לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2003    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2003

היי, אתה על האופנוע...



ב-YNET פורסם היום טור שהוא בעצם מכתב מאופנוען בשם אבי פרידמן - וממוען "לנהגים על ארבע".
 
במכתב שוטח פרידמן את טענותיו על כך שנהגי המכוניות מסכנים את רוכבי האופנועים.
 
הוא כותב, וסליחה על שאני מצטט קטעים נרחבים מדבריו כאשר אתם יכולים לקרוא בעצמכם את המכתב, אך אני רוצה להתייחס לטענות: "אתה שנוסע לא-מהר בכביש מהיר... סטיתי במהירות, מנעתי תאונה קטלנית, נשארתי בחיים... איך תראה השריטה שיותיר בי, בפעם הבאה שיזוז ימינה, לא ממש מעניין אותו... אין לך מושג כמה מהר אני מאיץ... אני מבין, מודע ומוכן יותר, הרבה יותר אפילו, כי אני חייב להיות... בגלל זה אני ככה, כי אין לי ברירה... אם היית מבין את זה, אולי לא היית משוכנע שאני טס, כאשר הבדל המהירות בינינו עומד על 20 קמ"ש בלבד... לצערי, על כל רוכב שנופל או מוצא עצמו מאושפז בגלל מפגש עם כתם שמן, יש לפחות עשרה שהתרסקו לתוך דלת צד של רכב, ש"בסך הכל" ביצע פניית פרסה היכן שאסור, או לא עצר ב"עצור", או לא נתן "זכות קדימה", או עבר באדום." (שימו לב ששלש נקודות מפרידות בין ציטוט לציטוט, כך שכדי שדברים לא יוצאו מהקשרם, אני שוב ממליץ לקרוא את המכתב המלא)

השאלה הבסיסית שלי לאבי פרידמן היא בעצם "מה אתה רוצה ממני?", ואילו יכולתי לענות לו, סביר להניח שזו היתה תשובתי:

נכון, אני עיוור, פיסח, חרש, לא יודע לנהוג, ואסור היה להעלות אותי על הכביש.
אבל אני שם, ואני לא מתיימר לטעון שתמיד, אבל לפחות רוב הזמן אני אפילו נוהג לא רע.
 
מעצבן אותי שמישהו נוהג לאט בנתיב השמאלי ולא מאפשר לי לעקוף אותו מצד שמאל בלבד, כפי שדורש החוק, אבל למיטב ידיעתי אין חוק שאוסר על נהיגה במהירות של 80-90 קמ"ש בכביש מהיר. בטח לא בנתיב הימני.
 
סטית במהירות ומנעת אסון? על שמירת מרחק שמעת? או שזה נוגע רק לאלה שסגורים בקופסאות הפח? ושמירת מרחק, ידידי, אינה רק מלפנים ומאחור, אלא גם - ולעניינך - בעיקר - מהצדדים. הרי בכל הנוגע להרבה מאד אופנוענים - בין כל שני נתיבים המיועדים למכוניות - קיים מסלול נוסף עבור אופנועים. כן, נו... הקו המקווקו ההוא... אם תקפיד לנסוע במרכז הנתיב ככל רכב אחר - לא תצטרך לסטות לצדדים, ואם תשמור מרחק מהרכב לפניך - בכלל לא תהיינה לך בעיות... על הספירה "21... 22..." כבר שמעת?
 
אתה צודק, אבי, אין לי מושג באיזו מהירות אתה בולם. אם זה היה מעניין אותי אולי הייתי טורח לברר, אבל החיים קשים וזה לא מעניין אותי. אולי אם יום אחד אני אחליט לעלות על אופנוע אני אברר את זה, אבל כרגע, מה שמעניין אותי זה שמשום מה, דווקא כאשר החלטתי לצאת לעקיפה או לחזור ממנה, מופיע לו פתאום (ותאמין לי שפתאום) אופנוע שמנסה להתפרץ לנתיב שלי. ואתה יודע מה? אני אהיה קטנוני ואומר שאם הוא התנגש בי מאחור - זה אומר שאני הייתי שם קודם, ולא משנה באיזה מהירות הוא ניסה להידחף.
 
אני שואל אותך, האם ההבדל בינך וביני הוא 20 קמ"ש בלבד? זאת אומרת שבכל מקרה אתה מודה שאתה נוהג במהירות העולה על המהירות המותרת לפחות ב-20% ? יכול להיות שזו התשובה לטענתך לגבי אופנוענים "שהתרסקו לתוך דלת צד של רכב"? נכון שהרכב עצר בפתאומיות, ונכון שהוא פנה פניית פרסה במקום שאסור ונכונים עוד הרבה דברים, אבל אם היית שומר מרחק ומוריד מהירות - האם יתכן שהיית מצליח לבלום בזמן?
 
וכל אותם אופנוענים "אמפיביים" שברגע שהאור מתחלף לאדום, הם הופכים בן רגע "להולכי רגל" ונוסעים על מעבר החציה?
 
אז נכון שאני עושה הכללה גסה על "ציבור האופנוענים", אבל האם ההכללה שונה מזו שעשית על כלל נהגי המכוניות?
 
אני מקווה שתעיין בתגובות לכתבה. שתקרא את תגובתה של נטלי הדורשת שכדי שהמכוניות לא יסכנו אותה "שיסללו עבורה נתיב מיוחד כי היא צריכה מקום להוציא אגרסיות", או את תגובתו של זה שהתגאה בכך שכאשר "חותכים" אותו - הוא שובר את מראת הרכב הצד של הרכב "העבריין"... ואותי תמיד לימדו שהכביש הוא מקום לנהוג בו - ולא כדי להוציא אגרסיות, ואפילו לא מקום לעשות אהבה עם האופנוע...
 
לסיכום, אתה צודק, אבי. בהכללה, ישראלים הם בהחלט נהגים לא זהירים ולא מתחשבים.
אתה טועה, אבל, כאשר אתה בא להטיל את האחריות אך ורק על נהגי המכוניות.
נהגי האופנועים (והקטנועים, והטוסטוסים, ולצורך העניין - לעתים גם רוכבי האופניים) נוטלים חלק חשוב בחוסר אחריות מסוכן זה, וכדי שיתייחסו אליך כנהג מן המניין הנוהג על רכב מן המניין - לפני כולם עליך להפנים בעצמך את רעיון זה.
 
(מעניין אם מישהו ב-YNET מתכוון לאפשר גם לנציג נהגי המכוניות להגיב על טורו של אבי פרידמן, שהולך להפוך לשבועי, או שזוהי במה חד כיוונית)
 
עדכון: בעקבות תגובות רבות מצד הקוראים, המשיך אבי פרידמן וכתב את הקטע הזה...
נכתב על ידי , 18/8/2003 15:05  
67 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איש חתול ב-21/8/2003 10:36




244,207
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)