כינוי:
בן: 47 MSN:
ofernicusתמונה
מצב רוח כרגע:
RSS: לקטעים
לתגובות
<<
מרץ 2003
>>
|
---|
א | ב | ג | ד | ה | ו | ש |
---|
| | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | | | | | |
הבלוג חבר בטבעות: הוסף מסר | 3/2003
סוכן שב"כ? הסתדרת! ב-4/11/1995 נרצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין ז"ל, על ידי יגאל עמיר. זוכרים? זוכרים את הסערה הציבורית שקמה, ובצדק, לאחר הרצח? זוכרים את גלי ההלם שדיברו על ההסתה? זוכרים את הצעקות על כך שאנשי ימין ידעו על הרצח ולא מנעו אותו? זוכרים את מרגלית הר-שפי שישבה בכלא בעוון אי-מניעת פשע, מאחר ועל פי התביעה, היא שמעה את יגאל עמיר אומר שהוא מתכנן לרצוח את רבין? זוכרים איך היא טענה להגנתה שלא חשבה שהוא רציני ושבאמת יבצע את זממו וירצח את ראש הממשלה? אז מסתבר שבארץ יש את אלה שבאמת מחוייבים לציית לחוק, ויש את אלה שלא. מסתבר שיש כאלה שמחוייבים לקחת ברצינות כל אמירה, אזרחים לדוגמא, ויש את אלה שיכולים להקל ראש ב"שטויות שכאלה"... סוכני שב"כ, לדוגמא... סוכני שב"כ, לדוגמא, אינם מחוייבים לחוק. סוכני שב"כ, כמו אבישי "שמפניה" רביב, לדוגמא, אינם מחוייבים למנוע פשע. הם אפילו מרגישים חופשיים לעורר פרובוקציות ולהסית לפשיעה. סוכני שב"כ, שבין תפקידיהם המרכזיים למנוע מקרי רצח מסוג זה (על "היחידה לאבטחת אישים" בשב"כ כבר שמעתם?) אינם מחוייבים לדווח על כך ששמעו אדם מודיע כי בכוונתו לבצע פשע, נגיד לצורך הדוגמא, כי בכוונתו לרצוח את ראש הממשלה. סוכני שב"כ יכולים להיות מזוכים על ידי בית המשפט ולצאת לחופשי, לאחר שטענו בפני השופטים כי "גם סוכנים אחרים ידעו על הרצח המתוכנן ולא עשו כלום"! מעניין מה היתה שווה טענה כזו מפיה של אזרחית מן השורה. מרגלית הר-שפי, לצורך העניין. משפטה של מרגלית הר-שפי החל, התנהל והסתיים לפני שנים. משפטו של אבישי "שמפניה" רביב נדחה שוב ושוב בטענה שלפרקליטים לא היה הזמן הדרוש להתכונן למשפט. שבע שנים לקח להם. מרגלית הר-שפי הואשמה בגין אי-מניעת פשע. כך גם רביב. שניהם הודו כי שמעו את יגאל עמיר מודיע שבכוונתו לרצוח את רבין. שניהם אמרו כי לא ייחסו לכך חשיבות. מרגלית הר-שפי היתה אזרחית מן המנין. אבישי רביב - סוכן שב"כ. מרגלית הר-שפי - הורשעה וישבה בכלא. אבישי רביב יצא זכאי וילך לשתות כוס שמפניה עם מפעיליו. ... תקראו לי פרנואיד, ואני אבוא, אבל האם רק ייתכן שגזר הדין ניתן מתוך שיקולים פוליטיים ולא מתוך שיקול דעת? ואולי, ואני לא יודע מה יותר חמור, נעשה פה "טיוח" רציני, ומרגלית הר-שפי היתה השעיר לעזאזל דרכו השב"כ ניסה לפרוק את הזעם הציבורי לאחר כשל האבטחה שאיפשר את הרצח?!
| |
העם רוצה שקיפות!
במאמר שכותרתו "השפנים של נתניהו", כותב היום ב-ynet אמנון אטד על התוכנית הכלכלית של נתניהו, איך הוא מנסה "למכור" אותה לציבור, ואיך הוא, בדומה לקודמיו, מנסה להשתמש בגורמי חוץ על מנת לשכנע את הציבור בנחיצותה ותועלתה של תוכנית זו.
אטד מביא דוגמאות למקרים קודמים בהם גורמים בישראל השתמשו בגורמי חוץ כגון קרן המטבע הבינלאומית, שר החוץ האמריקאי ג'ורג' שולץ ועוד כהנה וכהנה.
אבל! מה שתפס אותי הכי חזק הייתה פסקה זו בכתבה: "אבל המהלך של נתניהו בכל זאת בולט מכולם בשקיפותו. הם באמת אישרו לנו האמריקאים את הערבויות ביום חמישי, ואילו ביום שני, כאשר היה נראה שאישור התוכנית הכלכלית נתקל בקשיים, הם קפצו והתנו את מתן הערבויות באישור התוכנית?"
ולמה פסקה זו תפסה אותי כל כך? בגלל השקיפות. ומה משמעותה של שקיפות זו שעליה מדבר מר אטד?
בכל העולם שקיפות משמעותה המחויבות של גורמים שונים לדווח לציבור על אופן התנהלותם.
ובעברית? החובה של חברה או ארגון לדווח על הוצאותיהם הכספיות, חלוקת המשאבים, החלטות הנהלה וכולי וכולי.
כיום מקובל במגזר העסקי שכל חברה פרטית מחויבת לשקיפות מלאה, תוך פרסום הערכות רווח/הפסד, הפרשות לשכר – בכירים וזוטרים כאחד, דוחות מס וכולי. ולמה זה טוב? זה טוב לכל מי שהשקיע את כספו בחברה (לדוגמא, דרך מניות) ורוצה לדעת שמטפלים בכסף שלו כמו שצריך.
ובמגזר הציבורי? קדחת. במגזר הציבורי, בחברות הממשלתיות, ובמונופולים למיניהם כל משרד עושה מה שמתחשק לו. אין לציבור מושג מה קורה שם עד שפעם בשנה מבקר המדינה מפרסם איזה דו"ח ארוך כגלות.
האם זה נראה לכם הגיוני שחברת החשמל תפרסם מדי שבוע דוחת על הפסדים ותעלה את תעריפי החשמל ובאותה הזדמנות ממש תעלה את שכר העובדים ברמה של 4.5% (בממוצע), כאשר השכר הממוצע במשק הולך ויורד? וזה שהם נותנים לכבוד פסח את המענק הכי גבוה במשק?
האם הגיוני שבבזק, מונופול לכל דבר, יחלקו תלושי שי לחג בסך של למעלה מאלף שקל? אולי שיורידו מחירים?
והמשכורות הגבוהות של עובדי מקורות, מונופול ממשלתי נוסף?
האם זה נראה לכם הגיוני שכל מיני ארגונים "התנדבותיים" הפועלים בארץ, ובהם ליב"י, מקדישים למעלה מ-50% מהוצאותיהם – למשכורות? האם כאשר האזרח הקטן פותח את ליבו ותורם למען החיילים, למען החולים, למען הנזקקים – האם הוא מסכים לכך שמחצית מתרומתו תופנה לתשלום לבכירי הארגון? אני בספק. האם הציבור מודע לזה? אני בספק.
במדיניות של שקיפות מלאה, יחויב ארגון שכזה לפרסם את נתוני ההכנסות/הוצאות באופן קבוע ונגיש לציבור. נראה אותם מגייסים כספים כאשר הם צריכים להסביר למשקיעים ולתורמים למה חצי מהכסף הולך למימון של האוטו של המנכ"ל...
ובמדינה?
האם לא הגיע הזמן שהציבור ידע במדויק כמה מהכסף שאנחנו משלמים על המסים, הולך בסופו של דבר למימון עובדים במקום להשקיע בצרכים האמיתיים?
* כמה מהכסף הולך לבכירי משרד החינוך, מול כמה הולך למשכורות (העלובות!) של המורים? לתחזוקה של בתי ספר וארגון פעילויות חינוכיות? * כמה מהכסף הולך לבכירי משרד התשתיות, מול כמה הולך להקמת פרוייקטים לטובת האזרחים? כבישים? מתקני התפלה? תשתיות למפעלים? * כמה מהכסף הולך לבכירי משרד הביטחון ולתשלומי שכר וקצבאות "לגמלאי" צה"ל שפורשים בגיל 45 ומקבלים קצבאות עצומות – מול כמה כסף הולך למיגון של חיילינו ושיפור כשירותנו למלחמה?
הדוגמאות לכך רבות, אבל הצורך אחד וברור: שקיפות ופיקוח הדוק.
למי צריך לפנות על מנת להפעיל לחץ בנושא זה, אני כרגע ממש לא יודע. אני אעדכן אתכם אם אני אגלה...
ובינתיים: שבת שלום!
| |
האם זו יד הגורל... ...שגרמה לכך שלמרות שמכתב אחד נכתב לפני כשלשה שבועות ואחד נכתב לפני שבועיים, ובכל זאת מכתביהם של יו"ר העבודה והאופוזיה, חה"כ עמרם מצנע, ושל שר התחבורה, חה"כ אביגדור ליברמן, הגיעו שניהם ביום אחד? בכל מקרה, התגובות למכתב שלי ממשיכות לזרום, ואני חושב שתגובתו של עמרם מצנע, שאותה הוספתי לפוסט המתארך, בהחלט שווה עיון...
| |
סמנטיקה, אטימות או טימטום? אין לי מושג מי הם אותם אנשים העומדים מאחורי האתר "עניין מרכזי", אבל מעבר לכך שהם פרובוקטורים לא קטנים, מסתבר שהם גם טובים בלשחק על הגבול הדק שבין אטימות וטימטום. היום התפרסמה ב"עניין מרכזי" כתבה העוסקת במעצרו של אביה של שלהבת פס ז"ל, שנורתה על ידי צלף פלסטיני לפני כשנתיים. בכתבה נאמר, ואני מצטט לאלו מבינכם שלא טרחו ללחוץ על הקישור: "יצחק פס, אביה של התינוקת שלהבת פס, שנהרגה מכדור טועה שחדר לעגלת התינוק כתוצאה מירי של צלף פלסטיני בחברון לפני כשנתיים, נעצר על ידי המשטרה." בהמשך נאמר: "יצויין כי בניגוד למה שהשתרש בתודעה הישראלית, שלהבת פס לא נרצחה מירי ישיר של הצלף הפלסטיני. הרוצח הפלסטיני, שעצור בישראל, ירה לכיוון האב, יצחק פס, הכדור פגע בסמוך וניתז אל עבר עגלת התינוק, בו שכבה שלהבת.". (ההדגשות הן שלי) מי שהפנה את תשומת ליבי לכתבה מרושעת זו היה ד"ר עמיחי מורשת, ולהן אני מביא את מכתבו לעורך הראשי של האתר:
לכבוד רמי יצהר עורך עניין מרכזי !!!
כדור טועה הינו כדור שירו לכיוון אחד ופגע מאות או עשרות מטרים מהכיוון המיועד.
כאן זה לא כדור טועה כי הטעות כביכול היא כחצי מטר.
מכאן אני למד שאתה מאמין לרוצח של שלהבת הקטנה ועוד מחזק את ידיו ומשתתף בצערו על שלא הצליח לפגוע באביה!!!
לשם השוואה גם הרוצח יגאל עמיר אמר שהוא כיוון לגבו של ראש הממשלה רבין על מנת לשתקו ולא להרגו. האם מכאן אתה למד שרבין מת מכדור טועה ???
מאחד הכדורים נפצע אחד משומרי הראש של רבין ששהה בקירבתו האם היית מגדיר גם אותו ככדור טועה???
אם רק בתו או נכדתו של רבין היתה נהרגת בטעות ולא רבין עצמו האם זה היה כדור טועה שמכשיר את הרוצח או את המעשה???
איך אתה מעיז???
אני קורא לך בזאת לפרסם מיד מכתב התנצלות בפני משפחת פס ואם אתה שמאלני יפה נפש אז גם בפני המחבל שמתגאה בכך שהוא רצח את שלהבת חסרת הישע.
הייתי קורא קבוע של ענין מרכזי וכעת לא עוד. מרגע זה והלאה מחקתי אתכם מרשימת המועדפים שלי אא"כ תפרסמו מכתב התנצלות שישלח אלי באופן אישי.
אני תקוה שמכתבי זה יועבר הלאה לאלפי מנויים כולל ובאופן אישי לכל מי שמפרסם באתר שלכם.
בברכה,
ד"ר עמיחי מורשת
| |
האם הוא יודע משהו שאני לא...? בראיון ל-ynet אומר יוסי קוצ'יק, לשעבר הממונה על השכר במשרד האוצר, ולשעבר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, כי "אם יבוצעו כעת פיטורים במגזר הציבורי, הרי שהדבר יגדיל עוד את האבטלה". באמת? קוצ'יק? אתה בטוח? פיטור עובדים יגדיל את האבטלה? ואני לתומי חשבתי שפיטורים מקטינים את האבטלה! יוסי קיצוצי מתבסס על כך שהציבור שכח דבר אחד: כאשר מפטרים במגזר הפרטי/יצרני - אלא "סתם" אנשים מהרחוב. כאשר מפטרים במגזר הציבורי - אלה החברים של יוסי שנפגעים! אז הגיע הזמן שכל אותם פרוטקציונרים יגידו יפה תודה על שהקשרים שלהם סידרו להם עבודה במשך שנים. שיגידו יפה תודה על הלשכה והמשכורת המנופחת, ויגידו יפה תודה על הכרטיס לאוטובוס שייקח אותם ללשכת התעסוקה, שם יוכלו לחפש עבודה יצרנית, שתתרום למדינה, ותאפשר להם לסיים את החודש בכבוד אמיתי: כבוד הנובע מטוהר מידות.
| |
האם נמצא הצידוק המוסרי למלחמה? בוואלה מפרסמים שהכוחות האמריקאיים מצאו בעיראק "מפעל ענק לנשק כימי"... אם זה נכון, הרי שנמצא הצידוק המוסרי שהיה כל כך נחוץ למלחמה הזו... בעלות הברית הוכיחו (אם הוכיחו. בשלב זה עדיין לא ברורה אמיתות הידיעה.) שהעיראקים אכן פיתחו נשק להשמדה המונית, ולפיכך היוו סכנה למין האנושי ולכן חובה היה לצאת למלחמה מעוררת מחלוקת זו...
השאלה היא, Will it be too much to ask שיגלו שהמפעל כולו והחומרים בהם נעשה שימוש, הם כולם תוצרת צרפת?
| |
הגיגון... אני יודע שהמלחמה המקורית היתה אמורה להיות בין ארצות הברית ובריטניה ובין עיראק. אחר כך זה הפך למאבקי כוחות בין ארה"ב ובין צרפת וגרמניה. אחר כך זה חזר להיות מלחמה בין ארצות הברית ובריטניה ובין עיראק. ועכשיו זה הופך למלחמה בין ארה"ב ובריטניה, כאשר זו מפילה את מטוסיה של זו, ובאופן כללי נראה שהן מנסות לפגוע כמה שיותר בחייליהן שלהן ופחות מתרכזות בעיראק. ואני שואל, חבר'ה, האם לא היה עדיף לוותר את הבלאגן עם האו"ם ואירופה, ולהילחם במגרש ביתי יותר? נגיד... להתחיל במדבריות אריזונה ואת הגומלין לעשות בליברפול?!
| |
אותי זה הצחיק! את המלחמה הקודמת אני מעריך שאביב בילתה בממ"ט. אולי זה מה שגורם לה להרגיש ככה לגבי המלחמה הנוכחית. והאמת? אני מסכים איתה :-)
| |
משה, עמלק וימינו אנו אני מבקש לא להיבהל, אבל הקטע הזה הינו הרהור דתי אקטואלי... השבוע חגגנו את פורים. פורים מסמל את ניצחון עם ישראל על המן. אותו המן היה מזרע עמלק, ולכן קוראים בפורים את הקטע בתורה שעוסק במלחמת ישראל בעמלק, לאחר יציאת מצרים. קטע זה נמצא בספר שמות, פרק י"ז, פסוקים ח' עד ט"ז. והרי לכם נקודה מעניינת, שאמנם אינה קשורה לפורים, אבל קשורה לעמלק ובהחלט קשורה לימינו אנו, ולכן היא מהווה נקודה למחשבה... באותה פרשיה על עמלק מסופר על כך שהעמלקים באו להילחם נגד ישראל. משה, בתגובה, פנה אל יהושע בן נון סגנו, ואמר לו: "בחר לנו אנשים וצא הלחם בעמלק. מחר אנוכי נצב על ראש הגבעה ומטה האלהים בידי". בהמשך מסופר שיהושע בוחר לו לוחמים ויוצא להילחם בעמלק. בכל פעם שמשה הרים את ידיו - ניצחו ישראל, ובכל פעם שהוריד את ידיו - גברו עמלק. הרעיון המרכזי בקטע זה הוא שהמנהיג המדיני של העם פונה לסגנו וממנה אותו לרמטכ"ל ולמפקד הצבא. נשמע הגיוני, לא? כנראה שלא בעיני רש"י. רש"י הוא רבי שלמה יצחקי, פרשן גדול שחי בצרפת בשנים 1040-1105, והתפרסם בעיקר בעקבות פירושו על התנ"ך ועל התלמוד. מעניין לעיין בפירושו של רש"י על הפסוק "וידי משה כבדים, ויקחו אבן וישימו תחתיו וישב עליה, ואהרן וחור תמכו בידיו - מזה אחד ומזה אחד, ויהי ידיו אמונה עד בא השמש (כלומר, עד הערב)". רש"י אומר: "וידי משה כבדים: בשביל שנתעצל במצוה ומינה אחר תחתיו, נתייקרו (כבדו) ידיו". מצוה? על איזה מצוה מדבר רש"י? האם ייתכן שהוא מתכוון למלחמה? האם ייתכן שרש"י, אחד הרבנים הבודדים עליהם אין עוררין וכל האורתודוקסים באשר הם מקבלים אותו, האם ייתכן שהוא מתייחס למלחמה כמצוה, שבגלל שמשה לא נטל בה חלק - נענש? מסתבר שכן. מסתבר שגם משה עצמו מבין זאת מיד לאחר מכן, שכן כאשר משה מתעייף מלעמוד עם ידיו מורמות, הוא מתיישב על אבן. סלע. משה, מנהיג של עם המונה מליוני בני אדם, צריך לשבת על סלע? אי אפשר לארגן לו איזה כסא נוח או כריות? כנראה שלא, כי כמו שרש"י אומר על המלים "ויקחו אבן וישימו תחתיו": "ולא ישב לו על כר וכסת. אמר: 'ישראל שרויין בצער, אף אני אהיה עמהם בצער'". משה מבין שאם עם ישראל בצער, בצרה, במלחמה - אף הוא כמנהיגם צריך להיות בצער. אסור לו להתפנק כאשר הנתינים שלו סובלים. המסר של רש"י ברור, רלוונטי גם לימינו, ומופנה לשתי קבוצות: 1. חברי הכנסת ומנהיגי הציבור, שעליהם לפגוע גם באורח חייהם כאשר הם באים לבצע קיצוצים ולפגוע באיכות חייהם של אזרחי המדינה. 2. החרדים, שיושבים מנגד ורואים את חיילי צה"ל נלחמים, בעוד הם יושבים ספונים בבתיהם. (ועל זה אבא שלי אומר: רש"י היה צרפתי! ממתי מקשיבים לצרפתים בנושאי מלחמה?! )
| |
לדף הבא
דפים:
|