לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2010

סיפורו של קולאז'


אתם כבר יודעים את אהבתי הרבה לציפורים ועל חלקן המרכזי בחיי בשנים האחרונות. ומעשה שהיה, כך הווה. במסע הראשון שלי לאפריקה, ידידה הזמינה אותי לתערוכת בּוּלאות שהיא הייתה מהמציגים בה. לצידי האולם המרכזי היו דוכני בולאות ממדינות שכנות לדרומאפריקה. בין הדוכנים, בלטה הנוכחות הצבעונית של בולי בוטסוואנה שהציגה על בוליה בעיקר את הציפור הלאומית שלה, הַכָּחָל הלילכי (Lilac-breasted Roller) שכבר הוצג אצלי לא אחת. ציפור רבת גוונים יפהפהיה. תותי-פרוּטי של הציפורים.

גם לפני זה אהבתי ציפורים, אך אחרי התערוכה הזו התחלתי יוצא לטיולים לחפש ציפורים, בישראל, בספרד ובמדינות אפריקה הדרומית. כ- 700 מיני ציפורים מונה המדריך השלם לציפורי אירופה וישראל. במדינות הדרום של יבשת אפריקה מתקיימים להם בנחת כ- 1000 מיני ציפורים. כמות עצומה לכל הדעות. עד היום תיעדתי בערך כ- 350 מיני ציפורים והדרך עדיין ארוכה ומתגמלת עד מאוד. אך כיאה לאהבת נעורים, אני זוכר חסד לכָּחָל הלילכי היפהפה שפתח לפני את הדלת לעולם הרבגוני והרב מימדי של הציפורים.

אני חש שנבנה בינינו קשר אינטימי. הן אולי לא יודעות על קיום הקשר הזה בינינו, אך אני מנהל אותו מכיווני. לעיתים אני פוגש ציפור אשר נדמה לי שאני מזהה במבטה זיק של היכרות, או כך אני בוחר להאמין. שעות אחר הצהריים המאוחרות הוא הזמן הטוב לקבוע דייט עם ציפורי הַכָּחָל (Rollers). בשעות אלה, ציפורים שניזונות מחרקים נאספות סביב הכבישים מרוצפי האספלט. האוויר בסביבת האספלט חם יותר ומושך לסביבתו חרקים בכמויות עצומות. הרבה סנוניות ועפרונים נאספים אז ומציגים תרגילי אווירובטיקה מרהיבים, תוך כדי סעודת הערבית. ציפורי כָּחָל רבות נאספות גם הן ומסמנות את הדרכים בנוכחותן על שיחים, עצים וחוטי החשמל. לטעמי, ציפורי הַכָּחָל עולות על כולן בססגוניות ובתרגילי הגלגול שלהן באוויר.

במשך השנים הלכה וגדלה ספרית ציפורי הכחל שלי ועתה היא כוללת ארבעה מינים מתוך החמישה שמצויים באפריקה. בישראל ובאירופה נמצא רק אחד מהחמישה והוא הַכָּחָל המצוי (האירופי). בעזרתה האדיבה של תוכנת Picasa אני מביא לכם קולאז' של ארבעת מיני הַכָּחָל שבאמתחתי.

לא הרבה תמונות, אך הן מספרות לי על שעות רבות של ציפייה ואהבה.
על פיתוח סבלנות, על לימוד להישקט, להקשיב.

מקווה שתיהנו, שבת שלום

נכתב על ידי , 16/4/2010 20:12   בקטגוריות גלויות מאפריקה, קולאג'  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-20/4/2010 22:52



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)