לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 46

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .


זה מתחיל בקצינים שמצטטים פסוקים ונגמר בעירוב הכנסיה הקרקעית בפוליטיקה!


ערוץ 10, צוק איתן, והכנסיה הקרקעית

נכתב על ידי , 18/7/2014 11:30   בקטגוריות בתקשורת, טמבלויזיה, שעשואליה, אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של mariko ב-18/7/2014 23:07
 



ידיעות אחראיות


אני לא אוהב הפתעות, ואפילו ממש לא אוהב הפתעות, ולכן "ידיעות אחרונות" הוא ממש העיתון בשבילי. ושלא תבינו לא נכון - זה לא שאני הולך וקונה את העיתון הזה אם יש לי ברירה, אבל כשוונדי ואני גילינו בערב החג ששנינו נותרנו נטולי חומר קריאה - נאלצנו לקנות עיתון - ובמקרה זה "ידיעות אחרונות" הוא לא רק היחיד שזמין בחנויות - הוא גם מתאים לתיעוב שאני רוחש להפתעות.

 

כי באמת, כשאתה קורא את "ידיעות אחרונות" אתה תמיד יודע למה לצפות.

 

אתה יודע שאם נחום ברנע מדבר על איומי אבו-מאזן, הוא יזכיר את דרישת הנ"ל להקפאת הבניה, יזכיר את סוגיית גבולות הקבע ושחרור המחבלים, יסביר עד כמה איום ונורא עלול להיות מצבנו - אבל לא יזכיר שאבו-מאזן וחבריו הפילו כל מו"מ והצעה בגלל סוגית "הפליטים", במסגרתה הם מעלים דרישות שישראל פשוט אינה יכולה לקבל.

 

וכשאתה קורא את "ידיעות אחרונות" אתה יכול לדעת שאם רונן ברגמן כותב על החיזבאללה, הוא ידבר שוב ושוב על "נקמת מורנייה" שמחפש ארגון הטרור, אך יתעלם באלגנטיות מכך שמורנייה עצמו יזם והוביל את הפיגועים הרבה לפני חיסולו שלו - ולכן אין מדובר "בנקמה" אלא בהמשך שגרת הפיגועים, הנובעת לא מנקמה או כעס, אלא מתוך סירוב להכיר בישראל.

 

וכשאתה קורא את "ידיעות אחרונות" אתה יודע שאם אלכס פישמן מדבר על אפשרות של תקיפה ישראלית באיראן, מדובר על "צעדים בעייתיים ולא שקולים של הדרג המדיני בישראל".

 

אני מניח שאוהבי ספורט או חובבי כלכלה יוכלו להוסיף פה אנקדוטות משלהם, אבל נראה לי שהנקודה ברורה, כי כשאתה קורא את "ידיעות אחרונות" - אתה קורא את העיתון שפעם היתה לו מדינה.

 

כן, כמה טוב שיש את "ידיעות אחרונות" - אי של יציבות בעולם של עיתונות חופשית, עצמאית ודינמית... סטנדרטי 

נכתב על ידי , 22/4/2014 20:05   בקטגוריות בתקשורת, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רבדים של שיממון


(משהו שהעליתי היום בפייסבוק, ושהחלטתי שבשינויי עריכה קלים הוא ראוי לעלות גם כאן, בין השאר משום שמדובר ב"טקסט" ולא במשפט וחצי.)

יגאל רביד (כן, ההוא ”מהתקשורת”) מציג בדף הפייסבוק שלו כישורים לוגיים עילאיים (ומתנשאים) וקובע שאם ללווית הרב עובדיה יוסף הגיעו כעשרה אחוז מתושבי המדינה, הרי שליתר תשעים האחוזים, בניסוח משלי, ”זה לא הזיז”. בפוסט שלאחר מכן קובע האדמו”ר רביד בנסיון להראות ”למי יש יותר גדול”, שמרצח רבין ועד קבורתו חלפו על פני ארונו מליון איש, כלומר, לכאורה, רבין - 'מנהיג החילונים' היה יותר חשוב לישראלים מאשר הרב עובדיה - 'משיח החרדים'.

יגאל רביד, פייסבוק

עכשיו, אתם יודעים שאני לא מחסידיו של הרב עובדיה ושהיתה לי כלפיו (הרבה) יותר ביקורת מאשר מחמאות, כולל ביקורת שהצגתי לאחרונה בפייסבוק, אבל נניח שאנחנו יורדים לרמתו של רביד ומשחקים במספרים, אולי כדאי להציב כמה נתונים ”לתפארת מדינת ישראל”: יצחק רבין נרצח במוצ”ש ונקבר יממה וחצי מאוחר יותר, ביום שני. הרב עובדיה נפטר בצהרי יום שני ונקבר שעות ספורות מאוחר יותר. מי שרצה לחלוף על פני ארונו של רבין יכול היה להיערך ולהתארגן; מי שרצה להגיע להלווית הרב עובדיה היה צריך 'לזרוק הכל ולהגיע' - וסביר להניח שרבים לא יכולים להרשות זאת לעצמם.

ועוד: יגאל רביד שוכח שנשים כמעט ולא יכלו להגיע להלווית הרב עובדיה, גם בגלל אופי האירוע (והאוכלוסיה) וגם בגלל שמישהו צריך היה להישאר עם הילדים, שבטח לא ניתן היה לארגן עבורם מסגרות או שמרטפים כה רבים בהתראה כה קצרה, מה שלא היה בעיה (בכלל או לפחות כה גדולה) בהלווית רבין.
ופה אני מגיע לנקודה הכי חשובה, גם אם יש רבות אחרות שאפשר לציין: יגאל רביד שוכח שלהלווית רבין הגיעו רבים שתיעבו אותו, ייחלו למפלתו, התפללו לקריסת משטרו, ובמלים פשוטות - לא סבלו אותו. יותר מזה, היו בהלוויה רבים, ובהם אני, שהרגישו שפגיעה בו היא - כמובן - אסורה, אבל לא יבכו עליו אם בורא עולם יחליט לקחת אותו ”לשיחת נזיפה”. אנשים כאלה - וכמוני - חלפו על פני ארונו של רבין באלפיהם לא מתוך כבוד לאיש ולמעשיו אלא מתוך כבוד למדינת ישראל ומתוך בוז לרוצח ולמעשיו. לא מתוך אהבה או כבוד לאיש אלא מתוך מחאה. כמה כאלה הגיעו אתמול להלווית הרב עובדיה? כן, זו שאלה רטורית.

ובקיצור, כשיגאל רביד עושה ניתוחים לוגיים מתוך מספרים מפוקפקים אולי כדאי שישאל את עצמו איך זה שלמרות הזמן הרב שניתן למעוניינים לחלוף על פני ארונו של רבין הגיעו רק מליון איש, אשה וטף, ומה זה אומר על המליונים הרבים שבחרו שלא להגיע...? אולי כדאי שישאל את עצמו אם יכול להיות שהוא חלק ממיעוט זניח ולא רלוונטי ופוסטים כמו שלו הם פשוט פרפורי גסיסה של אליטה-מטעם-עצמה שמאבדת את אחיזתה במציאות? סטנדרטי

עדכון (11/10/13): יגאל רביד הגיב על הפוסט שלי בפייסבוק, ואני מביא את תגובתו כאן. עניתי לתגובתו, אך מאז לא נשמע קולו. למתעניינים בתגובתי (ובתגובות אחרות שעלו שם), אתם מוזמנים להיכנס ולקרוא כאן.

יגאל רביד, תגובה
נכתב על ידי , 8/10/2013 15:14   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, בתקשורת, אקטואליה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-9/10/2013 10:50
 



ביקורת השכם והערב


מאז ומתמיד "מעריב" נפל אצלי בקטגוריה "נו-טוב" - לא להיט, אבל פחות גרוע מהאלטרנטיבה. אין ספק שיש שם כותבים שאני לא מסכים איתם, חלקם עולים לי על העצבים לפעמים, אבל גם אני לא רואה "אסון לאומי" או "הרס הדמוקרטיה" בהיסגרו של עיתון כזה או אחר, מכעיס אותי לראות חלק מהתגובות.

אם אני רוצה לקחת את עצמי לקצה השני - את עיתון "הארץ", לדוגמא, הייתי רוצה לראות נסגר ואת הקו השמאלני-קיצוני שלו נגוז מן העולם. כן. אבל האם אני רוצה לראות את העובדים, את האנשים, הולכים הביתה ונזקקים לקצבאות, לנדבות? איך אפשר לאחל או לכתוב לאנשים "לא נורא, עוד מעט... תהנה בלשכת האבטלה." או "לא נשאר זמן רב לסבל שלנו. עוד כמה שבועות מקסימום ואתה תהיה מובטל"?

לא, בדרך כלל אני ממש לא מסכים עם האדם הספציפי לו כתבו את הדברים האלה, אבל לשמוח בנפילתו? אחלו לו שימצא מקום עבודה חדש במהרה, וששם יהיה עורך ראוי שיכוון אותו לעשות את עבודתו כראוי!

על זה לימדה אותנו ברוריה שכמו שאומר הפסוק בתהלים: "ייתמו חטאים מן הארץ". יש לייחל שהחטאים ייעלמו, ולא החוטאים עצמם - אלא שהחוטאים (וכולנו) יעשו תשובה. ואולי זה הסוד - אולי כשנהיה עסוקים יותר בלעזור אחד לשני להתרומם במקום לחכות שהשני ייפול - אולי אז יהיה מצבנו טוב יותר, ואולי אז גם תהיה לנו תקשורת (תרתי-משמע) טובה יותר.

ואיך שלא יהיה - נאחל לכולנו שנה טובה יותר... דתי
נכתב על ידי , 16/9/2012 20:01   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, בתקשורת, אקטואליה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של kuksta ב-21/9/2012 12:54
 



רוצים לדעת איך ישראל נראית מכאן? (תגובה לרון מיברג)


רון מיברג כותב ש"מקבץ שיקולי הדעת וההתנהגות המביכה של מדינת ישראל ממרר את חייו" בארה"ב. הוא מספר ש"אפילו האקס-פטריוטים החריפים ביותר מתקשים להגן בימים אלה על נמל הבית הסוער... מתקשים, לעתים עד כדי תבוסה ניצחת, להגן על שיקול הדעת של המושלים במולדת."

 

כראיה לדבריו, מזכיר מיברג אירועים כמו אלו הנוגעים לאנטישמי המודרני נועם חומסקי, או האנטישמי הקלאסי גינטר גראס. הוא מזכיר את "ההנחתות שמוריד נתניהו על אובמה" ומתעלם מההשמצות של אובמה על נתניהו. הוא מזכיר את פניתו של פרס לאובמה בנוגע לפולארד, ומתעלם מכך שארה"ב כבר שיחררה מרגלים (רוסים ואחרים) חמורים יותר בעונש פחות, והמחיר הפוליטי שישלם נשיא אמריקאי על חנינה שכזו, בניגוד למה שמנסה מיברג לטעון, הוא מינורי. לסיום, כמובן, מקנח מיברג בסא"ל אייזנר, שקפץ לו הפיוז, והיכה תומך טרור שבא להפריע לפעילות צה"ל.

 

אז כן, יש אנשים שקשה להם עם הדברים האלה, אבל יכול להיות שאני גר באמריקה שונה מזו בה גר מיברג. באמריקה שבה אני גר, להיות ישראלי היה ונשאר נושא לגאווה. בארה"ב שבה אני גר, אנשים בכלל לא מתעניינים ב"מצב החסה בשטחים". הפיקציה המתקראת פלסטינים אינה נושא לדיון, לא נושא בחדשות, ואם תפתח CNN, NBC, FOX NEWS, או כל תחנה אקראית אחרת, הרבה יותר סביר שתשמע על איזה הוריקן, טורנדו, או הבחירות המתקרבות. הבחירות בארה"ב, כן?

 

במשרד האמריקאי בו אני יושב, כמו שכבר ציינתי, ישראל היא מושא להערצה. פיתוחים, המצאות, חידושים. כאדם דתי חובש כיפה, קל לזהות אותי כיהודי, והדבר תמיד גורר התעניינות. באוטובוס בו אני נוסע מדי יום לעבודה אנשים תמיד שמחים לדבר על ישראל וכמה היו רוצים לבקר בה. בקניונים ניגשים אלי אנשים ושואלים אם ישראל באמת יפה כמו בתמונות. כשמישהו כבר מדבר על המצב הבטחוני, זה לרוב כדי לדעת אם המצב באמת השתפר משמעותית, או שסתם לא מדברים על ישראל בחדשות. ואם מישהו כבר מספיק מעודכן במה שקרה עם אייזנר והנבלה מדנמרק, וזה לרוב דרך פייסבוק ולא דרך הטלויזיה, הרי שכל השאלות מסתתמות ברגע שאתה מזכיר לבנאדם שמדובר באזרח זר, חבר בארגון המתנגד לקיומה של ישראל, שקיבל אישור להיכנס, ואת האישור הזה ניצל כדי להפריע לפעילות צבאית. זה בערך השלב שבו השואל עובר לתהות מדוע איפשרו לו להיכנס, או לחליפין - מדוע לא יורים בהם, והאם ישראל מתרככת.

 

מיברג אומר שישראל יוצאת לא טוב מהאיומים על איראן, מחד, ועל "הבכיינות" מול המטס מנגד. "גרסה דוחה במיוחד של הקוזאק הנגזל" הוא קורא לזה. רק שמיברג כנראה לא מבין שמה שאתה יכול לעשות מול האויבים שלך (להלן: איראן), אתה לא תמיד יכול לעשות מול אזרחי מדינות ידידותיות (להלן: המטס), ולכן ישראל כן יכולה לפעול מול איראן, אבל נאלצת לבקש שיתוף פעולה מידידותיה, או המתייימרות להיות ידידותיה.

 

ובעצם, השאלה היא כנראה לא האם מיברג מסוגל או רוצה להגן על ישראל מול שכניו, אלא כמה הוא משוכנע בעצמו. כן, יש תקלות, וכשקצין מאבד עשתונות ומכה מפגין - אלים ככל שיהיה - זו תקלה מבצעית, אבל לא (בהכרח) תקלה מוסרית. וכשאמריקאים רואים שוטרים אמריקאים חובטים בהם על חסימת כבישים או "התנחלות" באיזה פארק, הם מבינים שאפילו בישראל - "המדינה הכי מוסרית בעולם" - קורה שחובטים באיזה דביל שהרבה יותר נוח לו להתמודד עם קצין ישראלי שיתן לו מחסנית בראש - במקום להתמודד עם קצין סורי שירוקן לו את אותה מחסנית בראש, ולכן גם די קל - אם אתה רק מאמין בזה בעצמך וגם יודע קצת היסטוריה - שישראל ממש לא עושה משהו שלא נעשה בעבר, או אפילו משהו ראוי לגינוי. אתם יודעים מה? יש מצב שאפילו בדנמרק, ערש הולדתו של "הקוזאק המוכה", יבינו איך קורים דברים כאלה.

 

לא, זה לא תמיד קל, אבל זה בטח יותר נכון מאשר להתחזות לצרפתי. ואם מיברג פתח בטלויזיה האמריקאית, אני אסיים בציטוט שכבר הבאתי כאן - אף הוא מתוכנית אמריקאית - "פרשיות סמויות" (Covert Affairs): כאשר אני ווקר (פייפר פראבו) אומרת בפעם הבאה הם צריכים להיפגש בריביירה הצרפתית, ואייל לוין (עודד פהר) עונה לה שהחופים בתל אביב יותר טובים. כשהיא שואלת "באמת?", הוא עונה לה "הכל בישראל טוב יותר..." דתי

נכתב על ידי , 19/4/2012 19:38   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, Living in America, בתקשורת, רוצים שינוי?, אקטואליה  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איציק הימן ב-25/4/2012 23:35
 



אבל בעדה הישראלית


"אבל בעדה האתיופית", מבשרת כותרת המשנה בכתבה על מותה של חיילת ממוצא אתיופי בתאונת פגע-וברח-ושוב-פגע-ושוב-ברח-ושוב-ושוב. אבל בעדה האתיופית, מבשרת הכותרת, ואני לא יכול שלא לתהות איך הגענו לזה שתאונה כה מזעזעת זוכה לכותרת מגדרית ומצמצמת שכזו. תאונה כזו צריכה לזכות לכותרת כגון "אבל לאומי", תוך שהיא מציינת התדרדרות מוסרית חסרת תקדים.

 

אנשים עושים תאונות. כבר המשנה אמרה ש"אדם מועד לעולם", וזה לא השתנה במאות השנים שחלפו מאז. אנשים עושים תאונות ובורחים מאחריות. גם זה לא חדש, גם אם לא לגיטימי. אבל כשארבעה אנשים פוגעים באדם אחר, ואחד אחרי השני הם בורחים מאחריות? זה אסון.

 

עזבו בורחים מאחריות. עצרו, עזרו, הזעיקו עזרה, ואז תברחו. תשקרו, תגידו שלא פגעתם, ושמצאתם את הבנאדם שוכב על הכביש. אבל להשאיר אדם פצוע באמצע כביש? ולא רק אדם אחד, אלא עוד אדם ועוד אדם ועוד אדם? עזבו, אלה לא בני אדם.

 

תמיד היו תאונות, תמיד תהיינה, אבל כשמישהו פוגע באדם אחר ומשאיר אותו למות באמצע כביש - זה לא תאונה. זה מחדל חינוכי, ערכי, שיפוטי, וכל מחדל שתוכלו לחשוב עליו, וכשהתקשורת מצמצת את זה ל"אבל בעדה האתיופית", זה מוסיף גם מחדל תקשורתי לאסון.

 

לא נותר לי אלא לאחל לכל הבורחים ייסורי מצפון עזים ממוות, ולמשפחות האבלות - שהמקום ינחם אותן בתוך שאר אבלי ציון וירושלים - מכל העדות והמוצאים - ולא תוסיפו דאבה עוד...

נכתב על ידי , 12/2/2012 04:23   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, בתקשורת, אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זאבה בודדה ב-18/2/2012 01:12
 



איש לא יראה אותי בוכה (*)


ב"וואלה" התבלבלו קצת הערב, ובמקום תמונה של מרגול הם שמו תמונה של מטוס חמקן, ובמקום תמונה של החמקן הם שמו תמונה של מרגלית "יום-אחד-אולי-אפרוש-כנפיים" צנעני... בינתיים, אגב, מרגול מתחמקת משאלות... דתי



וואלה, מרגול מתחמקת


 


(מלים: רחל שפירא, לחן: מרגלית צנעני)

נכתב על ידי , 17/8/2011 03:09   בקטגוריות Law and Order, בתקשורת, שעשואליה, רשת בעריכה, אקטואליה, אינטרנט  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מורה ב-11/10/2011 03:24
 



צבע העם


כש-NRG מדווחים שאובמה אמר שנאט"ו אינה שוללת פעולה צבעית בלוב, האם הם מנסים לרמוז שיש סוג של צביעות בתגובה האיטית של המערב לטבח (לכאורה) שקדאפי עורך באזרחיו, או שנאט"ו, כמו צה"ל על המרמרה, ישתמשו ברובי צבע...? סטנדרטי


NRG, אובמה ונאט

נכתב על ידי , 7/3/2011 18:53   בקטגוריות בתקשורת, שעשואליה, רשת בעריכה, אקטואליה, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לפעמים התזמון זה לא הכל


שר הביטחון אהוד ברק אמר היום ש"מועד התפרצות פרשת הקרקעות של גלנט אינו מקרי", כשהוא רומז לכך שהפרסום האינטנסיבי בנושא נועד למנוע את מינויו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. האמירה הזו מראה פעם נוספת עד כמה מנותק ברק מהעם ומהמציאות, כשהיא מראה שברק מחפש רמזים בדברים המונחים ברורים כאור השמש.

 

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים רמטכ"ל שמבקש אישור לבנות בניגוד לחוק, וכאשר בקשתו נדחית - הוא בונה בכל זאת.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים רמטכ"ל שמשקר לועדה שאמורה לאשר את מינויו לתפקיד.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים רמטכ"ל שמשקר לבית המשפט.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים רמטכ"ל שלא מבין למה לא סולחים לא על שחיתות, עבירה על החוק - וגם על שקר.

 

יותר מזה:

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים שר ביטחון שעל אף כל האמור לעיל מתעקש למנות רמטכ"ל שכזה, ובמקום לבדוק איפה כשל הוא עצמו בבחירתו - מתעקש להשתלח בתקשורת ובציבור.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים שר ביטחון שעל אף כל האמור לעיל מתעקש להשתלח בתקשורת ובציבור, במקום לבדוק איך הנושא לא נבדק כאשר הפרסומים החלו כבר לפני מספר שנים.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים שר ביטחון שעל אף כל האמור לעיל מוטרד יותר מהתזמון של הפרסום מאשר מכך שגורמים בצה"ל מאשרים שקלמן ליבסקינד, העיתונאי שחשף את השחיתות, הוא זה ששוחרר משירות ולא גלנט, ואנחנו לא רוצים שר ביטחון שאינו מתנער מההודאה של גורמים בצה"ל בנושא - ודורש להדיח את המעורבים בשיחרורו של ליבסקינד.

 

או במלים אחרות: אם מה שמטריד את שר הביטחון זה התזמון יותר מאשר התכולה - איך אפשר לסמוך עליו שהוא יודע להכין את מערך הביטחון כדי שזה ידע להגן עלינו מכל התקפה - ובכל תזמון...? סטנדרטי

נכתב על ידי , 6/2/2011 15:08   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, בתקשורת, אקטואליה, צבא  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מטאמורפוזיס ב-15/2/2011 19:51
 



ממצרים למכולת


אחד הדברים שתמיד משכו אותי לשירים (והמערכונים) של "כוורת" היה משחקי המלים והשנינויות הבלתי פוסקות, כאשר אחת הבלתי נשכחות שבהן היתה "הוא נדד ימים ולילות, ללא אוכל, ללא מזון וללא כלום" (כולל "חוץ מקצת מים שהיו לו בברך", שמופיע בגרסאות מסוימות).

 

השנים חלפו אך השנינות נשארת, ועכשיו היא גם חוזרת בדבריה של תמרה מאיר, שמתארת מסע תלאות ממצרים לישראל. כשהיא מתארת את המצוקה הגדולה היא בוחרת במה שנשמע כמו ציטוט מכוורת: "היינו עם קצת אוכל וכמעט בלי מזון בכלל".

 

אני בטוח שיודוקוליס מתמוגג מנחת, ואם תמרה עדיין במצוקה, מר ליפשיץ ישמח לשרת אותה במכולת... דתי


תמרה מאיר מחזירה לחיים את כוורת ויודוקוליס ליפשיץ

נכתב על ידי , 6/2/2011 02:48   בקטגוריות בתקשורת, שעשואליה, אקטואליה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שי ב-25/2/2011 13:20
 




דפים:  
244,190
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)