לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 46

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אוטובעסה


הורוסקופ מיוחד לנהגי האוטובוסים: היום זה לא היום שלכם. אוף

יום עגום לנהגי האוטובוסים

נכתב על ידי , 16/9/2014 09:43   בקטגוריות ישראלים בתנועה, רשת בעריכה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ranchuk ב-1/10/2014 10:44
 



סכנה: כאן הולכים


אני לא יודע אם זה משהו שפספסתי בשנים שהיינו בחו"ל או שזו תופעה עתיקה ועמוקה יותר, אבל אני לא מצליח להשתחרר מהתחושה שהולכי רגל ורוכבי אופניים בישראל החליטו לזנוח כל שמץ של אחריות, ובחרו להפיל את כולה על הנהגים. כמעט אין יום שאני לא נתקל (מטאפורית, לא פיזית, תודה לאל) בהולכי רגל שמזנקים לרחוב מבלי להסתכל, שיורדים לכביש כשגבם לתנועה והם מדברים בטלפון או שאוזניהם אטומות באוזניות, ברוכבי אופניים שנוסעים נגד כיוון התנועה ועוד ועוד דוגמאות שפשוט מוציאות אותי משלוותי, ושרק בנס הן נגמרות ללא נפגעים. וכן, אני עד לתופעות האלה גם כאשר אני עצמי הולך ברחוב, ואז אני נחשף אליהן באופן אובייקטיבי (ולא בתור הנהג שעשוי להפיל את האשמה על הולך הרגל שלא בצדק).

 

אני בטוח שיהיו כאלה שיגידו "אז מה, גם הנהגים עושים שטויות!" אבל בהתחשב בזה שבמצב של תאונה מי שישלם את המחיר הכבד יותר הוא הולך הרגל או רוכב האופניים - איך אנשים מרשים לעצמם כזו חוסר אחריות, והאם יתכן שהמצב היה כל כך חמור והצלחתי להתחמק מהמודעות לו עד עכשיו? אה?

נכתב על ידי , 6/4/2014 13:11   בקטגוריות ישראלים בתנועה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של d ב-15/4/2014 19:19
 



סטטיסטיקה זה עניין של לוגיקה


אחד הדברים שתמיד עושים לי טוב, זה לשמוע את החבר'ה במשרד, לרוב חבר'ה ממוצא הודי, מדברים על איזו המצאה, או גילוי, או תרופה, או כל דבר שכזה, כשכמעט תמיד מדובר על משהו "תוצרת הארץ". הדיון הזה כמעט תמיד נוגע, לפחות פעם אחת, ביכולות הטכנולוגיות, האינטלקטואליות, היצרתיות של מדינת ישראל, וכמעט תמיד הדיון הזה גובל בהערצה.

 

וכמעט תמיד, אחרי דיון כזה יבוא משהו שיחזיר אותי לקרקע הישראלית הקשה והטרשית, ולרוב זה יהיה קשור לאיזה גוף ממשלתי, בירוקרטי, או סתם לא חכם. וכשמדברים על גופי לא חכמים, אין כמו הרשות הלאומית לדוחות וקנסות להוציא לי את הרוח מהמפרשים. כי אי אפשר להבין איך ישראלים מגיעים להישגים שלהם, הישגים שבנויים על נסיון, ניסויים, סיבה ותוצאה והרבה היגיון, כשרואים איך עובד הסניף הזה של משרד האוצר במשרד התחבורה.

 

עברת באור אדום? זה כי נסעת מהר.

סטית מהנתיב? זה כי נסעת מהר.

פנית במקום אסור? זה כי נסעת מהר.

דיברת בסלולרי תוך כדי נהיגה? זה כי נסעת מהר.

נסעת על 40 קמ"ש בנתיב השמאלי בכביש מהיר? זה כי אתה נהג זהיר ושומר חוק.

 

כשרואים איך הרשות (או שמא יש לומר - החובה) הזו מתעלמת מכל העובדות וממשיכה למלמל כמו מנטרה את זה שמהירות מופרזת היא הגורם העיקרי לתאונות, מבינים למה למשטרה חושבת שיש לה פטור מהתמודדות עם נהגים מסוכנים באמת, ויש לה את הרשות (...) לפזר מצלמות מהירות על כל מטר, לשבת בנוחות על הישבן ולצפות בכסף זורם כמו בקופות של לאס וגאס. כשרואים את זה, מבינים למה בתי משפט מקילים כל כך בעונשם של נהגים מסוכנים כל כך. מה לעשות, הם לא נסעו מהר, רק היו מסוממים סטנדרטי.

נכתב על ידי , 19/4/2012 02:56   בקטגוריות Law and Order, ישראלים בתנועה, אקטואליה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איציק הימן ב-19/4/2012 17:05
 



על גלגלים


היו שנים שהייתי אומר שהמכונית שלי היא בית התפילה הכי קטן בעולם, כי כל מי שהיה נכנס אליה, וזה לא משנה אם היה מדובר בדתי או חילוני, יהודי נוצרי, מוסלמי או בודהיסטי (ולפחות אחד מכל אחד נסע איתי בשלב זה או אחר) התחיל להתפלל (ותבינו בעצמכם למה), אבל היום גיליתי שאני לא לבד, והכל תודות ל-NRG, שם פרסמו תמונה של "מסגד ממונע"... דתי


NRG מציגים: מסגד ממונע

נכתב על ידי , 13/3/2011 04:20   בקטגוריות Law and Order, ישראלים בתנועה, שעשואליה, רשת בעריכה, אקטואליה, אינטרנט  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זאבה בודדה ב-16/3/2011 22:13
 



לאוטובוס נכנסת גברת עם סלים וכסא גלגלים


השבוע, ובהמשך לאינספור כתבות בעבר, פורסמה ב-YNET כתבה המראה את פנחס מחדון, נכה המנסה לעלות לאוטובוס עם כיסא הגלגלים שלו, תוך שהוא נתקל בבעיות טכניות הנובעות בעיקר מחוסר רצון של הנהג לעזור. הוידאו מראה איך עם קצת רצון טוב, נוסעת באחד האוטובוסים ניגשת, פותחת את הרמפה המובנית באוטובוס, סוגרת אותה בחזרה לאחר עלייתו של מחדון, והאוטובוס ממשיך בנסיעה.

 

אז נכון שמדובר בבעיה כשמדובר באוטובוסים הצפופים והגבוהים שנוסעים בקווים הבינעירוניים, ונכון שלא תמיד ניתן להתקין רמפה שכזו באוטובוסים (וגם זה נתון לויכוח), אבל אם כבר התקנתם רמפה - למה לא לבנות אותה עם מנוע מובנה שירים ויוריד אותה באופן מכני, בלי לדרוש מעורבות של נוסעים אחרים, ובלי להיות תלויים ברצונו הטוב ובכאבי הגב של הנהג?

 

הוידאו הקצרצר הזה שצילמתי אתמול מראה, כדוגמא, איך הדבר עובד בארה"ב...

 

 

(קישור לוידאו, למקרה שאתם לא מצליחים לראות אותו פה: http://www.youtube.com/watch?v=LTWITwRAJ6w)

נכתב על ידי , 4/8/2010 13:16   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, ישראלים בתנועה, רוצים שינוי?, ביקורת  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופרניקוס ב-9/8/2010 04:10
 



שערוריית הביטוח של הדו-פרצופיים


תגידו, נכון שגם אתכם נורא מסקרן כמה מתוך אותם אלפי אופנועים, קטנוענים, וקורקינטים שחסמו את גוש דן, התנגדו בזמנו לחסימת הכבישים ע"י מתנגדי ההתנקנקות? או לחסימת כבישים ע"י ההסתדרות? או חברת החשמל? או סתם מישהו אחר שפגעו בו? אני מוכן לחתום שמחקר רציני יוכיח שאחוז מכריע, אם לא רוב, של אותם דו-גלגליים התנגדו לחסימת הכבישים, כי הרי כשמגרשים אותך מהבית או מפטרים אותך מהעבודה זה לא סיבה "לשבור את הכלים", אבל אם חס וחלילה מעלים לך את פרמיית הביטוח המסובסדת שלך - זה כבר משהו אחר.

 

זה משהו כל כך אחר, שכשלפני שנתיים עובדים בארץ המחזיקים ברשותם "רכב-צמוד", זעמו הטוקבקיסטים על כך "שכלל הנהגים מסבסדים את ההייטקיסטים", אבל אותם "כלל הנהגים" מתעלם מהעובדה שהם ממשיכים לסבסד את הדו-גלגליים, שמשלמים פרמיית ביטוח נמוכה בהרבה מהראוי - ואת ה"יתרה" משלמים "כלל הנהגים"... ולמקרה שפספסתם - על זה קבל מבקר המדינה כבר לפני שבע שנים באומרו "הסובסידיות הצולבות לבעלי כלי רכב ולנהגים מסוכנים יחסית, המבוטחים בביטוח השיורי ("הפול") היו, ועודן במידה רבה, מובלעות וסמויות, ונטל כיסויין מוטל על כלל המבוטחים בביטוח רכב חובה".

 

בקיצור, אם גם אתם הייתם בין אלו שטקבקו "לשבור לכתומים את העצמות", אני מזמין אתכם לפנות למטרה חדשה: דו-גלגליים. אני בטוח שלא תתקשו למצוא כאלה, במיוחד לא כאשר הם נדחפים בין המכוניות בכל הזדמנות.

 

והנה אינפורציה שבטח תזעזע את עולמכם:

הידעתם? בארה"ב לדו גלגליים אסור לעבור בין מכוניות, גם לא כדי להתקדם לראש טור המכוניות הממתין ברמזור (שזה "א-ב" לדו-גלגליים בארץ) ורוכב שיעשה זאת יעצר מיד אם שוטר יראה אותו עושה זאת.

נכתב על ידי , 15/11/2009 15:52   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, Law and Order, ישראלים בתנועה, כספים וקלקלה, אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופרניקוס ב-16/11/2009 23:03
 



ילד, אתה בא לפה הרבה?


בוואלה מדווחים על כך ש"חברת אלקטרוניקה שוודית פיתחה מנגנון מיוחד המתריע על הימצאות ילדים בדרך, המסוגל להפחית את מספר הנפגעים", ואני שואל: אתם קולטים את הפוטנציאל הפדופילי שבמערכת כזו? עזבו פוטנציאל פדופילי, אתם קולטים את הפוטנציאל העסקי שבמערכת כזו?

 

הרי בדיוק כמו מערכות (Location Based Services (LBS אחרות, גם במקרה זה ניתן יהיה לספק לפדופילים עדכון ב-SMS ברגע שמתקשר קטין "למרחב הציד" שלו. וכמו ש"פז" קראה לשירות איתור השירותים שלה PPS (נהגה כ- Pipi-S*), לשירות הפדופיליה אפשר יהיה לקרוא Baby-Ass! תחשבו איך בשניות אמצעי התראה יכול למכ"ם!

 

איכשהו בשוודיה הקרה המערכת הזו אשכרה משמשת להתראה, אבל אם דבר כזה יגיע לארץ, לא יודע מה איתכם - אצלי זה מדליק נורה של רתיעה...

נכתב על ידי , 14/4/2009 00:35   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, ישראלים בתנועה, שחור מזעזע  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של vzgbbtsjo ב-17/2/2013 10:20
 



תפוקה ממוצעת


במשרד התחבורה שוקלים להתקין בכביש הערבה מערכת מיוחדת שתחשב את המהירות הממוצעת של כל רכב הנוסע בכביש, כך שגם אם בלמתם ברגע האחרון לפני המצלמה, עדיין יוכלו להיכנס באבי-אביכם על סמך זה שלא סביר שעברתם את כל הכביש בשעה אלא אם "קצת" חרגתם מהמהירות המותרת לאורך הדרך.

 

כשלעצמו הרעיון הגיוני, וסביר להניח שגם יאפשר לתפוס הרבה נהגים עבריינים, אבל לפני שאנחנו נכנסים לדיון לגבי התועלת באכיפה מול התועלת העדיפה במניעה, אני שואל את עצמי אם אפשר להכניס מערכת כזו גם לכנסת, כך שפעילותם של חכי"ם תימדד לכל אורך הקדנציה, ולא יתאפשר להם לעשות רוח עם תחילתה של הקדנציה, לשקוע בדימדומי מנעמי השלטון לשנה-שנתיים, ולהתעורר לחיים של עסקנות פוליטית רק לקראת הפריימריז...

 

מעניין אם מישהו במשרד התחבורה יכול לארגן את זה... בהתחשב בשר היושב (בינתיים) בראשות המשרד, אני בטוח שהם יודעים עם אלו פרמטרים וטיפוסים המערכת צריכה להתמודד...

 

(וזהו, זה היה הפוסט האחרון להיום )

נכתב על ידי , 22/3/2009 23:24   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, ישראלים בתנועה, אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלגיה ב-28/3/2009 01:31
 



לתת לנהג עם אחריות של ילד בן 9 לנהוג...


מכירים את התשדיר הזה של "לתת לילד עד גיל 9 לחצות כביש לבד זה פשע"?

 

עם כל זה שזה נכון שזה מסוכן לתת לילד לחצות לבד, שאלתם את עצמכם מה בעצם גורם לכך שזה מסוכן? האם זה בגלל שהילד עלול להתפרץ לכביש... או שבעצם מי שמסוכן הוא הנהג?

 

במשך הרבה מאד זמן כמעט ולא יצא לי לעבור במעברי חציה שאין בצמוד אליהם רמזור. ככה זה כשאתה יוצא על הבוקר לעבודה, חוזר בערב, ואם אתה מסתובב איפשהו - זה "בסידורים" מרכז העיר שם יש רמזור על כל מטר.

 

בחודשים האחרונים, לעומת זאת, יוצא לי לעבור כמה וכמה מעברי חציה לא מרומזרים, כאשר אני לוקח את ליאת לגן הילדים. את החוויה הזו אני מסכם כמעט בכל פעם כקטסטרופה. בכל כיוון מהבית אל הגן ובחזרה יוצא לי לעבור ארבעה מעברי חציה.

 

רוצים לדעת מה הסיכוי שבכל מעברי החציה הנהגים החולפים יעצרו ויאפשרו לי לחצות - כפי שנדרש עפ"י חוק?

אפסי.

 

רוצים לדעת מה הסיכוי שבלפחות שניים מתוך ארבעת המעברים הנהגים החולפים יעצרו ויאפשרו לי לחצות?

עדיין אפסי.

 

במציאות האבסורדית שבא הולך רגל יכול להיות במרכזו של מעבר החצייה והנהגים לא רק שלא יעצרו כנדרש אלא אף יהיו חצופים מספיק לצפור להולך הרגל כדי "שיעוף להם מהכביש", במציאות כזו זה אכן מסוכן לתת לילד עד גיל 9 לחצות כביש לבד, אבל הפשע האמיתי הוא של הנהגים שלא עוצרים, והרשלנות האמיתית היא של מערכת אכיפת החוק.

 

אם עוד יש משמעות כלשהי לחוק, לאכיפתו, או למערכת האחראית על כך בארצנו.

נכתב על ידי , 10/10/2008 14:58   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, ישראלים בתנועה, בדרך הביתה, אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלגיה ב-1/11/2008 14:53
 



G-P-S-M-S


כתבתי פה די מזמן, ואני מצטער שאני לא מקשר לפוסט הנ"ל אבל מנגנון החיפוש המעפאן של ישראבלוג לא מוצא לי אותו, אבל בכל מקרה - כתבתי פה די מזמן שצריך להתחיל להיערך מבחינה תחוקתית למצב שבו ברכבים תותקן "דיבורית וידאופונית" שתכלול מצלמת ומסך וידאו, ע"מ שניתן יהיה לקיים שיחת וידאו תוך כדי נסיעה.

 

דיבורית וידאופונית עדיין לא ניתן למצוא ברכבים, אבל מסכי GPS ניתן למצוא היום כמעט בכל רכב חדש, מה שמעלה את השאלה: אם אסור לקרוא מסרון (SMS) תוך כדי נהיגה, איך זה שמותר להתעסק במכשיר GPS? וגם אם נניח שכיוונתי אותו מראש, איך זה שמותר - לכאורה - להביט במסך ה-GPS, ולא רק להיעזר בהנחיות הקוליות?

 

ושוב אני לוקח את האתגרים החוקיים צעד קדימה: שמעתם על המערכת החדשה של NavNGo, שמציגה מודלים תלת מימדיים של פני השטח, ולא "סתם" מפה דו מימדית? כמה זמן נראה לכם שייקח לפני שהמערכת הזו גם תדע להציג פרסומות על קירות המבנים הוירטואליים? כמה זמן ייקח עד שבר רפאלי תופיעה גם על בניין לצידי נתיבי איילון הוירטואליים?

 

ולסיכום: העתיד מתקדם לאורך נתיבי איילון במהירות של 100MB לשניה, ומהצד השני מגיע רכב הנוסע במהירות 100 קמ"ש אשר נהגו שקוע במסך ה-GPS. נשאלת השאלה: מי צריך לעצור את מי, ובאיזה מוסד תאושפז מערכת האכיפה?

נכתב על ידי , 3/10/2008 00:14   בקטגוריות Law and Order, ישראלים בתנועה, פרסומניה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ranchuk ב-9/10/2008 23:34
 




דפים:  
244,190
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)