לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ברוכות הבאות, יעל ותמר


כשוונדי נכנסה להריון לפני כשמונה חודשים, הודענו לרופאים שהולכים להיות לנו תאומים והרופאים אמרו שזה אפשרי אך לא סביר.

 

כשחזרו תוצאות בדיקות הדם הראשונות הרופאים עברו מ"לא סביר" לקביעה נחרצת שלא מדובר בתאומים. הסברנו להם שהם טועים והמשכנו הלאה.

 

כשהגענו לבדיקת האולטראסאונד הראשונה ושאלנו אם כבר רואים שזה תאומים הם אמרו - שוב - שלא מדובר בתאומים, עד לרגע שבו טכנאית הרנטגן ההמומה ציינה שהיא רואה "עוד משהו". היא קראה לרופאה לבא ולהסתכל והרופאה - המומה גם היא - אמרה שנראה שאכן מדובר בעובר נוסף, אבל "הוא קטן מדי לשרוד". היא ציינה גם שאם אנחנו רואים דם או סימנים חריגים, לא להתרגש, כי זה "פשוט הגוף מסלק את השיירים של העובר שלא שרד". אמרנו תודה, ושניפגש בבדיקה הבאה.

 

בבדיקה הבאה "הדבר הקטן" עוד היה שם, ולמרות שהוא עוד היה קטן - עכשיו הוא היה קצת יותר קטן.

 

וכך גם בבדיקה הבאה, וגם בזו שלאחריה. ובכל פעם, הרופאים סיפרו לנו כמה זה בעייתי, כמה שאין סיכוי שהעובר ישרוד, כמה צריך להיזהר שלא לסכן את העובר "התקין" בשביל תאומו הקטן, כמה שמימדים כה קטנים אצל עובר יכולים להעיד על שלש בעיות גנטיות רבות, ועל כמה שאין טעם לעשות בדיקת שפיר כי זה עלול לסכן את העובר "התקין" (מה שנענה ב"אין טעם לעשות בדיקה כזו כי אנחנו לא נעשה הפלה").

 

כמעט שמונה חודשים של הפחדות והורדת ציפיות עברנו, עד שביום שישי האחרון הרופא שלנו זימן אותנו לזירוז, בגלל רעלת הריון. מילאנו את הטפסים והתחלנו להתכונן - פיזית ונפשית - לזירוז "החירום" ותוך שאנו מחכים, התחילו לוונדי צירים. שאלנו את האחות המטפלת אם יתכן שוונדי מתחילה לידה טבעית, ונעננו בזה שזה ממש לא סביר. גם שעה מאוחר יותר זה נשמע לאחות לא סביר שמתחילה לידה טבעית, וזאת גם כאשר וונדי התלוננה על צירים חריפים ובתדירות עולה וגוברת. שעה מאוחר יותר וונדי כבר קיבלה אפידורל, ושעה מאוחר יותר, בשעה 23:15 נולדה במזל טוב בתנו יעל-מינה, כשאחותה תמר-אוה דולקת אחריה וקובעת זמן לידה של 23:17. שתיהן קטנות יחסית, אך שתיהן בריאות ב"ה, ובכלל - מה שחשוב זה שלמרות כל מה ששמענו בחודשים הארוכים האלה - הגענו לקו הסיום עם שתי בנות, קטנות, חמודות, ו"לא סבירות אך מאד מציאותיות".

 

מה הפואנטה של הרשומה הזו?

 

דבר ראשון, שרופאים הם אנשים מלומדים, הם אנשים חכמים, הם אנשים מנוסים, אבל מעל הכל הם אנשים, ואנשים טועים. וכשרופאים אומרים שחייבים לעשות משהו או לא לעשות משהו, ראוי להקשיב להם, לשקול את ההמלצות, אבל לא בהכרח לקבל אותן. למזלנו ובסייעתא דשמיא, הרופא המטפל שלנו הוכיח שהוא מלומד ומנוסה יותר מהרופאים שעקבו אחרינו בבית החולים לאורך ההריון, וגם אם לא אמר זאת במלים אלה, הבהיר לנו שגם הוא לא בהכרח מסכים עם אותם רופאים, ושלדעתו הם נוטים להפחיד מטופלים מעבר לנדרש או הרצוי, ושאם זה היה תלוי בהם, חצי מהריונות היו מסתיימים בהפלות. 


דבר שני, שאנחנו שמחים מאד לבשר על הולדת בנותינו היקרות, יעל ותמר, ושאנחנו מודים לכל מי שתמך בנו לאורך הדרך, ולקב"ה שהביאנו הלום דתי

 

יעל-מינה קרויה על שם שלשה אנשים: יעל על שם הרב צבי פסח פרנק, סבא-רבא שלי מצד אבי, ועל שם אביה של אמי, יעקב צבי מאירוביץ'. השימוש בשם "יעל" הינו מעין ואריאציה של "צבי", כפי שגם אני קרוי "עופר" על שם "צבי", דרך משפחות עולם החי. סבי ע"ה נפטר לפני כשנה וחצי, וכעת יעל - אשר "שאלה" גם את שתי האותיות הראשונות של של שמו הראשון, יעקב, קרויה על שמו ועל שם סבא-רבא שלי, כאשר השם השני - מינה - מוענק לה ע"ש אמו של אבי, בתו של הרב צבי פסח פרנק.

 

תמר-אוה קרויה על שם סבתא של וונדי, אוה, כאשר השם תמר אינו מוענק לה על שם מישהו "מהדורות האחרונים" אלא נועד - יחד עם יעל - לציין נשים חזקות מהתנ"ך. תמר היתה כלתו של ראובן, שבראותה מציאות עקומה קמה ופעלה לשנות אותה, תוך שהיא מוכנה לסכן את עצמה ובלבד שלא תפגע באחרים, ובכך היא מייצגת עוצמה וצדק. יעל "שלובה יד ביד" כאשר היא קרויה גם על שם יעל אשת חבר הקיני אשר הרגה את סיסרא, שר צבאו של יבין מלך חצור, ותוך שהיא מסכנת את עצמה, תוך שאינה "יושבת אוהלים", היא קמה, פועלת, מנחיתה את המהלומה הסופית (תרתי-משמע) על צבאו של יבין, ומביאה את הנצחון לבני ישראל.

 

ולבנותי היקרות אני מאחל שהן תהיינה חכמות, חזקות, שתדענה מתי לפעול ואיך, שתדענה לזהות צדק ולהילחם עליו, ושתדענה שצדק זה דבר להילחם עליו, אבל לא במחיר פגיעה בכבודם של אחרים חיבוק של הסוררת


יעל ותמר, וונדי ועופר לנדא

נכתב על ידי , 14/5/2012 01:53   בקטגוריות בדרך לחופה וממנה, מטיל אור, רגעים קטנים של נחת, אהבה ויחסים  
53 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילנה שקולניק ב-26/5/2012 15:26
 



וּבַשָּׁנָה הַשְּׁבִיעִת, שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן


מה אתם אומרים, אחרי שש שנות נישואים אפשר לקחת שנת שבתון?
נכתב על ידי , 21/3/2010 20:32   בקטגוריות בדרך לחופה וממנה, הרהורים, אהבה ויחסים  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עידן דורפמן ב-23/3/2010 09:41
 



To boldly go where no Jew lived before


בעקבות הפוסט הזה של "צוות ישרא-בלוג" הצטרפתי למספר "רשימות תפוצה עיתונאיות" מה שמביא אל פתח תיבת הדואל שלי לא מעט אימיילים משעממים, אבל גם כאלה משעממים פחות... הבוקר הגיע אימייל המודיע על JewFind - אתר לפנויים/פנויות יהודיים ברחבי העולם - ומאחר ויש לי כל מיני פנויים (ובעיקר פנויות) שאני צריך לדאוג להם - נכנסתי לאתר...

 

כרגע - לאור העובדה שרשומים שם רק שני ישראלים - האתר לא ממש עוזר לי, אבל רשימת הארצות המקיפה שבאתר גרמה לי לעבור על הרשימה ולהשתעשע קלות מהמחשבה שנגיד שבאמת יש יהודים שגרים (ומחוברים לאינטרנט) באירן, בעירק, או ברואנדה... אבל מה באמת הסבירות שיש יהודים שגרים בותיקן?

JewFind - יהודים בותיקן?

נכתב על ידי , 1/12/2008 08:20   בקטגוריות יהדות לנשמה, רשת בעריכה, אינטרנט, אהבה ויחסים  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-16/12/2008 01:37
 



אבא


הרבה זמן אני מחכה לכתוב את הפוסט הזה. מה זה הרבה - המון. ה-מ-ו-ן-ן-ן-ן.

שנים, וזו אפילו לא הגזמה.

 

אבל זהו, אני יכול לכתוב את זה, וזה כנראה אחד הפוסטים המאושרים ביותר שהועלו בבלוג זה, כנראה הכי מאושר מאז הפוסט הזה, ובכל מקרה זה בוודאות אחד הרגעים המאושרים בחיי כי בערב שבת, בשעה 17:00, וונדי ילדה לנו בת בכורה, קטנה ומתוקה, ששמה ליאת ומשקלה 3.335 ק"ג.

 

הלידה הייתה ארוכה ולא קלה בכלל, אבל "לאם ולתינוקת שלום" ברוך השם, וכל שיש לי לעשות הוא לומר הרבה תודה לאל, ולהוריד את הכובע בפני וונדי שהייתה מאד מאד אמיצה ומאד מאד חזקה בשעות הקשות...

 

אה, יש לי עוד משהו לעשות - לספק לכם תמונות, אז הנה...

ליאת לנדא, 03/11/07 ליאת לנדא, 03/11/07 ליאת ועופר לנדא, 03/11/07 ליאת ועופר לנדא, 03/11/07 ליאת ועופר לנדא, 03/11/07 ליאת לנדא, 03/11/07

אה, וכמו שחברי רועי מתעקש לומר - אם אני עופרניקוס, אז הבת שלי היא... עופרניכּוּסִית?

נכתב על ידי , 3/11/2007 23:58   בקטגוריות בדרך לחופה וממנה, בדרך הביתה, אבות אכלו בוסר, מטיל אור, רגעים קטנים של נחת, אהבה ויחסים  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   7 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עמית ברקאי ב-3/12/2007 21:25
 



חזון העברי הגאה


משעשעת, ואולי בעצם עצובה, ההתקפה בפניה עומד (או מתחבא) עברי לידר, בעקבות הופעתו אמש ביום הסטודנט באוניברסיטת בר אילן.

 

משעשעת, כי לא ברור מה בעצם רוצים נציגי (?) הקהילה ההומו-לסבית מהזמר הנ"ל, ועצובה, כי לא ברור מה בעצם רוצים נציגי (?) הקהילה ההומו-לסבית מהזמר הנ"ל.

 

ומשעשעת, אגב, גם משום שלמרות שאין לי דבר עם הקהילה ההומו-לסבית, אני מבין טוב מאד את הסיטואציה בה עומד עברי לידר. וכן, גם הפעם זו הסיבה שההתקפה עצובה באותה מידה שהיא משעשעת.

 

בישראל, ולא משנה כמה יצעקו נציגי הקידמה והנאורות, חסידי האדמורים יוסף ויאיר לפיד, אין בעצם אדם פרטי. אין פרט שמגיעות לו זכויות, אין פרט שיש לו חובות, ויותר מכל - אין פרט שמייצג רק את עצמו, ורק הוא עצמו מייצג אותו.

 

בישראל האדם הוא תמיד נציג הקהילה אליה הוא משתייך, גם אם הוא בכלל לא יודע שהוא שייך לקהילה.

 

כשאתה דתי, בכלל אין לך סיכוי להתחמק, כי תמיד אתה נציג הכפיה הדתית והימין הקיצוני שמעוניין לגרש את כל הערבים והחילונים אל מעבר לנהר (הפרת, או החידקל, או שניהם) ובדרך גם יודע כל הלכה שנכתבה אי פעם, ומה בעצם התכוון הרב עובדיה יוסף בציטוט שהובא בכותרות הראשיות של העיתונים.

 

כשאתה הומוסקסואל, אני מניח, הרבה יותר קל להתחבא (בתוך הארון, או מאחוריו), אבל מרגע שפתחת את הדלתות ונחשפת לאור הזרקורים, אתה אוטומטית הופך לחלק מקהילה, או במקרה של סלבס - נציג הקהילה, ולא משנה אם בסך הכל רצית לעשות קצת מוזיקה, אולי קצת כסף, ואולי סתם רצית לעשות אהבה.

 

בקיצור, עצוב שאנשים שמנסים לדחוף לנו לראש שזכותו של כל אדם לחיות כרצונו - אינם מסוגלים לקבל את זה שאדם כמו עברי לידר מתעקש לחיות כרצונו, ולא עפ"י התכתיבים של ארגון זה או אחר.

 

ואגב, אם כבר אנחנו בנושא, ופשוט כי יותר מדי תגובות מטופשות (בכתבה) העלו את הנושא:

האוניברסיטה לא מנעה משום הומוסקסואל או לסבית להיכנס לשטחה או להיכנס לאירוע.

האוניברסיטה כן מנעה מהקהילה ההומו-לסבית להקים דוכן בשטחה, משום שהדבר נוגד את עקרונותיה, וזו זכותה, בדיוק כפי שארגון ההומוסקסואלים והלסביות לא היה מסכים לנדב את משרדיו לטובת פעילות של ארגון חרדי זה או אחר.

 

אוניברסיטה הינה מוסד חינוכי, וכשאתה חושב שמשהו הוא לא חינוכי - מחובתך למנוע את כניסתו לשטחך.


גילוי נאות: הכותב אינו הומוסקסואל או הומופוב, אינו מייצג אף קהילה, והקהילה היחידה אליה הוא משתייך היא בית הכנסת השכונתי, וגם זה כי הוא הכי קרוב לביתו של הכותב.

נכתב על ידי , 30/5/2006 08:04   בקטגוריות אהבה ויחסים, אדם, חברה, וסביבה  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של TheRaven ב-4/6/2006 12:26
 



לא יפה, לא אופה, אבל היא מתחתנת, ולכן תיאלץ להתחיל!


פימייל, הזועפת בנשים, הודיעה בשעה טובה ומוצלחת על אירוסיה לבח"ל, ומאחר והיא לא מוסרת יותר מדי פרטים על הבח"ל הנ"ל אמנע מכך גם אני, ורק אספר לכולם שהיא עשתה בחירה מוצלחת, והוא עשה בחירה מוצלחת, ומערכת "ישראלים באפילה", בתוספת וונדי, מאחלת לזוג ברכה והצלחה, והמון כיף ביחד!

 

אוהבים אתכם, ילדים!

 

ובהקדשה חמה לפימייל:

נכתב על ידי , 3/5/2006 20:41   בקטגוריות אהבה ויחסים, בדרך לחופה וממנה, רגעים קטנים של נחת  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופר לנדא ב-8/5/2006 15:47
 



244,198
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)