לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2003    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

2/2003

הנה חולף היום הראשון למותו של אילן רמון ז"ל...


עוד כשעה ימלא היום הראשון למותו של אילן רמון.
 
המון אנשים ביכו את אובדנו (ודי שכחו את כל האחרים שמתו יחד איתו).
המון אנשים ביכו אותנו, הישראלים, והגדיל לעשות אדם שהתקשר אתמול לתוכנית של יוסי סייס ומסר את תנחומיו "קודם כל לעצמו, ואחר כך למשפחת רמון" (במו אוזניי שמעתי).
 
המון אנשים דיברו על גבורתו של אילן, על הדוגמא האישית שהוא הנחיל, על הכבוד שהביא לנו.
 
ומחר, מחרתיים, מקסימום תוך חודש - כל זה יעלם.
שוב נשקע באפרוריות, בתחכנות, בסכסוכים הכל כך דביליים... בגואליציות ופריימריס... בחקירות...
 
וזה מרתיח אותי!
מרתיח אותי שאנחנו כל כך טובים בלהציב אנשים אחרים בעמדת הגיבור, כל כך כמהים לדמויות להערצה, כל כך מקווים שיופיע הברק במרומים (טוב, אז זה דימוי לא כל כך מתאים) וכולנו נריע עד לב השמיים ויחדיו נצעד אל האור...
 
יסלחו לי כולם אם דברי "כפירה" אני אומר, אבל אילן רמון ז"ל לא היה אל, לא מלאך ולא שרף. כי מלאכים לא מתים.
אילן רמון ז"ל היה בנאדם. הוא היה בנאדם ששאף ליותר, רצה יותר, התאמץ יותר - ולכן הגיע ליותר.
 
זו לא חוכמה לבכות על ההתדרדרות שחלה בעם, על האלימות והשחיתות, על הכאב והשכול. זו כן חוכמה לרצות, לעמול ולתקן...
 
ויסלחו לי כולם על הפן הדתי שאני תוקע פה לרגע, אבל נראה לי שמלים אלה ממצות יפה מאד את הרעיון שאני מנסה להביע. מלים אלה נאמרו ע"י הראי"ה (הרב אברהם-יצחק הכהן קוק) לפני עשרות שנים, והן רלוונטיות היום לא פחות:
"הצדיקים הטהורים אינם קובלים על הרשעה אלא מוסיפים צדק.
אינם קובלים על הכפירה אלא מוסיפים אמונה.
אינם קובלים על הבערות אלא מוסיפים חוכמה".

 
ועל כך נאמר - יש מבין?
נכתב על ידי , 2/2/2003 22:40  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




244,207
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)