לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 46

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הרוגים במחסנית


העיתון הלבנוני אל-אכבר פירסם באתר שלו רשימה של "הפלסטינים שנהרגו במתקפה המתמשכת של ישראל", כאשר שליש מאותם הרוגים מסומנים בתוך "לא ידועים" או "לא מזוהים", וזאת למרות שהאתר מקפיד לעדכן את הרשימה בכל יום, ולמרות העובדה שרבים מאותם (חסרי) שמות נוספו לרשימה לפני שבועיים ויותר. אז כאמור - שליש. 1/3. 33%.

שליש לא מזוהים זה אחוז בלתי יאמן במלוא מובן המלה והוא פשוט מגוחך, במיוחד כאשר במקביל הרשימה כוללת שמות רבים שמופיעים פעמיים - הדבר מעיד על רשימה פיקטיבית, לא רצינית, שכל מטרתה היא להפליל את ישראל. אז מילא זה שהנבלות בחמאס וסייעניהם עושים את זה - זה לא חדש - אבל זה שהעולם מקבל את המספר המספרים האלה כתורה מסיני, וזה שישראל אינה זורקת אותם לכל הרוחות - זה פשוט ביזיון! איפה משרד החוץ בכל הסיפור הזה, ואיפה שר החוץ שלא פותח את הפה אם זה לא נוגע לטאיפ "הכלב" ארדואן?

העברתי את הרשימה הזו לקובץ אקסל ואם מישהו מעוניין אני יכול לשתף אותו, אבל בינתיים - קבלו כמה דוגמאות:

585. Yasmin Ahmad Abu Mor, 25, was killed in Rafah.
773. Yasmin Ahmad Abu Mor, 27, succumbed to his wounds in an Egyptian hospital and died.

450. Samar Osama al-Halaq, 29, was killed in the same attack (in al-Ramal)
384. Samar Osama Khalil al-Hallaq, 29, was killed in al-Shujayeh.
about an hour ago · Like

350. Osama Khalil al-Hayyah
351. Khalil Osama al-Hayyah

1618. Moussa Yassin Abu Naqira, 22, was killed in the same attack.
1632. Moussa Yaseen Abu Naqira was found in Kuwait Hospital.

752. Amir Adel Siyam, 9, was killed in Rafah.
754. Amir Adel Siyam, 13, was killed in Rafah.

1056. Ayman Adnan Moussa Shaker, 25, was killed in Central Gaza.
1083. Ayman Adnan Moussa Chokr, 25, was killed in the same attack (in al-Wista)

1034. Azza Abdel Karim Abdel Haman al-Falit, 44, succumbed to her wounds in an Egyptian hospital.
1085. Azza Abdulkarim Abdulhaman al-Fleit, 44, succumbed to wounds in an Egyptian hospital.

353. Fahmi Abdel Aziz Abu Said, 29, was killed in al-Wista.
405. Fahmi Abdel Aziz Sa'ed Abu Said, 29, was killed in al-Shujayeh.

 

בקיצור, אני צנצנת אם ברצועת עזה נהרגו אלף אזרחים (או פחות), ונכון שחבל על כל חף מפשע שנפגע, אבל אם כל הרוג משמש אותם כנשק - אז גם על המספרים האלה חשוב להילחם.

נכתב על ידי , 7/8/2014 23:47   בקטגוריות רוצים שינוי?, רשת בעריכה, אקטואליה, צבא  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של HOCD ב-17/8/2014 17:28
 



האצבע על ההדק של המקלדת


זה די "מדהים" שאנשים שבדרך כלל ממהרים להציג את צה"ל כארגון גרוע, מבולגן ומועד-לאסון, ממהרים כל כך לקבוע שהרג הילדים בחוף עזה היה רצח בכוונה תחילה.
נכתב על ידי , 18/7/2014 11:59   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה, צבא  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יובל ב-18/7/2014 13:05
 



החסר משוגעים אנוכי?!


אני מאמין שכבר כתבתי על זה בעבר, אבל דיווחים כגון זה שמובא היום, על כך שהחשוד המרכזי ברצח מוחמד אבו-חדיר נעצר בעבר בגין נסיון לרצח בתו, מציפים בי כל פעם מחדש את אותו ערב שבו הובא למרפאת היחידה שלנו חייל מילואים שהתחיל להראות סימנים של "אי יציבות נפשית". הסתבר שאותו חייל היה מטופל תרופתית עקב מחלת נפש, שהוא היה בהליכי שחרור משירות מילואים סדיר, אך בינתיים הוא גויס למילואים, לא הביא איתו את התרופות, ולכן בעצם לא היה בטיפול.

החייל הנ"ל (שאת שמו אני לא מצליח לשכוח) התחיל, כאמור, להראות סימנים של "אי יציבות" והובא מהמוצב אלינו , במרפאת החטיבה, כדי שנפנה אותו לחדר מיון פסיכיאטרי בבית החולים. מאחר והיינו בכוננות על גזרת לבנון, היה צורך בהשגת אמבולנס גיבוי - תהליך די בירוקרטי וארוך מטבעו - ובינתיים החייל הושכב לנוח בחדר האשפוז שלנו.

בכל ערב, לאחר שעות הפעילות הסדירה של המרפאה, היה נשאר במרפאה חובש תורן מהצוות, ובאותו ערב היתה אמורה לשמש בתפקיד זה חובשת מסויימת. כאמצעי מנע הוחלט שאני אחליף את החובשת בתורנות מתוך הנחה שאם "יקרה משהו" - יהיה לי קל יותר להתמודד פיזית עם החייל.
אם לדלג על כמה שלבים בדרך, בסופו של דבר מצאתי את עצמי לבד במרפאה, כשאותו מילואימניק חונק אותי בעוצמה פסיכוטית, וברגע של תושיה לא מובנת אני מצליח להשתחרר ממנו, להדוף אותו לחדר פנימי, ולנעול את הדלת מאחוריו. הוא מצידו שבר את הידית בנסיון לפתוח את הדלת, הפך שולחן, ופרץ חלון כפול באגרוף בודד.

הזעקתי עזרה, ויחד עם רופא החטיבה ורופא מילואים - שניהם גדולי גוף כמוני - השתלטנו על אותו מילואימניק, הזרקנו לו חומרי הרגעה, ופינינו אותו לבית החולים כשהוא קשור למיטה.

אז כן, בהחלט יכול להיות שזו הטראומה שמדברת מתוך גרוני או דרך אצבעותי, וכן, ברור שכל מקרה צריך להישקל לגופו, וברור לי שלא כל אדם עם בעיות נפשיות צריך להישלח לסוף העולם, אבל חלאס! אם בנאדם לא כשיר לעמוד למשפט - אל תשלחו אותו להסתובב בחוץ! תפסיקו לסכן את חיינו! אני לא יודע אם נדרש שינו בחוק או שפשוט צריך לתת לשופטים בעיטת השכמה, אבל לא יכול להיות שאדם נעצר בנסיון לרצח בתו התינוקת והשופטים קובעים שהוא לא אחראי למעשיו מספיק כדי לעמוד למשפט - אבל כן אחראי למעשיו מספיק כדי להסתובב בינינו כאילו לא קרה כלום!

אם בנאדם לא כשיר לעמוד למשפט - הוא צריך להיות באשפוז פסיכיאטרי עד יומו האחרון. ואם זה לא מובן מאליו - כנראה שכולנו משוגעים.
נכתב על ידי , 14/7/2014 11:55   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה, שחרור קיטור, צבא  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אגלה ב-14/7/2014 12:48
 



כיפת ברזל - מענה צבאי לבעיה מדינית


יצא לי יותר מדי פעמים בשבוע האחרון לשמוע שכיפת ברזל היא אסון, קטסטרופה, ועוד כל מיני תיאורים אפוקליפטיים שמאחוריהם עומדת הטענה שאם לא היתה לנו כיפת ברזל, ישראל היתה תוקפת בעזה בעוצמה רבה יותר, מן הסתם כבר מזמן היתה בשלבי כניסה קרקעית ברמה כזו או אחרת, ובאופן כללי "היתה נכנסת בחמאס".

לאותם אנשים אני אומר דבר כזה: בניגוד לטענה המקובלת על רבים, לטרור יש פתרון צבאי, אבל בניגוד למה שהיינו רוצים לחשוב - לישראל אין את היכולת המדינית ליישם אותו.

יש פתרון צבאי. אפשר להיכנס לעומק השטח, לפוצץ בניין אחרי בניין ולחשוף את המנהרות והבונקרים בעומק הקרקע. לרדוף את המחבלים עד חורמה ולהבטיח שלא ניתן יהיה לחזור ולהתבצר באותם אזורים. למעשה, אפשר גם לגרש את כל האוכלוסיה ליהודה ושומרון או לחו"ל, ואפשר עוד הרבה דברים גדולים ונרחבים - אבל אם מישהו חושב שהעולם יאפשר לנו לעשות את זה, הוא חי באשליות. ולא, אני לא מאלה שרועדים כמו עלה נידף בכל פעם שהעולם אומר את דברו, אבל בעוד שאנחנו יכולים לפעול בצורה מוגבלת אחת לכמה שנים - פתרון אמיתי לטרור יצריך מהלך גדול מדי ומתמשך מדי, כזה שלא נצליח להשיג מבלי להיפגע מדינית וכלכלית לשנים רבות.

אז מה כן?

ידוע שכסף מניע את העולם, ומה שהוביל את החמאס להסלמה הנוכחית הוא מחסור בכסף. בניגוד לממשל הקודם, הנשיא המצרי הנוכחי מתעב את החמאס, נלחם נגדו בתקיפות ומטיל עליו עוצר הדוק. זה, ולא שום דבר אחר, מה שהוביל את החמאס להסכם אחדות עם אבו-מאזן, מתוך תקווה שהרשות הפלסטינית תשלם את משכורותיהם של 40,000 "עובדי" החמאס בעזה.

רק מה? הרשות לא עושה את זה, ואבו-מאזן לא נראה כאילו הוא מתכנן לעשות את זה, מה שהוביל את החמאס לצאת למבצע מתוך תקווה שתגובה ישראלית נזעמת ותקיפה תעורר את העולם ותגרום לתומכי הטרור באשר הם לפתוח את ארנקיהם.

בינתיים זה לא קורה, וזה לא קורה בין השאר כי לישראל יש את כיפת ברזל שמאפשרת לה להגן על אזרחיה באופן שלא התאפשר בעבר ושהוא פנטסטי בכל קנה מידה צבאי וטכנולוגי. אם הרקטות מעזה היו כותשות את ערי ישראל, כבר מזמן היינו מפגיזים את עזה בלי הבחנה, וסביר להניח שגם היינו נכנסים קרקעית, מה שהיה מביא למאות הרוגים עזתיים - ולא עלינו, גם הרוגים ישראלים רבים. מספרים שכאלה היו מספקים לחמאס את תמונת הניצחון לה הם מייחלים - ויחד איתה צ'קים שמנים "לכיסוי עלויות".

במקום זה, כיפת ברזל המופלאה מאפשרת לישראל להמשיך לנהוג באיפוק, לברור מטרות בקפידה, להיזהר שלא לתת לחמאס את תמונת הניצחון שלו מחד - ומאידך לגרום לו תסכול עמוק שיוביל לפעולות נמהרות שצה"ל ידע לגבות עליהן מחיר.

אז נכון, זה לא כיף וזה לא קל, וזה אולי קצת פוגע באגו הלאומי, אבל מדובר במלחמת התשה - ואם לא נעשה שטויות - לשם שינוי יש לנו סיכוי לנצח בה ולהביא את החמאס לשולחן המו"מ על גחונו.

תנשמו עמוק, תרימו את הראש, תתפללו שזה ימשיך ככה - וגם את הסבב הנוכחי נסיים כמנצחים.


שבוע טוב!
נכתב על ידי , 12/7/2014 22:55   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה, צבא  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופרניקוס ב-14/7/2014 06:25
 



בני, ילד שלי מופרך


רמת ההערכה שלי לבני גנץ שואפת לכיוון האפס המוחלט כבר 14 שנה, אבל כל אלו שמ-ז-ו-ע-ז-ע-י-ם מההתבטאויות שלו בדבר הפגיעה באימונים (ובהתאמה בביטחון המדינה) ומשגרים לעברו מכתבי פיטורים פנטסטיים והצהרות בדבר עונש המוות ההולם את מי שפוגע במוטיבציה הלאומית - צריכים לזכור דבר אחד: אם מחר תפרוץ מלחמה והצבא ייתפס מופתע ולא כשיר, כולם יזעקו, יצעקו וידרשו לחקור את הרמטכ"ל (ואת שר הביטחון) שלא נערכו כראוי ולא נלחמו כדי לקבל את התקציב הדרוש להם לשמירה על כשירות הצבא.

אז הנה. גנץ הודיע שהצבא לא מסוגל לשמור על כשירות במגבלות התקציב הנוכחי, וכיסה את ישבנו הענוג. רוצים לדבר על הקיצוצים הנדרשים (והם נדרשים) "בשמנת" בצה"ל? דברו. רוצים לדבר על הכספים שהיו אמורים להגיע לצבא ומשרד האוצר חוסם? בשמחה. אבל כאשר הצלחה חשובה פחות מהיכולת להסביר את הכישלון - אל תבואו בטענות ומכתבי פיטורים לגנץ בגלל שהוא "בסך הכל" מכסה את ישבנו.

ואם אתם באמת באמת רוצים לבוא חשבון עם מישהו - חפשו את מי שלא העיף אותו מהצבא אחרי הביזיון המטורף שהלך ביק"ל - תחת פיקודו של גנץ - בזמן הנסיגה מלבנון.
נכתב על ידי , 28/5/2014 18:43   בקטגוריות אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה, צבא  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופרניקוס ב-29/5/2014 10:18
 



פיקוד: השרשרת והרשת


במהלך השירות הצבאי, המפקד שלי נתן לי פקודה לא חוקית (אך לא כזו שדגל אדום, שחור או פרחוני מתנוסס מעליה). ביצעתי את הפקודה ולאחר מכן הגשתי נגד המפקד קבילה, מה שעורר את חמת זעם המפקד מעליו. עלי, כמובן.

בבוא היום, התחלף "המפקד הזועם" ומחליפו זימן אותי לשיחת היכרות בה כל מה שהיה לו לומר לי זה שלא מקובל עליו שחיילים מגישים קבילות. לא עניין אותו לשמוע מי אני (החייל הותיק והמנוסה בצוות, חייל עם מוטיבציה גבוהה וידע ורב, חייל שבמקרה הגיע לסיטואצית הקבילה כי סמח"ט היחידה סמך עליו יותר מאשר על מפקדיו) ורק עניין אותו "להבהיר" לי ש"אצלו אין קבילות".

"הבהרתי" לו בהתאמה שמפקדים הגונים לא "זוכים" לקבילות, ושכל זמן שהוא יפקד כראוי - הוא לא יראה ממני קבילות בעצמו, ושבכל מקרה את כבודי הוא איבד באותו רגע ושישכח משיתוף פעולה מצידי, שיתוף פעולה שאני מאמין בלב שלם וללא (יותר מדי) שחצנות - היה יכול להיות יקר ערך עבורו.

אז נכון, פייסבוק אינו תחליף לשרשרת הפיקוד, אבל לפעמים שרשרת הפיקוד זקוקה וראויה לבעיטת השכמה סטנדרטי


צה
נכתב על ידי , 1/5/2014 10:05   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, צבא, אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רן-צלם ב-20/5/2014 17:12
 



צבע העם


כש-NRG מדווחים שאובמה אמר שנאט"ו אינה שוללת פעולה צבעית בלוב, האם הם מנסים לרמוז שיש סוג של צביעות בתגובה האיטית של המערב לטבח (לכאורה) שקדאפי עורך באזרחיו, או שנאט"ו, כמו צה"ל על המרמרה, ישתמשו ברובי צבע...? סטנדרטי


NRG, אובמה ונאט

נכתב על ידי , 7/3/2011 18:53   בקטגוריות בתקשורת, שעשואליה, רשת בעריכה, אקטואליה, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לפעמים התזמון זה לא הכל


שר הביטחון אהוד ברק אמר היום ש"מועד התפרצות פרשת הקרקעות של גלנט אינו מקרי", כשהוא רומז לכך שהפרסום האינטנסיבי בנושא נועד למנוע את מינויו של יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל. האמירה הזו מראה פעם נוספת עד כמה מנותק ברק מהעם ומהמציאות, כשהיא מראה שברק מחפש רמזים בדברים המונחים ברורים כאור השמש.

 

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים רמטכ"ל שמבקש אישור לבנות בניגוד לחוק, וכאשר בקשתו נדחית - הוא בונה בכל זאת.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים רמטכ"ל שמשקר לועדה שאמורה לאשר את מינויו לתפקיד.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים רמטכ"ל שמשקר לבית המשפט.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים רמטכ"ל שלא מבין למה לא סולחים לא על שחיתות, עבירה על החוק - וגם על שקר.

 

יותר מזה:

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים שר ביטחון שעל אף כל האמור לעיל מתעקש למנות רמטכ"ל שכזה, ובמקום לבדוק איפה כשל הוא עצמו בבחירתו - מתעקש להשתלח בתקשורת ובציבור.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים שר ביטחון שעל אף כל האמור לעיל מתעקש להשתלח בתקשורת ובציבור, במקום לבדוק איך הנושא לא נבדק כאשר הפרסומים החלו כבר לפני מספר שנים.

כן, זה נכון - אנחנו לא רוצים שר ביטחון שעל אף כל האמור לעיל מוטרד יותר מהתזמון של הפרסום מאשר מכך שגורמים בצה"ל מאשרים שקלמן ליבסקינד, העיתונאי שחשף את השחיתות, הוא זה ששוחרר משירות ולא גלנט, ואנחנו לא רוצים שר ביטחון שאינו מתנער מההודאה של גורמים בצה"ל בנושא - ודורש להדיח את המעורבים בשיחרורו של ליבסקינד.

 

או במלים אחרות: אם מה שמטריד את שר הביטחון זה התזמון יותר מאשר התכולה - איך אפשר לסמוך עליו שהוא יודע להכין את מערך הביטחון כדי שזה ידע להגן עלינו מכל התקפה - ובכל תזמון...? סטנדרטי

נכתב על ידי , 6/2/2011 15:08   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, בתקשורת, אקטואליה, צבא  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מטאמורפוזיס ב-15/2/2011 19:51
 



רגע של צינה


כמו שכבר ציינתי בעבר, "הייתי שם" כשצה"ל יצא מלבנון לפני עשר שנים, וכבר כתבתי בהזדמנויות שונות על הדברים הנכונים שנעשו בנסיגה ובהיערכות לה (בעיקר בגזרת אוגדה 91 בראשות אפי איתם ואחריו משה קפלינסקי), ועל הדברים המאד לא נכונים שנעשו בגזרת היק"ל (יחידת קישור לבנון) בראשות בני גנץ.

 

כתבתי, אבל לא כתבתי על הרגע שבו פחדתי, ולמעשה - אחד הרגעים היחידים שבהם באמת פחדתי לאורך שלש השנים ששירתתי בגזרת לבנון.

 

זה היה יום למחרת הנסיגה, או ליתר דיוק - ביום שבו כולם היו שקועים בטלויזיה, בוהים בהלם בתמונות החיילים הצוהלים החוצים עם הנגמ"ים את השערים ונועלים אותם מאחוריהם בפעם (הלא) אחרונה, בתמונות הפליטים הלבנונים, אנשי צד"ל ו"סתם" פועלים שחשו סכנה לחייהם עם בוא הנסיגה... זה היה בהמשכו של לילה שבו הובאה למרפאתנו גופתה של בחורה לבנונית, בתו של חייל צד"ל, שמחבלי חיזבאללה הגיעו אל ביתה, וירו בה למוות... זה היה בהמשכו של שבוע מטורף שבו צה"ל ירה ללא הפסקה, ללא הפסקה, ללא הפסקה אלפים רבים של פגזים, מתוך ניסיון להצמיד את החיזבאללה למוצביהם, ואולי גם הרבה מתוך פניקה שנבעה מקריסת מוצבי צד"ל שברצועת הביטחון...זה היה בהמשכו של שבוע, שאנשים יצאו הביתה "לאפטר" - יציאה של יום אחד - וכשהם חזרו - המציאות היתה לגמרי אחרת...

 

וזה היה היום שבו מערכת ההתראה שלנו התחילה להבזיק "חווה אדומה" בנקודה אחת, ואז באחרת, ובעוד אחת ובעוד, עד שמכל עבר קיבלנו דיווחים על המוני נגיעות שכאלה, ואף אחד מאיתנו, שעמדו בחמ"ל החטיבתי באותו יום, לא היה זקוק למראה עיניים כדי להבין שלכל אורכה של גדר המערכת, ההגנה האחרונה עם קריסתה של "רצועת הביטחון", עומדים אנשים חמושים, והם מנסים לפרוץ את הגדר. ואף אחד מאיתנו לא היה זקוק להסברים כדי להבין שבמרחק זריקת אבן מהגדר ישנם ישובים ישראלים, ואף אחד לא היה צריך הסברים כדי להבין ש"החיזבאללה על הגדר" זה כבר לא משפט שאתה אומר לטירונים כדי לדרבן אותם.

 

ואז עברה לי בגב צמרמורת נוראית של הבנה, של זיעה קרה, של הפנמה: רצועת הביטחון נפלה.

 

* חווה אדומה: שם הקוד הצה"לי להרתעה על נגיעה בגדר החשמלית, נגיעה המאפיינת ניסיון לטפס על הגדר, לחתוך אותה, או לעבור דרכה, וזאת להבדיל מ"חווה צהובה" המאפיינת מגע קל, אשר עשוי להתברר כחיה או משב רוח. ולא הייתי חושב לחשוף את הקודים הללו, אילולא דובר צה"ל עשה זאת קודם.

נכתב על ידי , 23/5/2010 21:29   בקטגוריות הרהורים, צבא  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של KeyMan ב-25/5/2010 00:10
 



גיבור גדול


בשבוע שעבר יצא לי לנקות קצת את הראש במילואים בצפון, בבסיס בו שירתתי בסדיר. אין לי כוונה להיכנס יותר מדי לפרטים מבצעיים שאליהם נחשפתי במהלך המילואים, אבל את תחושת הבטן שלי אני בהחלט רואה לנכון לחלוק.

 

התגייסתי לצה"ל במרץ 97', ואחרי טירונות בבסיס סיירים וקורס חובשים, הגעתי ב-23 באוגוסט 97' לעוצבת הגליל, ומשם - ביום חמישי ה-28 באוגוסט, הגעתי לעוצבת חירם.

 

באותו יום - ה-28 באוגוסט - אירע אסון השריפה בוואדי סלוקי, בו נהרגו חמישה ונפצעו קשה חמישה חיילים מגולני - שפונו לטיפול ע"י תאג"ד החטיבה שלנו. זה היה האירוע הראשון בו נטלתי חלק - גם אם רק כצופה - אך הוא היה רק פתיחה לאחד מיני רבים. תוך כשבועיים מאותו אירוע יצא לנו לטפל בתינוקת (בת שנתיים, אני עדיין זוכר) שנפגעה קשה בראשה (אמרו לנו שנפלה לה טלויזיה על הראש, ואני זוכר שהיה ברור לנו שאם כבר - ההורים שלה "נפלו" עליה), טיפלנו בסרן גל לב-רן, הצוות שלנו טיפל בנפגעי ספארי שהתהפכה במורדות הר-דב, ואני שימשתי כנושא ארונה של עינב מדהלה שנהרגה באותה תאונה. בין לבין הוקפצנו לטובת אירועים אחרים, אבל אלו היו הגדולים, אלו שנחרטו בזכרוני, ומאפילים על שלל האירועים העצום שבו השתתפתי כחובש בשלש שנות שירותי הצבאי, עד שהשתחררתי ב-30 ביוני 2000, חודש וקצת אחרי הנסיגה מלבנון.

 

אני מספר את כל זה, כי כשאני הגעתי למה שאהבנו לקרוא לו "צוות גיבור" (גיבור במלעיל), החובשים הוותיקים היו "בוגרי" אסון המסוקים, הם היו כאלו שהתנסו באירועים רבים, ונוכחותם, נסיונם והדרכתם - עזרו לי "להתאקלם" בתאג"ד שהיה הכי פעיל בצה"ל במשך שנים ארוכות, ושהציל פצועים גם בתנאים לא פשוטים בכלל. בתורי, גם אני חנכתי את הצעירים, הובלתי אותם לזירות פצועים, והנחתי שהם בתורם יעשו זאת.

 

ואז הגיעה הנסיגה מלבנון, וטרפה את הקלפים, ואז באה מלחמת לבנון וטרפה אותם שוב ושוב.

ואז, בשבוע שעבר הגעתי לבסיס "שלי", והבנתי שהחובשים שם מקסימים, אכפתיים, ורציניים - אבל הם, ואנחנו, בבעיה.

 

הבנתי שהחובשים האלה לא היו מעורבים בשום אירוע אמיתי. חלקם עוד שירתו עם כאלה ששירתו במלחמה האחרונה, אבל אפילו הם כבר מתמעטים, ומשתחררים.

הבנתי שהקצינים שלהם אולי הסתובבו בשטח בתקופת המלחמה, אבל לא כמפקדים, וחלקם אפילו לא כחיילים.

הבנתי איך צומחת שאננות, ומאיפה יצמח ההלם הבא.

 

אי אפשר "ללמד" את התחושה שעוברת לך בעמוד השדרה כשיורים עליך, כשמתפוצץ לידך מטען, כשהפצוע צורח, או כשהוא מפסיק לצרוח... אי אפשר ללמד את זה, אבל את תחושת הדחיפות אפשר להעביר, אבל רק אדם שחווה את זה יוכל להעביר את זה הלאה. הבנאדם הבא כבר יספר את זה כמור"ק, לא כפחד, ככאב, או כאימה טהורה.

 

הדור החדש של החיילים בצפון מתחייל לתוך שעמום, הוא אינו דרוך, ולזה - לדעתי - מחכה נסראללה.

לשאננות החיילים והקצינים, שתאפשר לו - בשקט וביסודיות - להכין את ההפתעה הבאה שלו.

 

האם אנחנו באמת יודעים לשמור על הדריכות, גם בפני השעמום והשגרה?

ימים יגידו...

נכתב על ידי , 10/5/2010 23:59   בקטגוריות הרהורים, צבא, אקטואליה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עופרניקוס ב-24/5/2010 17:17
 




דפים:  
244,190
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)