לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2009    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2009

נדר אהבה


במהלך השנים הרבה הותר במדינה ובעולם.
מעשים שחשבנו שאף פעם לא יותרו, נמצאים היום במרכז.
בתחילה כולנו רוגשים וזועמים וזועקים איך אפשר ועוד מיני כאלה.
והחיים כמו בחיים מקבלים ואנו נרגעים.
אך אין חדש, הרי יהודים אנחנו ומומחים בהתרת נדרים.

'כל הנדרים והאיסורים והשבועות והחרמות והקונמות והקונסים והכינויים, אשר נדרתי ונשבעתי והחרמתי ואסרתי על עצמי מיום כיפורים שעבר עד יום כיפורים זה, ומיום כיפורים זה עד יום כיפורים הבא עלינו לטובה.
על כולם התחרטתי.
כולם יהיו מותרים.
לא פעילים, מושבתים, בטלים ומבוטלים, לא שרירים ולא קיימים.
הנדרים אינם נדרים, והאיסורים אינם איסורים והשבועות אינן שבועות. '

(התרגום של תפילת כל נדרי לעברית)

אם אחזור על התפילה הזו שלוש פעמים, הכל מותר.
אז יותרו כל נדרי.

התפילה הזו תמיד הפחידה אותי לא מעט.
כך אפשר להתיר הכל וזהו? (כן, וזהו!)
הרי זו תפילה גורפת מידי.
אני לא רוצה להתיר את כל נדריי.
הרי יש אלה שעימם אני הולך ימים ושנים.
אלה שהביאוני והותירוני עם חיים בתוכי.
עם אהבה.
עם חמלה וחסד.

אותם אני רוצה לשמר.
להם אני זקוק.

את נדר אהבה ו- care איני מתיר.
איני משבית.
איני מבטל.

שריר הוא וקיים ועומד.
מלא חיים ומביא חיים.

השבוע העולם שוב התהפך.
שוב נדר החיים וקיומם הופר.
ואני מקווה שאף אחד לא התיר אותם.

עַל אַף מֵעַיִם
מִתְהַפְּכוֹת חֲמַרְמָרוֹת
הַיּוֹם מִתְקַדֵּשׁ


אני מתפלל שדווקא היום בט"ו באב, יתקדש העולם בחיים ואהבה.
היום הוא יום האהבה.
ומהיום הזה לא נתיר שמישהו יטיל מארה על אדם ואהבה שאינם מקובלים עליו.
נקום ונדרוש לשמור ולהאדיר חיים ואהבה.

מֵחַיִּים פּוֹעִים
כְּטָלֶה שֶׁאַךְ נוֹלָד
עָטוּף בְּיָדַי


ט"ו באב שמח לכם חברים ואהובים
נכתב על ידי , 4/8/2009 21:20  
55 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-8/8/2009 21:06



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)