרון לאתרוג על הדרך) והכל יהיה בסדר (לפחות בשביל שרון)". הליכוד יעלה עכשיו בחזרה ל-36 מנדטים (לפחות?), לעומת זאת, לא למרות אלא בגלל, אותם 12 חכי"ם אמיצים שחזרו ואמרו שההתנתקות תתפוצץ לנו בפרצוף.

 

למישהו יש ספק היום ששרון וחבריו לקחו אותנו להרפתקה יומרנית ומטופשת? אם למישהו היה ספק כזה כשבישובי עוטף עזה חטפו קסאמים, הספק נשאר כשבשדרות התחילו לחטוף? ואם למישהו היה ספק כזה כשבשרות חטפו קסאמים, הספק נשאר כשבאשקלון התחילו לחטוף טילים? אם למישהו היה ספק כזה כשבאשקלון התחילו לחטוף טילים, הספק עדיין נשתמר גם עכשיו כשבפיקוד העורף מתחילים להכין את תושבי אשדוד וקרית מלאכי? כשבעיר החמישית בגודלה בישראל מתכוננים לחטוף טילים, היש עוד מישהו שחושב שההתנקנקות היתה "צעד אמיץ"? כשעוד ועוד ערים בישראל נכנסות "לכוננות ספיגה", כשבעזה יושב גלעד שליט ואין לנו מושג מה קורה איתו "והתגובה הציונית הגאה" של "המנהיג ברק" היא לסגור את מעברי הסחורות "לפחות עד שיהיו 24 שעות של שקט" - למי יש ספק האם "קדימה" ו"העבודה" באמת ראויות להמשיך ולהנהיג את המדינה האומללה הזו? 

 

ימים יגידו אם לא תליתי יותר מדי תקוות ב"ליכוד", ואולי הזאב (ז'בוטינסקי) עוד יתברר ככבש, אבל מאחר ויש פה בחירות כל 2-3, סביר להניח (או לפחות הייתי רוצה להאמין) שגם בסיומה של הקדנציה-שטרם-התחילה עוד נהיה פה ונוכל להסתכל לאחור.

 

עד אז, בכל אופן, אני רוצה לאחל הצלחה לציפי חוטובלי שצפויה להכנס בעזרת השם לכנסת מהמקום ה-18 ברשימת הליכוד, ואני רוצה לאחל לכולנו שהתקשורת תיזכר בכך שתפקידה "ככלב השמירה של הדמוקרטיה" מחייב אותה "לנשוך" כל אחד, גם כאלה שיש להם "הכשר" של בל"ד, רע"מ או תע"ל.


 

עדכון: דרומי מעיר (ובצדק) שקסאמים נפלו על שדרות (וישובי עוטף עזה) גם לפני ההתנתקות.

 

אני מקבל את התיקון בתודה, ומוסיף שדווקא לאור זה ההתנקנקות מהווה "מעשה אבות (שרון) - סימן לבנים (אולמרט וברק)" בבחינת - "אין פתרונות קסם - רק פתרונות קסאם".

נכתב על ידי , 9/12/2008 09:21   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, בתקשורת, אקטואליה  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של find rich man ב-19/8/2012 00:28




244,207
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)