לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2015    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2015

סופר-ירח


שלשום הוא הגיע, לאחר 33 שנים.  אני חיכיתי, ערגתי.

בערוב היום, הלכתי לצפות בשקיעת השמש ובזריחת הירח הגדול.

רוח מזרחית חזקה היכתה בי עם טיפות מים שדקרו את פניי.  הירח לא הקל עלי לצפות בזריחתו, כמו רצה המלך לוודא שרק אוהביו יצפו בו.

ואני המכור לו, עמדתי שם צופה ומצלם וליבי מלא על גדותיו.  ערב סוכות והירח הענק הזה זורח במלוא תפארתו,  בינות לטיפות הגשם המצליפות בי ברוח החזקה.



זריחת הירח הגדול, ערב סוכות תשע"ו


והייתה גם שקיעה.  הירח הזורח והשמש השוקעת היו לזמן קצר יחדיו בשמים.  צופים זה אל זה, כותבים סיפור עם טיפות המים המצליפות.



שקיעת השמש, ערב סוכות תשע"ו


השמש שקעה לה והירח הגדול עלה גאה וחזק כלכך, ממלא את הכל.


זריחת הירח הגדול, ערב סוכות תשע"ו


לבסוף כשרגליי שסובלות בכל מקרה, קפאו מהרוח המצליפה,  חזרתי לביתי.  בכניסה לבית הירח נפנף לשלום מבעד העצים, מאיר וחזק.



ערב סוכות תשע"ו


הלכתי להתכונן.  בודק ציוד ושואל את יכולתי והתחושות שלי.

לבסוף הלכתי לישון מעט עד לכניסת הירח לנתיב שחוסם את אור השמש עלידי האדמה הטובה.  התעוררתי והעליתי את הציוד לגג עם כסאות החוף, משקאות ונשנושים, שהבטן לא תפריע לריקוד.  רוח מערבית חזקה ומקפיאה ציפתה לי.  הייתי לבוש בהתאם, שמחתי עם חליטת הרויבוש הירוק שהכנתי לשעות הקרות.  הבטתי למרומים ומה רבה הייתה האכזבה.  לא היה שום ירח, רק עננים כבדי משקל.

חשבתי שעתה אצטרך להמתין 18 שנים עד לליקוי מלא של ירח גדול, וכנראה זה יהיה מאוחר מידי עבורי.  מחשבות תבוסתניות אלה התחלפו עד מהרה בחיבוק ירח גדול.  בערך ברבע לחמש שעון מקומי, הרוח נחלשה מאוד והעננים התפזרו לכל עבר, נותנים כבוד לירח אדום מופלא.  הליקוי בשיא תפארתו עם ירח גדול מולך עם כתר יפהפה של קרני שמש אדומות.  צילמתי מעט.  הרבה יותר רקדתי איתו, נאהבתי עלידו, מערסל אותי בחיקו.



ליקוי הירח הגדול, ערב סוכות תשע"ו.

שיא הליקוי.


ואז נמסו קרני השמש האדומות, והירח הלבן הציץ לעולם.  לאיטו הוא הפשיל את השמיכה האדומה והתחיל להראות שוב את גאיותיו וקרניו הצהובות זוהרות כיהלומים.



ליקוי הירח הגדול, ערב סוכות תשע"ו.

הירח מתחיל להתגלות



ליקוי הירח הגדול, ערב סוכות תשע"ו.

הירח ממשיך להתגלות



ליקוי הירח הגדול, ערב סוכות תשע"ו.

הליקוי כמעט והסתיים.



ליקוי הירח הגדול, ערב סוכות תשע"ו.

הסתיים הליקוי.


התעייפתי מאוד וירדתי למטה לישון, להיות מוכן לפגישה בבנק.

 

חלק מהצילומים לא יצאו באיכות של נאס"א, גם כי אין לי את הציוד שלהם וגם כי התרגשתי מאוד.

אך החוויה שלי הונצחה בביתי, בליבי.

כלכך שמח ומאושר הייתי ועדיין אני חש בתוכי את גלי האור של הסופר-ירח.

זכיתי!

נכתב על ידי , 29/9/2015 05:37   בקטגוריות זריחות  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-4/10/2015 22:57



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)