לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2007

א גנץ משיגנע


אם תשאלו אותי האם אני מרוצה ממינויו של גבי אשכנזי לתפקיד רמטכ"ל, סביר להניח שהתשובה תהיה "נראה לי".

 

העובדה שהוא היה אלוף פיקוד צפון בעת שנחטפו החיילים בשנת 2000, וההתנהלות של צה"ל בעקבות החטיפה, די מעיבים על עברו וכישוריו של אשכנזי, אולם כאשר הבחירה היא בין אשכנזי, קפלינסקי, וגנץ, אני מניח שאין לי אלא לברך שלפחות לא נתקענו עם גנץ.

 

כאשר אהוד ברק, ראש הממשלה דאז, הודיע באמצע 99' על הנסיגה המתוכננת מלבנון, הכריז מפקד אוגדה 91 אפי איתם על מאמץ מרוכז של היערכות לנסיגה, וכאשר סיים איתם את תפקידו והוחלף ע"י משה קפלינסקי, המשיך קפלינסקי בעבודת ההכנה.

 

ההכנות הללו התבטאו בפינוי כל הציוד הקבוע והלא הכרחי, גם כאשר הדבר פגע בנוחותם ואיכות חייהם של החיילים: חודשים רבים לפני הנסיגה מלבנון פונו ארונות וארוניות, פונו המטבחים ובכלל זה התנורים, ובאופן כללי - פונה כל הציוד הלא הכרחי.

 

שבועות לפני הנסיגה הורכב חומר הנפץ על המוצבים שנועדו להיות מפוצצים ביום הפקודה, ומי שלא היה שם יכול רק לדמיין את ההרגשה שאתה מקבל כאשר אתה מסתובב במסדרונות הצפופים של המוצבים, ועל הקירות, במרחקים קבועים ולא גדולים במיוחד, תלויים מוקשים גדולים או מצבורי חומר נפץ.

 

כאשר הגיע הפקודה לבצע את הנסיגה - ומסיבות של ביטחון שדה, לדרג החיילים הפקודה הגיע רק ביום הנסיגה עצמו - כל שנותר היה לחיילים הוא לקחת את חפציהם, לעלות לרכבים, ולנסוע לארץ, כאשר יחידות החבלנים נשארות מאחורה כדי להפעיל את המרעומים.

 

נסיגה חלקה, נקיה, ומאורגנת באופן שצריך להילמד ולהיזכר לשנים רבות.

 

ובאותו זמן באוגדת היק"ל, תחת פיקודו של בני גנץ...

 

החיים זורמים במסלולם השגרתי. אין היערכות, אין פקודות, אין פינוי חפצים - נחוצים ולא נחוצים כאחד.

כאשר מגיעה הפקודה, כל שדרות הפיקוד נכנסות לבהלה של בלאגן, של מי שנתפס עם המכנסיים למטה.

כולם עולים על הרכבים, ונוסעים לארץ.

במפקדות נשארים מחשבים ובהם חומר סודי ביותר. מפות. רשימות של משתפי"ם וצד"ליניקים.

חיילים באחד המוצבים בעומק רצועת הביטחון מגלים שהם נשארו לבד, ואין מי שיבוא לפנות אותם, והם מתחילים בצעדה חזרה לארץ, עד שהם נאספים ע"י רכב שעובר בסביבה.

אנשי החיזבאללה משתלטים על אזורים של אנשי צד"ל שננטשו מאחור וטובחים בהם.

אלינו למרפאה בקרית שמונה מגיעה גופת בחורה לבנונית, בת של משת"פ, שחוסלה ע"י החיזבאללה.

 

אז אם תשאלו אותי אם אני מרוצה מהמינוי של גבי אשכנזי, סביר להניח שאני אגיד שנראה לי, כי אני לא בטוח במי אני מעוניין יותר כמפקד צה"ל - אשכנזי או קפלינסקי.

 

את גנץ לא הייתי מציב אפילו כש"ג.

נכתב על ידי , 23/1/2007 14:55   בקטגוריות אקטואליה, צבא  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמא ב-29/1/2007 12:45




244,207
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)