לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים


ברוך הנכנס וברוך היוצא, אם אהבת מה שקראת ושמחת, כך שמחתי גם אני


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

11/2014

גיוס והשתמטות


מציק לי לשמוע על אחוזי ההשתמטות הגדולה מצה"ל.

כן, אני יודע שיש אבטלה סמויה (כבר לא כל כך סמויה) ואני יודע שהרבה מהאנשים מגיעים בסוף לתפקידים שהם לא קרביים, אבל זה לא מה שמשנה.

האם לוחם עם בעיות בבית היה יכול היה יכול להשאר לוחם ללא העזרה הכספית שהוא מקבל דרך המש"קית ת"ש?

האם היו יכולים להיות ימי חינוך ותרבות טובים לחיילים ללא העזרה של מש"קיות חינוך?

איך היה מגיע ציוד ליחידות בשטחים בלי תובלה?

איך הרכבים היו זזים בכלל בלי התחזוקה השוטפת שמגיעה מחיל חימוש?

שאגב הוא החיל הכי פחות מוערך אבל הוא עושה הרבה יותר ממה שאנשים חושבים, דואג לתחמושת, תחזוקה של טנקים ורכבים, ציוד אופטיקה ואלקטרוניקה.

 המדינה שלנו צריכה להלחם בצורה יום-יומית על קיומה אם זה מאויבים מבחוץ ואם זה מאויבים מביפנים.

כשגדלתי האיום היה הרבה יותר מוחשי, אוטובוסים מתפוצצים, חגורות נפץ בקניונים או מסעדות או כל מקום המוני כזה או אחר, זה היה הטרנד, היום הם למדו שיטה חדשה ומאוד פשוטה - לדרוס.

אז הרבה יותר קשה להלחם בזה ולתפוס את זה אבל אנחנו צריכים צבא להלחם בזה.

תארו לעצמכם דבר כזה - אין יותר חיילים במחסומים, אין יותר חיילים שיתפסו מחבלים שחודרים לארץ, אין יותר אבטחה בגבולות, אין יותר ישראל.

אני גדלתי בידיעה שלא צריך אותי, צריכים חיילים, ולא רק לוחמים, כולם חשובים.

אז מעצבן אותי שאחוזי ההשתמטות גדולים כל כך.

כי צבא זה לא כיף ולא הלכתם לעשות כיף, אם היה לכם כיף זה בונוס.

צבא זה בשביל שאתם, החברים שלכם, המשפחות שלכם שכל אלו יוכלו לישון טוב בלילה בידיעה שיש מישהו ששומר עליהם.

חוויה אישית שלי מהשירות, שאני הייתי חיל אוירניק, שירתתי קרוב לבית ועשיתי יומיות.

יום אחד כשאני חוזר הביתה, ממש 50 מטר מהבית עוצרת אותי אישה מבוגרת ואומרת לי "תבורך! אתה וכל החיילים ששומרים עלינו!"

ואני כולי ג'ובניק קל"בניק, התרגשתי, אבל ממש.

עד עופרת יצוקה,לא ראיתי בתפקיד שלי משהו חשוב ולא הבנתי את המשמעות של התפקיד שלי.

אבל במבצע לא יצאנו הרבה הביתה והיינו המון במחלקות עד שעות הערב המאוחרות לעבוד, ובאחת הפעמים הקפיצו אותי לטייסת, מלגזה תקועה - נשמע טיפשי נכון? אז מה אם היא תקועה? - המלגזה הזו מטעינה פצצות על המטוסים שיוצאים לעזה ובלי המלגזות האלו אין טילים, מטוסים לא יוצאים ועזה ממשיכה להפציץ.

אז קיבלתי את הכאפה, אם לא אני (הייתי באותו ערב החשמלאי היחיד בבסיס) מטוסים מהטייסת לא היו יוצאים כי לא היה מי שישמיש את המלגזה.

כל תפקיד חשוב וכל תפקיד עוזר אז תעשו לי טובה, תתגייסו אם אתם יכולים בריאותית (פיזית או נפשית) ולא משנה לאיזה תפקיד כי לוחם לא יכול להסתדר בלי הפ"פ (פקידה פלוגתית) שתעביר את הבקשות שלו למפקדה ושהמש"קית ת"ש אחר כך תעבור עליהם ותעביר לקצינה שלה שתאשר.

שיהיה ערב מקסים :)

 

תמונה ישנה שלי מהשירות:


 

נכתב על ידי , 6/11/2014 21:19   בקטגוריות אומץ, אימונים, המצב הביטחוני, יומן, כעסים, לילה, מחשבות, מקצוע, עבודה, צילום, קבוצות צילום, רגעי אושר, תסכול, ביקורת, אקטואליה, עבודה, צבא, שחרור קיטור  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בן: 35

תמונה




31,106
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , מגיל 14 עד 18 , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להצורף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על הצורף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)