בעולם העסקים ונותני השירותים מקובל המושג SLA, ראשי תיבות של Service Level Agreement, כשהמשמעות היא בדרך כלל "תוך כמה זמן חייבים לספק את השירות, ומה הקנס על אי עמידה בזמנים".
פיצריות, לדוגמא, נוהגות להעניק ללקוחות פיצה ללא תשלום במידה וחרגו מהזמן שבו התחייבו לספק את ההזמנה.
חברות בקנה מידה גדול יותר משלמות ללקוחותיהן קנסות בסדרי גודל של עשרות או מאות אלפי דולרים.
השורה התחתונה היא שחברות לוקחות אחריות, או מסירות אחריות מהלקוח, במידה ולא עמדו בזמן שירות סביר.
בארה"ב, מרגע שהתקשרת למשטרה ועד שמגיעה הניידת הראשונה חולפות דקות בודדות בלבד.
בארץ, אם תזמין ניידת (ולא תודיע על פיגוע) יכול להיות שהניידת לעולם לא תגיע.
אז אולי הגיע הזמן להחיל SLA על משטרת ישראל? אולי הגיע הזמן לקבוע בחוק שאם המשטרה לא הגיעה תוך X דקות מרגע שאזרח התקשר, האזרח יהיה מוגן מפני כל אפשרות להעמדה לדין?
נכון, לקחת את החוק בידיים זה לא דבר כזה נפלא במדינה דמוקרטית, אבל במצב בו העבריינים אינם מצייתים לחוק, והמשטרה עושה מכולנו צחוק, האם לא כדאי שנקום ונסרב שאותנו ימשיכו לדפוק? 