לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2005    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2005

בית קטן בערבוביה


[הפוסט הזה דורש המון לינקים לכל מיני אתרים, בלוגים, וכתבות, ולכן החלטתי לא לשים פה שום לינק.]

[אלא אם תבקשו הבהרות, כמובן]

 

הרבה רעש עשו פה בימים האחרונים סביב הסיפור של תוכנת הגיבוי של תפוז.

 

זה התחיל בזה שתפוז שידרגו את "הבלוגיה" - מערכת הבלוגים שלהם ב-הא' הידיעה, וכחלק מזה, הם בנו מנגנון שנועד לאפשר לאנשי ישראבלוג לעבור לתפוז.

 

מאחר וגם לי לא נוח במיוחד עם מערכת הגיבוי של ישראבלוג, החלטתי לבדוק את התוכנה שהציעו תפוז. לא כדי לעבור. כדי לגבות. אפילו הוספתי את הפוסט הדרוש לצורך העניין. וגיביתי. מגניב. כל התמונות. כמעט. היו חסרות לא מעט תמונות שמופיעות בבלוג, אך לא ירדו למחשב. אינלימושג למה, וגם לא כל כך משנה לי כרגע.

 

את הפוסטים זה שמר בקובצי XML, שזה מגניב, ושאפשר "לתרגם" את זה עם התוכנה/קוד המתאימה, אבל אפילו בתור מי שתחום עבודה שלו מצריך עבודה עם XML - גם לי לא היה נוח במיוחד, או מובן במיוחד, איך עוזר לי הגיבוי. אלא אם ישראבלוג יחליטו לפתח תוכנה שמסוגלת לתרגם את זה חזרה לבלוג במקרה של מחיקה. מה שכמובן לא יקרה, כי למה שהם יכתבו תוכנה רק כדי לתמוך בתוכנה אחרת של תפוז?

 

בקיצור, יש לי גיבוי של הבלוג שלי, אבל אין לי מה לעשות איתו.

חוץ מלעבור לתפוז, כמובן.

 

אנשים נחמדים יש בתפוז. אפילו יצא לי לפגוש את ניר אופיר לא מזמן, בכנס "Info 2005" [שאני עדין חייב פוסט עליו, למרות שעבר המון זמן מאז]. אפילו קיבלתי הזמנה להיות בין הראשונים שיראו את מערכת הבלוגיה החדשה של תפוז, שוב - בעקבות הכנס הנ"ל.

 

נכנסתי. ראיתי. התלהבתי.

 

דוגרי, הרבה יותר צבעוני. הרבה יותר "אינטרנטי". הרבה פיצ'רים מגניבים כמו האפשרות להעלות קטעי וידאו לפוסט או להעלות תמונה ישירות מהסלולרי. נכון שכרגע אין לי סלולרי עם מצלמה, אבל אני יודע שיום אחד יהיה לי, ואז אני אשמח אם תהיה לי האפשרות הזו. אבל כשנגיע לגשר נשרוף אותו, נכון?

 

בכל מקרה, כמו שכתבתי - צבעוני, אינטרנטי, מגניב.

בקיצור - לא בשבילי.

 

אני פה בשביל הכתיבה, לא בשביל ההו-אה!

 

רוצה לראות בדף הראשי אנשים שעשו עניין כי הם מעניינים, או כי הרבה אנשים חשבו שהם מעניינים, לא כי הם סלבריטיז או פסודו-סלבריטיז, או סתם חושבים שהם סלבריטיז.

 

אז היה ברור לי שאני נשאר איפה שאני, גם בלי להביא בחשבון את זה שאני אדם שנאמן למקום בו הוא נמצא, אדם שאוהב קביעות ושגרה, ולכן אני לא ארוץ לחפש עבודה חדשה כשיש לי משהו טוב בידיים, ולכן גם אני לא ארוץ לאתר אחר כשיש לי משהו טוב בידיים.

 

אתר, למי שלא יודע, זה לא רק איזה אוסף של דפים באינטרנט.

אתר, בעברית, זה מקום.

אני אוהב את המקום שלי.

 

אבל זה לא קשור, כי סתם ככה לא הייתי כותב על כמה אני אוהב את ישראבלוג ואת העבודה שיריב עושה.

אוקי, אולי הייתי כותב, אבל לא כל כך הרבה ובמשפטים כל כך תמוהים.

 

אני כותב כי מפריע לי שאנשים קמים, והולכים.

סליחה, תיקון - אני לא מתרגש מזה שהם הולכים.

 

אמנם חבל לי שעידו קינן עוזב, כי בסופו של דבר - הוא זה שהביא אותי לכאן, אבל אם הוא בוחר לעזוב, אז זו בהחלט זכותו.

כן, זו זכותו לעזוב, גם אם הוא עצמו עוד לא החליט אם הוא בכלל עוזב.

 

גם התיאטרוניסט יכול לקום וללכת, וגם אהוד "המגדל".

 

מפריע להם שנענע חסמו את תוכנת הגיבוי של תפוז.

זה פוגע בזכויות היוצרים שלהם, לדעתם.

 

כנראה שהם חושבים שזה לגיטימי לחלוטין שתפוז יפעילו תוכנה שחודרת לשרתים של נענע ומורידה משם את הפוסטים שלהם.

כמובן שצריך להביא בחשבון שיתכן שהתוכנה של תפוז לא באמת צריכה את ההרשאה שלכם, ושלפני החסימה [ואולי גם אחריה] היא יכלה להעתיק את הבלוגים שלכם כמו שהם, ואפילו לא תדעו על זה.

 

ומחר אחד הבנקים יחדור למחשב של הבנק שלכם ויעתיק את כל הנתונים על החשבון שלכם.

כגיבוי, כן? רק למקרה שהשרת של הבנק שלכם יקרוס, כמובן.

 

אם אמא אמרה לכם פעם "לא. אסור", אז תלכו ותירקו לאמא בפרצוף?

תגידו "את לא אמא שלי יותר"?

 

בחייאת, ממשלות ישראל לדורותיהם פגעו באזרחים פעם אחר פעם,

לקחו את הכסף שלנו, שלכם - ביזבזו אותו על שטויות, חילקו אותו למקורבים,

אמרו לכם "זה כן, זה לא", ועשו בעצמם מה-בראש-שלהם...

 

ואתם עדיין בארץ.

עדיין, כמובן.

 

כי אתם יודעים שצריך לקחת דברים בפרופורציה.

אמא ואבא הם עדיין אמא ואבא גם אם לפעמים הם מעצבנים אותנו ואומרים לנו "לא".

והארץ הזאת, המדינה הזאת, שלנו כי היא שלנו, גם אם הממשלה לפעמים מעצבנת אותנו.

 

הלוואי והייתם משקיעים כל כך הרבה זעם בלהילחם בשחיתות הממשלה והרשויות, כמו שאתם מתעצבנים מזה שחברה כלכלית אחת ניסתה להגן על האינטרסים שלה מפני פגיעה בידי חברה כלכלית אחרת, ואפילו לא בזבזה לכם את הכסף בדרך.

 

בקיצור, זה בסדר לקום וללכת כי מצאתם אופציה טובה יותר.

זה לא בסדר, לעומת זאת,  להשמיץ את האכסניה הקודמת, שהיתה לכם בית חם במשך שנים.


אהוד העיר, ובצדק, שהוא לא השמיץ.

אני מתנצל אם הובן אחרת.

נכתב על ידי , 24/6/2005 13:22   בקטגוריות אינטרנט  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-28/6/2005 19:06




244,207
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)