|
הימים חולפים - שנה עוברת,
אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת. |
כינוי:
בן: 47 MSN:
ofernicusתמונה
מצב רוח כרגע:
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
יולי 2003
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | | |
הבלוג חבר בטבעות: הוסף מסר | 7/2003
סנוב, ועל הרמב"ם שמעת?! מר גבע קרא עוז יוצא ב-YNET נגד העובדה שמערכת החינוך הישראלית אינה "מרחיבת אופקים לעבר אומות העולם"... הוא קורא לפתיחות ולהכרת העולם סביבנו, וטוען שאנו עסוקים יותר מדי בעצמנו... לדבריו "תלמידינו לא נחשפים לאסון שהמיט בר-כוכבא על עם ישראל, לא לומדים שיש מי שסבור שההתאבדות במצדה אינה מוסרית, ולא מכירים כמעט כלל את ביקורת המקרא המודרנית"... לשיטתו, אמור כל בוגר תיכון ישראלי לדעת מיהם רבי עקיבא, הרמב"ם, הרמב"ן, רבי שלמה אבן גבירול, המהרש"א, רש"י, בעלי התוספות, ועוד אינספור "אבני דרך" בתרבות של עם ישראל... הם אמורים גם לדעת מהי ספירת העומר, על מה צמים בי"ז בתמוז, ומה היה מקצועו של "הנשר הגדול"... יצא נא האדון הנכבד ויעמוד בשער תיכון ממוצע ויבדוק כמה מהתלמידים יודעים באמת מי כל אותם אנשים - ואז שיבוא בתלונות על כך שאנו "מרוכזים מדי בעצמנו"... אם כבר - אנחנו לא מספיק מרוכזים בעצמנו! לפחות על סמך מה שאני שומע מבוגרי תיכונים, חילוניים בעיקר, כלל לא מוקדש זמן להכרת כל אותם הוגי דעות יהודיים. הזמן המוקדש ללימוד התנ"ך הינו דווקא מתוך ביקורת המקרא "המודרנית", ללא שום התייחסות לפרשנות הקלסית... אולי אנשים תלמידים אינם נחשפים "לאסון שהמיט בר כוכבא על עם ישראל", אבל זה כי אינם נחשפים לבר כוכבא בשום צורה שהיא... ואגב, אני מניח שלשיטתו של מר קרא-עוז גם את האצ"ל, הלח"י, ההגנה, הפלמ"ח, ובן גוריון עלינו להוקיע משום שנלחמו למען חירות ישראל? ולמה להרחיק עד מצדה כאשר גם בשואה יהודים שלחו כפם בנפשם ובלבד שלא ליפול לידי הנאצים ימח שמם? אז נכון, מן הראוי להכיר גם את העולם שסביבנו ולהרחיב אופקים, וכך גם עשינו בישיבת ההסדר בה למדתי, אבל לפעמים, לפני שיוצאים אל "הספריה העירונית", ראוי גם לקרוא את "הספרים שבבית"... מערכת החינוך בישראל אינה כושלת משום שהיא מתמקדת במקורות עמנו. אם כבר, היא כושלת משום שכאשר התלמיד מקבל בבית מסרים שבמקום להיות מודע להיסטוריה של עמו, ובמקום להיות מעורב חברתית ולתרום לסביבתו ומדינתו עליו להיות שקוע "בפיתוח עצמי", הרי שהוא באמת יהיה עסוק בדברים "שטובים לו" - ולך תשכנע מישהו שמה שטוב בשבילו זה לא ספרים ולימודים אלא מסיבות וטלויזיה!
מר קרא-עוז עשוי להיות מופתע מכך, אך מסתבר שעדיין אי אפשר "לפוצץ את הבועה שיצרנו כאן"... נכון, התלמידים לא יברחו, אבל בינתיים הם גם לא ממש נשארים בסביבה...
| |
|