לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הימים חולפים - שנה עוברת, אבל המציאות, אוי המציאות, היא תמיד עכורה נשארת.
Avatarכינוי: 

בן: 47

MSN:  ofernicus

תמונה



מצב רוח כרגע:



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2010

מספיק, רפיק


כשרפיק חלבי פירסם ב-YNET טור בו הוא תוקף את המתנחלים, ומציב לעומתם את הציבור הדרוזי כטלית שכולה תכלת, לא יכולתי שלא לגחך בבוז לנוכח טענותיו משוללות היסוד. לא יכולתי שלא להתקומם מול הצהרות כגון:

  • "מי שגודע עצי זית, מצית שדות של פלאחים, פוגע בילדים וזורע שנאה, אינו מבין מהו ערך האדמה ואינו ראוי להתיישב בה"
  • "... וחבר המשלחת היה וג'יה נסר אלדין שבנו לוטפי היה החלל הראשון במבצע "עופרת יצוקה"
  • "אינני מקבל את הגישה שמדובר ב"עשבים שוטים". הם כבר שדה זרוע שוטים. אינני מוכן לקבל את ההסבר שראשי המתנחלים לא מסוגלים למתן אותם, ואינני מבין מדוע מפקדי צה"ל רק משמיעים קיטורים ויללות במקום לרסן את הפורעים האלה"
  • "בעוד רבים מהמתנחלים ובוודאי מהחרדים נושאים נשק רק כדי לשמור על בתיהם ובמקרים לא מעטים כדי לנקום ולפגוע בשכניהם".

אל מול ההצהרות האלה, באה כף הזכות של הדרוזים:

  • "הנוער הדרוזי מצוי במשבר זהות עמוק: רק מעטים מאוד יגדירו את זהותם כ"ערבית פלסטינית", למרות שפת אמם, מנהגיהם ודתם"
  • "מעולם לא שבת המגזר הדרוזי גם כאשר "גזלו" את אדמותיהם"
  • "אחוז המתגייסים הדרוזים עולה על אחוז היהודים המתגייסים"

אז רק שיהיה ברור: זכותם של הדרוזים כציבור אינה עניין לדיון. הם תורמים למדינה המון, ואולי גם יותר מקבוצות אחרות, אבל כשמישהו פותח את הפה בצורה כזו, הוא פשוט מזמין את התגובה, ובמקרה זה - התגובה די פשוטה:

  • אמנם נכון הוא שלוטפי נסר אל-דין היה החייל הראשון שנהרג במבצע עופרת יצוקה, אבל הוא נהרג בעת ששהה בנחל-עוז. לא שיש בכך להמעיט ממותו, אבל אם כבר "עושים חשבון" - החייל הראשון שנהרג במהלך הלחימה במבצע עופרת יצוקה היה דביר עמנואלוף, "מההתנחלות" גבעת זאב, מהמתנחלים שנושאים נשק רק כדי לשמור על בתיהם ולפגוע בשכניהם, עפ"י חלבי.
  • אחוז המתגייסים הדרוזים עולה על אחוז היהודים המתגייסים, וזה אכן ראוי לשבח. מצד שני, הדבר נכון גם לגבי הציבור הדתי וציבור המתנחלים בפרט, והדבר בולט עוד יותר בבדיקת המוטיבציה לצאת לקצונה, וכשבקורס קצינים ארבעה מתוך ששה נציגים של יחידת עילית כמו שלדג הם מתנחלים - שוב אפשר לשאול האם על המתנחלים האלה אמר רפיק חלבי שהם נושאים נשק רק כדי לשמור על בתיהם ולפגוע בשכניהם.
  • מעט מאד דרוזים יגדירו עצמם כפלסטינים, פשוט כי הם רואים את עצמם כסורים, ומחכים "לגאולתם".
  • המגזר הדרוזי אולי לא שבת מעולם "כשגזלו" (המרכאות במקור אצל חלבי) את אדמותיו - אבל הוא בהחלט ידע להשתמש באלימות חמורה לא פחות מזו שבגינה תוקף חלבי את המתנחלים. כביש 70, ההצתות וחטיפת השוטרת בפקיעין - ועכשיו גם מג'דל ש'מס - יעידו על כך יותר מכל דבר אחר.

ואם יבוא רפיק חלבי ויטען שמדובר במיעוט קיצוני בקרב הדרוזים, ושכלל האוכלוסיה הינה שקטה, נאמנה ושומרת חוק, לא ישאר לי אלא לענות לו במלותיו שלו: "אינני מקבל את הגישה שמדובר ב"עשבים שוטים". הם כבר שדה זרוע שוטים. אינני מוכן לקבל את ההסבר שראשי המתנחלים לא מסוגלים למתן אותם, ואינני מבין מדוע מפקדי צה"ל רק משמיעים קיטורים ויללות במקום לרסן את הפורעים האלה".

 

אז עשה טובה, מר חלבי, ופעם אחת ולתמיד - ברור מלותיך, ואל תטריד אותנו בהבליך.

נכתב על ידי , 12/7/2010 08:29   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ערן רבל ב-18/7/2010 05:55
 



גיא בער


והנה, רק כתבתי על הקשקשנים (טוב, האידיוטים) שמנסים להפיל עלינו שוב ושוב את "אשמת השלום" והנה אני קולט שגם גיא מרוז, אדם די ראוי להערכה בדרך כלל, שייך לקבוצה הזו.

 

במאמר בו הוא מסביר "למה לו פוליטיקה" הוא כותב "אפשר בזמן נורא קצר לשנות את מצבנו מעם כובש ונלחם, לעם צודק וחכם. דקה אחרי המהפכה הזו, לא תזכרו על מה היה פה סכסוך כל כך הרבה שנים".

 

וואלה, כאילו שהסכסוך התחיל "בכיבוש", כאילו שטרור והרג לא היו פה לפני מלחמת ששת הימים. כאילו שאת אש"ף לא הקימו ב-1965, שנתיים לפני "הכיבוש". כאילו שהערבים יניחו את נשקם אם נחזור לגבולות 67', ולא יזכירו לנו את גבולות החלוקה (47') המצומצמים עוד יותר. כאילו שהערבים הסכימו לגבולות החלוקה מלכתחילה, כאילו שהם לא טבחו ביהודים עוד קודם להקמת המדינה, כאילו שהם בכלל הסכימו שנבוא לפה, וכאילו שהם בכלל היו פה לפנינו...

 

הדרך היחידה "לשנות את מצבנו מעם כובש ונלחם בזמן נורא" היא טרנספר של כל הערבים בין הם הים והירדן למקום אחר. כל "שינוי בזמן נורא קצר" קשור אך ורק להשמדת מדינת ישראל.

 

זה בסדר לחלום, ומותר גם לפנטז, אבל גם אחרי 16 שנות אסון אוסלו, אנשים בשמאל מנסים למכור לנו אשליה של "פתרון קסמים - בכל מחיר". מול מציאות כזו, ובמציאות שבה אין פרטנר לשלום, לא נותר לנו אלא להגיד - "אין פתרון קסמים, והזמן יעשה את שלו". והזמן, אגב, ממש לא לרעתנו, ואתם מוזמנים לקרוא את ספרו של פרופ' דוד פסיג - "2048" - כדי להבין כמה "השד הדמוגרפי" מאיים - אבל על אשליית השלום, ולא על קיומה של מדינת ישראל...

 

נכתב על ידי , 11/7/2010 16:01  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



העבודה מתרסקת - חייבים להסיר את המום


לפני מספר ימים, נתניהו הודיע בנאום שהוא מעוניין לפתוח בשיחות ישירות עם הפלסטינים.

ביוני 2010, נתניהו אמר שיש לפתוח בשיחות ישירות, וכי הוא מוכן לנסוע לרמאללה לצורך זה.

במאי 2010, נתניהו הודיע לשליח האמריקאי ג'ורג' מיטשל שהוא מעוניין לעבור לשיחות ישירות עם הפלסטינים.

למעשה כבר באוגוסט 2009, נתניהו אמר שיש לפתוח בשיחות ישירות.

 

ארבע פעמים אלה הן רק מקבץ מתוך הפעמים הרבות שנתניהו הודיע שהוא מעוניין בשיחות ישירות עם הפלסטינים, אבל הפלסטינים דחו אותו בקש פעם, אחר פעם, ושוב פעם, ושוב

 

כל זה לא מפריע לאנשי מפלגת האבודה להציב "אולטימטום": "משא ומתן ישיר, או פרישה של מפלגת העבודה מממשלת נתניהו". הם כל כך רציניים, אגב, בדרישה הזו, שהם גם פתחו קבוצה מתאימה בפייסבוק: "ישראל מתרסקת - חייבים מו"מ ישיר!", שם הם מצהירים "מפלגת העבודה לא תהיה שותפה להתרסקות ישראל!".

 

אולטימטום, לא פחות.

 

לא ברור על מי ואיזה לחץ בדיוק הם מנסים ליצור, החבר'ה האלה, כאילו שהם מאיימים על אבו-מאזן שאם לא יסכים לשיחות ישירות, הם יורידו את כפפות-ברק מידי-נתניהו... בכל מקרה, אילו הייתי איזה מישהו מבחוץ, סביר להניח שהייתי חושד שמדובר בקבוצת בעלי-חלומות, אם חשד לניתוק מהמציאות. מאחר ואני כן מכיר את המציאות הישראלית "קצת יותר טוב", אני חושד שמדובר באוסף אידיוטים, שפעם נוספת מנסה להפיל עלינו את הקשקוש הקבוע של "הפלסטינים רוצים שלום, אבל אי אפשר לעשות שלום לפני תום הכיבוש, ולכן יש להחזיר את היהודים לארצות מהן הם באו, ואחרי שניתן את המדינה לערבים - יהיה אפשר לדבר על זכות השיבה ליהודים שגורשו או ברחו ממדינות ערב".

 

ואגב, אותם "מתרסקים" הודיעו שהם יעירו שרים בשעת בוקר מוקדמת, באמצעות מגאפונים.

מאחר והם אנשי שמאל, לא סביר להניח שהם ימצאו את עצמם בכלא על הפרעת למנוחת השכנים התמימים, אבל אילו אני הייתי במקום השכנים, והיו מעירים אותי באמצע הלילה עם מגאפון, סביר להניח שאותם מפגינים היו מגלים שהרבה לפני התרסקות המדינה - יתרסק להם משהו על הראש...

נכתב על ידי , 11/7/2010 06:41   בקטגוריות Law and Order, אדם, חברה, וסביבה, אקטואליה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שולטהייס ב-11/7/2010 23:38
 



Lindsay Lohan Fully Loaded


השחקנית לינדזי לוהן עומדת לרשום ציון דרך נוסף בקריירה שלה, עת היא תגלם את עצמה ב-90 יום של כלא, לאחר שהפרה שוב ושוב את תנאי השחרור על תנאי שלה.

 

השאלה שלי היא האם יש מצב לקבל את הרבי עד שהגברת תצא מהכלא או עד שהיא תחזור לנהוג...?

נכתב על ידי , 7/7/2010 08:26   בקטגוריות Law and Order, שעשואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ידידות בכל מחיר


ההתאחדות הישראלית לכדורגל מנסה לחייב את נבחרת חוף השנהב לקיים את משחק הידידות שלו התחייבה בעבר, ושממנו היא מנסה כעת להתחמק.

 

לי אישית ניסיון לחייב מישהו לקיים "משחק ידידות" כשהוא אינו מעוניין בכך, נשמע כמו מישהו שמנסה לגרום למישהו אחר לאהוב אותו - בהתחלה זה מקסים ורומנטי, אבל מהר מאד זה הופך לאובססיה, וצריך לערב את המשטרה...

נכתב על ידי , 6/7/2010 14:54   בקטגוריות ספורטיבי, אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שולטהייס ב-7/7/2010 21:25
 





244,198
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , ציונות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעופרניקוס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עופרניקוס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)