לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2003    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2003

היום שאחרי


האמת? בכל פעם שמשתמשים בביטוי הזה - "היום שאחרי" - אני נזכר בסרט (מעולה!) בשם זה,שראיתי לפני הרבה שנים... זהו סרט אמריקאי משנת 1985, כאשר ברית המועצות עדיין היוותה איום לעולם החופשי (לא שברור לי מה בין קפיטליזם לחופש, אבל שיהיה), ובעקבות סתם נמהרות של מנהיג זה או אחר, פורצת מלחמה גרעינית.
 
בתקציר מתוקצר: סיפורם של מספר ימים בעיירה קטנה בקנזס (אם זכרוני אינו מטעה אותי) - לפני ואחרי מלחמה גרעינית מול ברה"מ. סיפור ההתמודדות עם האימה שלפני, והכאב והתסכול שאחרי. וכמובן ברקע, סיפור ההתדרדרות המוסרית של חברה שחרבה, והצגת ההרס בצד השני.
 
ולמה אני נזכר בסרט הזה בכל פעם שמדברים על "היום שאחרי"?
א. בגלל השם (דהההה!)
ב. בגלל שהמדינה הזאת תמיד חיה בפניקה מפני מה שעשוי לקרות הרבה לפני שהוא קורה (אם בכלל) ותמיד נורא מופתעת כשהדברים הרעים באמת קורים.
ג. בגלל שלא משנה מה קורה, מי עשה או מה עשה - בסוף כולם נדפקים, כולם מקטרים, ואף אחד לא עושה שום דבר בנדון.
 
כמו שאמר פעם דודו טופז (ואבינו שבשמיים ירחם עלי אם מגיע למצב עגום שכזה שאני מצטט את טופז!) - "ישראל זה מדינה יחידה בעולם בה בנאדם בוחר איזה מפלגה דופק אותו בארבע שנים הבאות" (ונא להתאים את המבטא הדרום-אמריקאי המתבקש)
 
ומה אני אגיד לכם?
לא אלמן ישראל, ולא בתולה אחותו, ולא אני אשתוק בזמן שדופקים אותי... אז בינתיים אני מקשקש את הגיגיי כאן, אבל באמת הגיע הזמן שאני אלך לכתוב את המכתב התורן לפוליטקאי הקורבן, ולספר לו מה דעתי על התנהלותו הפוליטית... להחזיר אותו מהאופוריה של הבחירות, לאפר של המציאות...
 
אז אני אגש לכתוב את המכתב, ובינתיים -
יש למישהו הצעות איזה פוליטיקאי זקוק במיוחד לבעיטה באגו?
נכתב על ידי , 29/1/2003 21:36  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




244,207
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)