לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2009

אבני זיכרון


מה לי ומילי בזכרון השואה? איך זה שאני, אשר גדלתי על ישראליות של שנות החמישים, של לאעוד כצאן לטבח! ועוד אמירות שכאלה, נעשיתי עם השנים רגיש לזיכרון השואה?
כלכך הרבה שאלות נגזרות מתוך השאלה הזו. כלכך הרבה, עם כל התחנות של חיי, עם כל שריטות החיים שלי. יותר מכל אניכול לקשור זאת לאירוע העתידי לבוא עלינו בעוד שבוע. ליום הזיכרון לחללי מלחמות ישראל. לפגיעה הקשה של מלחמת יומכיפורים, לשרידות שלי את אחרי המלחמה. הפתח שניתן לי להבין את השואה הנוראה ויותר מכך את השורדים אותה, הייתה המצוקה הפוסט טראומתית (PTSD), הבדידות של הביעותים והסיוטים של אחרי. משהו מאוד יהודי נקשר בין ביעותי הלילה שלי לאלו שלהם, לאותם שורדים שבילו ימים כלילות מפחד הצוררים בימים ובשנים שאחרי.
אנזוכר את הימים שביליתי מתחת למיטה כי המיגים שנולדו ממטוס חולף בשמים, איימו על כל תאוות החיים שלי. אנלאיכול לשכוח את האימה שהביאו פתיתי השלג שנפלו סביבי ברכות, כאותו אוויר רווי קרח וברד כאשר הקרב ההוא עולה מנבכי הכאבים. איך אוכל לשכוח את אימת הזקן שהביטה בי מהנערים בלבן, חבריי הצעירים, אשר בן לילה איבדו את נפשם.
וכמובן אותי שכך הביט בי, לעיתים בראי.
כלאלה ועוד חיברו בין שורדי השואה לביני ולנערים האחרים בלבן.
כל אימי המלחמה שקמו על הרצון לחיות.
את כל זאת באמת הבנתי רק כאשר הייתי שם בפולין לפני שנתיים וחצי.
חיפשתי שם את החיים שהיו ומצאתי את כל הסיבות לחיי כאן.
היום. עכשיו.
בצורה מוזרה וחסרת מילים, מצאתי שם עוד דרך לחצות את ביעותי הלילה שלי.
הכאב שספוג בשורדים משך אותי למעלה.
איפשר לי שלא לפחד להביט פנימה לסמבטיון שרותח בי.
להיאחז ולחצות.
עדיין לא הגעתי למחוזות השקטים שבי.
עוד אגיע.
בינתיים אנמשמש כמי שלומד לזכור ולא לשכוח.
כמי שנכון להזכיר ולא רק ביום הזיכרון הזה.

מילים שמאוד בערו בי לצאת כבר מספטמבר 2006,
שם, בגיא ההריגה, מול אבני הבזלת שמכסות את מחנה ההשמדה בבלז'ץ

נכתב על ידי , 20/4/2009 23:48   בקטגוריות נערים בלבן  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-24/4/2009 23:11



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)