לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Lucy in the sky


Picture yourself in a boat on a river

Avatarכינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2008

פֿריילעך זאָל זײַן


בצהריים המאוחרות "שפסי" שלח לי את הלינק לשיר הזה.

איך יהיו מוקדמות אם רק התעוררתי ב 14:30? (כנראה אני עוד צריכה לגדול).

טוב מה אני רוצה?  עד שתיים וחצי ישבנו בים מרוחים בכסאות שורה ראשונה על קו הים. היינו כמעט לבד ונשארנו אחרונים

Privet beach ,בטח שלא במחוז תל אביב. 

שנינו היינו זקוקים אחד לשני. לבריזה, לגלים, לריח, לכוכבים ,לאין סוף.

עברנו איזו דרמה או יותר נכון יהיה לומר שאני עברתי מוטציה.

יצא איזה מרצע מהשק שלי והפכתי להיות חסרת רסן, חסרת הגיון, חסרת סבלנות, חסרת הבנה,

חסרת בושה וגם קצת רפת שכל. הייתי שבויה אמוציונלית באיזשהו צורך בלתי נשלט, שכבודו במקומו מונח -

והוא "להיות לבד".

האימפולסביות שלי פלוס שדים מהעבר פלוס הפחד שלי מזוגיות פלוס היותי לבד תקופה ארוכה ועוד מלא פלוסים...

עומדים נכלמים אל מול המינוס היחיד והמג'ורי שפגעתי באדם אהוב ויקר לי.

בדרך כלל אחרי שאני שורפת גשרים זו קצת בעייה להוכיח שפעם חיו שם בכלל אנשים .

מזל גדול שזה הוא. ואולי זה בכוונה. אני מעריצה את היכולת שלו להכיל אותי, להבין אותי, לקבל אותי.

כבר בהתחלה כשהוא אמר שהוא רוצה אותי, אמרתי  לו שהוא בן אדם אמיץ.

עכשיו הוא קצת יודע על מה דיברתי... ולא טעיתי - הוא אמיץ. אבל אני עושה טעויות.

ב 3  הגענו הביתה - ב 5   הוא הלך. בדרך נפלנו בגן עדן.

 

 

 

 

אנחנו מדברים הרבה בשירים. הלינק של השיר שהוא שלח לי היום, התפוצץ לי על מרכז העצבים הגריאטרי...

נתפסתי חזק וגם לא הרפיתי.

באיזשהו שלב של השמעות חוזרות ונשנות, זה עשה לי חשק לרקוד במעגלים בחדר וזה גם מה שעשיתי.

הרגשתי איך הצטרפה אלי משפחתי המתה וכולנו שמחנו יחד במעגל.

"פרייעלך זאל זיין". הם לימדו אותי את השיר הזה.

 

זה המסר השבועי שלי מהמתים  - להיות בשמחה.

 

שבוע טוב ונהדר לכולם.

 

שטײט אַ בוחר, שטײט און טראַכט

טראַכט און טראַכט אַ גאַנצע נאַכט
וועמען צו נעמען און ניט פֿאַרשעמען,
וועמען צו נעמען און ניט פֿאַרשעמען?


טום־באַלאַ, טום־באַלאַ, טום־באַלאַלײַקע
טום־באַלאַ, טום־באַלאַ, טום־באַלאַלײַקע
טום־באַלאַלײַקע, שפּיל באַלאַלײַקע,
טום־באַלאַלײַקע, פֿריילעך זאָל זײַן!

מיידל, מיידל, כ'וויל בײַ דיר פֿרעגן:
וואָס קאָן וואַקסן, וואַקסן און רעגן?
וואָס קאָן ברענען און ניט אויפֿהערן?
וואָס קאָן בענקען, וויינען און טרערן?


נאַרישער בוחר, וואָס דאַרפֿסטו פֿרעגן? 
אַ שטיין קאָן וואַקס, וואַקסן אָן רעגן,
ליבע קאָן ברענען און ניט אויפֿהערן,
אַ האַרץ קאָן בענקען, וויינען און טרערן!


 

עומד בחוּר, עומד וחושב,
חושב וחושב כל הליל
את מי לקחת ולא לבייש,
את מי לקחת ולא לבייש?


טום־בלליי, טום־בלליי, טום־בללייקה
טום־בלליי, טום־בלליי, טום־בללייקה
טום־בללייקה, נגני בללייקה,
טום־בללייקה, עלינו לשמוח!

עלמתי, עלמה, אבקש לשאול אותך:
מה יכול לצמוח, לצמוח בלי גשם?
מה יכול להישרף ולא להיגמר?
מה יכול לערוג, לבכות בלי דמעות?

 

בחור טיפש, מדוע אתה מוכרח לשאול?
אבן יכולה לצמוח, לצמוח בלי גשם,
האהבה יכולה להישרף ולא להיגמר,
לב יכול לערוג, לבכות בלי דמעות.


 

נכתב על ידי , 28/6/2008 23:54  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נוסעת אין עצור ב-10/7/2008 07:56



6,145
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 30 פלוס , 40 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לנוסעת אין עצור אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על נוסעת אין עצור ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)