לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2003    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2003

המכתב מתחיל להתגלגל...


 
זוכרים את המכתב שלי? זה ששלחתי לכל חברי הכנסת?
 
סיימתי להדפיס ולשלוח את המכתבים ביום שישי האחרון. עם "סבב" המכתבים האחרון שלחתי גם עותק לעיתונים מעריב, ידיעות, הארץ והצופה...
 
היום התקשרו אלי מעיתון הצופה, אמרו שהם מעוניינים לפרסם את זה ככתבה (ולא סתם כמכתב!) ושאלו אם אוכל לקצר את זה ל800-900 מלים... קיצרתי ושלחתי באימייל... נראה מה יעשו עם זה...
 
כשהגעתי הביתה חיכה לי מכתב מהשר אפי איתם, יושב ראש המפד"ל.
 
תשובתו היתה:
 
"קראתי בעיון את מכתבך ואני מתכבד להשיבך כדלקמן:
המפלגה הדתית לאומית חרטה על דגלה ערכי תורה ועבודה. במסגרת כינונה של הממשלה הנוכחית פעלה המפד"ל על מנת למצוא מכנה משותף עם הציבור החילוני שיאפשר את הוצאת המדינה מהמצב הקשה בו היא נתונה. אין לי ספק שאם נתמיד בשיתוף הפעולה נצליח במשימתנו האמורה.
 
בכבוד רב,
אפרים איתם".
 
לפני כחצי שעה התקשר אלי פז, דוברו של ח"כ אבשלום "אבו" וילן ממר"צ, שסיפר לי שהשר והוא קראו שניהם את המכתב והיו מעוניינים לשמוע הצעות קונקרטיות שלדעתי ישפרו את מצב המדינה...
 
אני מחכה לראות האם תתקבלנה תגובות נוספות מחברי הכנסת... במידה ותגענה, אני אפרסם אותן פה לאחר המילואים...
 
אני עודני מאמין שהאזרח הקטן הוא קטן רק אם הוא מאמין שהוא כזה...
וכתמיד, תקראו לי נאיבי, ואני אבוא...





עדכונים < --- > עדכונים < --- > עדכונים < --- > עדכונים < --- >





05/03/2003 22:15
 
היום נתקבל מכתב נוסף בתגובה למכתב שלי.
 
המכתב הוא מח"כ רשף חן מסיעת שינוי:
 
"שלום רב,
 
קראתי בעיון את מכתבך, דברים כדורבנות, ותוכנם אמת. אני מבטיחך כי אעשה כמיטב יכולתי לשנות ולשפר ככל שאוכל.
 
בברכה,
ח"כ רשף חן".
 
...
 
אני כבר מתחיל לחשוב על מכתב מרוכז שאני אשלח לכל אלה שטרחו להגיב, ולא ידעו עם מי הם מסתבכים ;-)







עדכונים < --- > עדכונים < --- > עדכונים < --- > עדכונים < --- >



 

07/03/2003 12:45
 
והרי תגובתה של ח"כ מרינה סולודקין מהליכוד-ישראל בעליה:
 
"מר לנדא שלום רב,
הצטערתי מאד לקרוא את מכתבך.
 
ראשית הפריע לי מאד שאתה כורך את כל חברי הכנסת בחבילה אחת, למרות שטענותיך הספציפיות בהחלט עוסקות בסיעות ומפלגות מסוימות.
 
כמו כן, למרות שאני בהחלט מסכימה עם חלקים גדולים בטענותיך, אני רוצה להזכיר לך שלמרות הליקויים הרבים במערכת הדמוקרטית הישראלית - זוהי עדיין דמוקרטיה אמיתית!
 
כמי שעלתה ממדינה בה שרר משטר טוטליטארי אני חוששת כל הזמן שאזרחי ישראל לא מעריכים מספיק את שיטת השלטון שלנו. שהרי בדיקטטורה או בחונטה צבאית, אכן לא יהיו גילויי סחטנות, ניצול של בעלי שררה ועוד. אבל גם לא תוכל לשנות דבר במדינה.
 
לסיום, אולי במקום לשלוח "אני מאשים" לכל חברי הכנסת, תצטרך למערכה, תאבק על מה שחשוב לך ותשפיע!
 
בברכה,
ד"ר מרינה סולודקין, ח"כ"
 
ואתם יודעים מה?
קניתי.
לפעמים אנחנו באמת לא מספיק מעריכים את העובדה שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית. נכון שזה נובע מכך שהדמוקרטיה לעתים קרובות מדי מנוצלת לרעה על ידי בעלי כח, אבל אנחנו עדיין מדינה דמוקרטית, וכבוד גדול הוא לנו.
 
ואת יודעת מה, ח"כ ד"ר מרינה סולודקין?
בינתיים אני מתכוון להמשיך ולשלוח מכתבי "אני מאשים" (או מכתבי פירגון, גם את זה עשיתי בעבר), אבל יום יבוא ואני עוד אשב איתך במליאה, ואז נוכל להמשיך ולדון בתיקון המדינה!
 
ובינתיים, שבת שלום!





עדכונים < --- > עדכונים < --- > עדכונים < --- > עדכונים < --- >




 

11/03/2003 21:10


 טוב, לא כולם מסכימים איתי... מסתבר שגם פרופ' יהודית נאות, השרה לאיכות הסביבה, אינה שותפה לדעותי:

"שלום רב,

איני סבורה כי יש להאשים את חברי הכנסת בכל העוולות הנגרמות במדינה.


אכן ישנן בעיות עם ציבורים שונים, ממגזרים שונים, המשלמים מסים רבים, משרתים במילואים או שהינם מחוסרי עבודה. עם זאת אינני מאמינה כי ישנן מפלגות המעודדות אבטלה.


כולי תקווה כי כעסך ינותב לעשייה חיובית, כי יש מה לעשות ולשנות (כמובן) במדינה שלנו.

בברכה,


פרופ' יהודית נאות


השרה לאיכות הסביבה"


ואני שואל, יהודית, מה עושה אשה נאורה כמוך במפלגה כמו "שינוי"? שהרי כבר שנים ש"שינוי" טוענת ששורש כל החולי והרוע במדינה הוא בחרדים ובמפלגות החרדיות, והרי ברור לי שכאשר את מתקוממת נגד "קולקטיביזציה" של החכי"ם, את מתנגדת גם לדבר זה כנגד החרדים, הלא כן?  




עדכונים < --- > עדכונים < --- > עדכונים < --- > עדכונים < --- >





27/03/2003 08:10


וואלה, לזה לא ציפיתי...


אתמול הגיעו שתי תגובות נוספות, ושיעשע אותי איך יד הגורל איחדה אותן: אתמול הגיעו תגובות מ(ראש לשכת) שר התחבורה אביגדור ליברמן, ומיו"ר העבודה והאופוזיציה עמרם מצנע!


ולהלן תגובותיהם:


"שלום רב,

אני מאשרת קבלת מכתבך אל חה"כ ליברמן מתאריך 10/02/03.


חה"כ קרא את מכתבך בעיון רב.


א אפשר שלא להסכים עם דברי הטעם שבמכתבך.


חה"כ אביגדור ליברמן מקווה כי עם הקמת הממשלה על הרכבה המיוחד תצליח הנהגתנו הלאומית להעלות את המשק הישראלי על מסלול הצמיחה.


בכבוד רב,

גניה סוקוניק,

ראש הלשכה".


ותגובת עמרם מצנע (שלזכותו יאמר שאני חושד שהוא באמת כתב את זה בעצמו! ):

"שלום רב,


קיבלתי את מכתבך, ואני מודה לך על הבאת הדברים בפני.


כשליח ציבור וכנציגך בכנסת אני מייחס חשיבות רבה לקולות הנשמעים מהשטח, ובייחוד כשהדברים הם דברי טעם, כפי שהם מובאים במכתבך. בקשותיך מאיתנו מעידים על רגישות חברתית ועל רצון אמיתי לבנות חברה טובה יותר בארץ הזאת.


אני מסכים איתך שיש חשיבות רבה מאד לכך שהכנסת, בית נבחרי העם, תהיה נקיה משחיתות, ושחבריה יהוו סמל ודוגמא לציבור הרחב. על אותו משקל, גם הממשלה צריכה לתת דוגמא אישית, ובעת של גירעון כה עמוק בתקציב, אין ספק שהממשלה חייבת לכל הפחות, לקצץ במספר השרים.


התחום הכלכלי-חברתי אליו התייחסת באריכות הוא אחד התחומים המרכזיים בהם נהיה חייבים לטפל ביסודיות. הפתרונות השונים יחייבו לגעת בעצביה הרגישים של החברה הישראלית, לשנות סדרי עדיפויות, ולקבוע סטנדרטים חדשים לחלוקת כספי המדינה.


כיו"ר מפלגת העבודה וכיו"ר האופוזיציה, אעשה כל שביכולתי על מנת לעמוד בהצלחה במשימות הרבות שלפנינו. אני מקווה שלא אאכזב אותך.


בברכה,

עמרם מצנע

יו"ר מפלגת העבודה"


אז האמת, קשה להתאכזב כשאין ציפיות, אבל אני תמיד מוכן להפתעות, ואשמח אם אכן מר מצנע יהווה דוגמא. והאמת? עד כה אני חייב לומר שגם אם אינני מסכים כהוא זה עם דעותיו, אני בהחלט מעריך את היושר האישי שלו ואת עמידתו על עקרונותיו!


אה... קיבלתי גם "תגובה" משמימה לחלוטין מלשכתה של יו"ר מר"צ, חה"כ זהבה גלאון:

"שלום רב,


מכתבך התקבל בלשכתה של ח"כ זהבה גלאון והובא לעיונה.


בברכה,

עידית שבתאי

עוזרת פרלמנטרית לח"כ גלאון".


אז תודה, עידית שבתאי.

ותעדכני אותי, בבקשה, כשחה"כ גלאון תגרוס את המכתב





נקודה קטנונית משהו: שמתם לב שמכל ארבעים חברי הכנסת של "הליכוד-ישראל בעליה" ענתה רק חכי"ת אחת (מרינה סולודקין)? יכול להיות שהם עסוקים מדי? ואם אנחנו לא שומעים על מה שכל כך הרבה חכי"ם עושים, האם יכול להיות שהם עושים דברים שמאד כדאי שנשמע עליהם?
נכתב על ידי , 3/3/2003 20:23  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יואב ב-5/8/2003 17:12




244,207
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)