לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2003    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2003

והם אמורים לקבוע את חינוך ילדינו? - תגובת המערכת


 
זה היה מהיר...
 
ד"ר מרינה סולודקין (הליכוד-ישראל בעליה) היתה הראשונה להגיב על המכתב מאתמול, בנוגע להיעדרות הכללית של חברי ועדת החינוך מישיבה שנקבעה להם.
 
דוגרי - תשובה הולמת, ולכן גם תגובתי בהמשך...






מר עופר לנדא שלום רב,
 
צר לי שבמקום לברר קודם, החלטת לשלוח "כתב אישום" כה נוקב.
 
לא השתתפתי בישיבת ועדת החינוך כיוון שהדיון נקבע ליום א' רק ביום ה'. וביום א' בשעה 09:00 השתתפתי בפגישה עם ראש העיר אשקלון, מפקד מרחב לכיש של משטרת ישראל ומפקד תחנת המשטרה של אשקלון בנושא "עולים חדשים ומשטרה".
 
פגישה זו נקבעה לפני כשלושה שבועות, וכמובן שלא היה בכוונתי לבטלה בהתראה כה קצרה.
 
צר לי שיו"ר ועדת החינוך ראה לנכון לקיים דיון בנושא כה חשוב ועקרוני בהתראה קצרה כל-כך. אני מקוה שהדבר לא נעשה על מנת להכשיל את חברי הכנסת של הועדה...
 
בברכה,
ד"ר מרינה סולודקין, ח"כ





ותגובתי (שנשלחה גם ליתר חברי הועדה):
 
ד"ר סולודקין שלום,
 
הרשי לי להתנצל באם נפגעת ממכתבי. להבא אכן אשתדל להקפיד ולברר לפני שאתקוף.
 
יותר מכך, אני רוצה לציין כי כולי תקווה לגלות כי התקפתי היתה חסרת כל יסוד וכי לכל אחד מחברי הועדה היו מחויבויות קודמות אשר מנעו מהם להגיע לישיבה זו.
 
כמו כן, כולי תקווה כי אין אמת בהערתך בדבר האפשרות שיו"ר הועדה ניסה להכשיל את יתר חברי הועדה, משום ש"משחקים" מעין אלה הינם רק דוגמא נוספת לשחיתות עליה דיברתי.
 
בכבוד רב,
עופר לנדא





והנה השניה להגיב, ח"כ גילה פינקלשטיין מהמפד"ל:
 




2.6.03 ב' סיון תשס"ג
 
מר לנדא שלום,
 
אני מבינה ללבך, על כי נושא כה חשוב נדון בהעדרות הח"כים, אולם הופתעתי מקביעתך הנמהרת.
יום ראשון הוא היום בו לא מתקיימים דיוני מליאה, וח"כים משתדלים לנקז אליו ופגישות וסיורים במקומות אחרים, מחוץ למשכן. כך אף אני, השתתפתי כל הבוקר בישיבה חשובה בתל אביב. לדיון הוועדה, שנקבע בהתראה קצרה, לא יכולתי להגיע בגלל מחוייבות קודמת (לא תמיד זו סיסמא ריקה של התחמקות!).
אתה מוזמן לעקוב אחר דיונים המתקיימים בימי ב-ג-ד, ותמצא נוכחות גבוהה בהרבה, ושלי בכלל זה.
אני מודה לך על האכפתיות והמעורבות, ומקווה כי קיבלת תמונה מלאה יותר.
 
בברכה,
 
ח"כ גילה פינקלשטיין
חברת ועדת החינוך
 
ותגובתי: (כמה מפתיע )
 
גברת פינקלשטיין, שלום!
 
שמחתי לקבל את תגובתך המהירה.
כפי שתוכלי לראות מתשובתי לח"כ סולודקין, אני יותר מאשמח להתבדות ולגלות כי המדובר הוא במהומה רבה על לא דבר.
 
עם זאת, מתעוררת ועולה השאלה מדוע דיון כה חשוב נקבע בחיפזון שכזה, אולם אני מניח כי שאלה זו מן הראוי שתופנה ליו"ר הועדה.
 
בתודה ובברכה,
עופר לנדא





בשלב זה זה כבר נהיה מדאיג, והאצבע המאשימה מתחילה להסתובב לכיוון בלתי צפוי, קרי - אילן שלגי, יו"ר הועדה... (פמה, הם הורסים לנו את האשליה! )





שלום רב,
 
קיבלתי בתודה את מכתבך - ואולי הזדרזת להוציא משפט.
 
אני מתמיד בהשתתפותי בועדת-החינוך, ונדמה לי שאני אפילו "חבר חרוץ", אבל למרות פניותי החוזרות ונשנות ליושב-ראש הועדה, הוא מנהל את לוחות הזמנים שלה בדרך משונה ובלתי מקובלת. ההודעות על הישיבות מגיעות לידיעתנו ברגע האחרון ממש, כאשר סדר-היום שלנו כבר ערוך וקבוע, ויהיה זה לא נכון ולא ראוי לשבש אותו לחלוטין ולאכזב אנשים רבים שלהם נועדו פגישות בעניינים שלהם, לפחות , נראים חשובים ודחופים.
 
הכנסת איננה מקיימת ישיבות של ועדות בימי ראשון אלא במקרים דחופים שאינם סובלים דיחוי. לא זה היה המקרה הפעם, ועל-כן אינני מרגיש שזלזלתי או מעלתי בתפקיד. עוד התרגשות מזדמנת שהיא כקצף על פני המים. בדרך כלל, לאחר כל-כך הרבה שנים של שרות ציבורי, אינני זקוק להטפה.
 
שלך,
יוסי שריד
 
...
 
ח"כ שריד, שלום!
 
כפי שכבר עניתי לח"כ סולודקין ופינקלשטיין, בהחלט יתכן כי מיהרתי לחרוץ את הדין, ובהחלט יתכן כי יש לבדוק כיצד ייתכן כי יו"ר ועדה מזמן ישיבות בהתרעה כה קצרה וללא תיאום עם יתר חברי הועדה, ובמיוחד כאשר אתה מתאר זאת כתופעה חוזרת.
 
כהערת אגב הרשה לי בבקשה רק להוסיף שאף אחד עוד לא מת מהטפה, ואני בטוח שכמי שטוען להיות איש חינוך, אתה יודע זאת.
 
בכבוד רב,
עופר לנדא
 




תראו מה זה... מעולם לא ראיתי כזה מבול של תגובות... אביב - הם בטח ישבו במזנון הכנסת וניסחו ביחד את התשובות שלהם, אה?
(כרגע, מתוקף תפקידי כסקפטי, בודקים לי האם הוא אכן היה בבית איזי שפירא - מקום אותו אני מכיר לא מהיום ולא מאתמול )
 




מר לנדא שלום רב,
 
מודע אני לעובדה כי אמש התקיימה ישיבת ועדת החינוך וכי חברי הוועדה נעדרו מישיבה זו.
 
יחד עם זאת, ברצוני לציין כי ישיבות ועדות הכנסת מתנהלות, לפי הוראות תקנון הכנסת, בימים ב'-ד' בלבד ויתר ימות השבוע, כשם שציינה עמיתתי ח"כ גילה פינקלשטיין, נועדו להקנות אפשרות לחברי הכנסת לעסוק בנושאים, בעלי חשיבות לא פחותה מזו של ועדות הכנסת, במסגרת מחויבויותיהם האישיות והציבוריות.
 
כך היה שביום א', בשעת כינוס הוועדה, התארחתי בבית "איזי שפירא" ברעננה, מוסד לילדים בעלי מוגבלות קשה מאוד בניידות. מפגש זה תואם לפני חודשיים ימים. מתוקף מחוייבותי האישית והציבורית אני מלווה את המקום, הילדים וההנהלה בכל אשר אני יכול.
 
איני יכול שלא לתהות מדוע אתה גוזר הנחות מניהול ישיבה בודדת של ועדת החינוך באשר לרמות מוסריות וטוהר מידות של אדם הנושא בתפקיד ציבורי.
אני מודה לך על פנייתך אלי והבאת דבריך, ורחשי ליבך לידיעתי,
 
בברכה,
ח"כ איתן כבל
נכתב על ידי , 2/6/2003 12:02  
74 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופר לנדא ב-8/6/2003 08:02




244,207
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)