לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2015

בית חולים ציבורי


גדלתי בארץ והתבגרתי בה ולמדתי כי התנאים בבית חולים ציבורי הם לא מיודעמה. אין הרבה מה לצפות.  צפיפות, לפעמים הנקיון וההיגינה לוקים והצוות הקטן יחסית לא עומד בעומס, למרות שהוא מנסה מאוד.

גם כאן המצב דומה ולי הוא עוד יותר קשה, כי אני לא שולט במבטא האנדלוסי ובמבטא זר, אני מגוחך במשהו.  התרגלתי לעמוד על שלי ולדרוש ולקבל שירות כפי שאני חושב שמגיע לכל אחד, גם אם השפה והמבטא לא שגורים בפיו המאה אחוז.

כבר כמה פעמים שנוכחתי שטעות בידי וכי השירות הציבורי בבתי החולים כאן עולה על המצופה.  אך חוויות העבר נטועות בי עמוק ותמיד אני חושש כאשר אני מגיע לטיפול שכרוך באשפוז או בניתוח.

אתמול הגעתי לניתוח מתוכנן, ומעשה שהיה כך היה.  בחזי שתול דה-פיברילטור למקרה של דום לב.  תפקידו כמו שרואים בסרטים כאשר מגהצים את החזה של אדם שחטף דום לב, במטרה להשיב את הלב לפעולתו התקינה.  במכשיר טמונה כמובן סוללה לפעולתו התקינה של המכשיר, שאוסף בעיתות רגיעה הוא מידע על פעולת הלב, ובעיתות חירום הוא מעניק שוק חשמלי ששקול לבעיטת סוס, להשיב את הלב לפעילותו התקינה.  לאחר כשש שבע שנים הסוללה מתרוקנת וצריך להחליף את המכשיר.  לא, לא את הסוללה, כי אין אפשרות להחליפה.  המכשיר נעול מכל צדדיו.  אלאמאי, מכשיר חדש, פירושו הכנסה גדולה ליצרניות.  מכשיר חדש עולה כ- 20,000 אירו והחגיגה גדולה.  ומה עושה מי שאין לו ביטוח רפואי?

תוצאות הבדיקה האחרונה של של המכשיר, הראו כי הסוללה של המכשיר עומדת להתרוקן, כך שצפיתי שאצטרך להחליף מכשיר.  למכשיר יש דרך משונה להודיע שהסוללה עומדת לפני התרוקנות.  בשבע בבוקר הוא מפעיל סירנה למשך 20 שניות.  כמה מוזר לשמוע סירנה מתוך החזה.  ביזאר מוחלט.  הייתי בטוח שזו איזו בשורה מהטלפון שלי, עד שקלטתי שקול תרועת הסירנה בא מתוך חזי.  אצתי ורצתי לבית החולים לבשר להם כי הסירנה פועלת.  הרופאה הטובה חייכה ואמרה כי מחר יתקשרו אלי לקבוע תור לניתוח.  חייכתי לעצמי, מחר?!  נו באמת הרי אני למוד ניסיון!

למחרת בבוקר טלפון מבית החולים.  אתה יכול לבוא ביום שישי ב- 10:30?  כן אמרתי בפליאה והיא העבירה אותי למנתחת להוראות אחרונות.  התפלאתי מאוד על היעילות והמהירות, אך עדיין לא צפיתי כמה ישמח ליבי.  התייצבתי כבר ב- 10:15, אך הם לא נבהלו שהקדמתי.  חתמתי על נייר שהם יכולים לעשות בגופי ככל שיעלה על דעתם והורידו אותי לחדר הכנה לניתוח.  ראיתי שם כמה נשים שוכבות עם אינפוזיה.  כנראה מצפות להיכנס לניתוח.  החלפתי את הבגדים לבגדי חדר ניתוח, חושפי גב וישבן.  עוד אני מתיישב בתנוחה שתסתיר את מערומיי וכבר אחות בלונדינית עם עיניים מזמינות (אני ועיני אישה!) קראה לי לבוא אחריה.  והנה אני בחדר ניתוח.  ידעתי לפי הקור הנורא וכמות המכשירים ומסכי הטלוויזיה.  הביאו לי גרם מדרגות קטן, כדי שאעלה לסדן העולים לקורבן.  מכשירים נתקעו בי מכל הכיוונים ואז כיסו אותי באוהל כחול (ואני מייד הייתי בשפת הים עם ונוס כחולה.  כיף!).  כעבור דקותיים אמרו לי שעכשיו אני אקבל זריקה להרדמה מקומית.  שאלתי לשעה ועמרו לי רבע לאחתעשרה.  נדהמתי מהיעילות והמהירות.  וכמה זמן תימשך הפרוצדורה שאלתי את הרופאה הטובה (שמטפלת בי כבר 14 שנים).  לא יותר מחצי שעה היא ענתה לי בקול מלא אופטימיות.  כל שראיתי מפתח האוהל שהשאירו לי לנשום הוא מסך טלוויזיה עם שמי.  התרכזתי בשם משפחתה של אימי, במוסיקה שאני אוהב וב-ונוס שהשתכשכה בגלים.

הרופאה דיווחה לי במשך הניתוח באיזה שלב היא נמצאת, כך שיכולתי לעקוב אחרי מהלך העניינים.  גם המרדימה הייתה לצידי כל הזמןן, מדווחת בלחש ומלטפת את זרועי הימנית ובעיניה (שוב עיני אישה) מרגיעה אותי.  לא יכולתי שלא להבחין כי מתמשך הזמן שהרופאה מנסה לחלץ את המכשיר הישן.  בסוף לאחר 20 דקות של מאבק וטלטול של החזה המורדם שלי, המכשיר חולץ מבין עבותות השרירים שאסרו אותו.  השלב המסוכן של חיבור המכשיר החדש לסנסורים והשחלתם לתוך הלב עבר בהצלחה, תוך דקות ספורות.  עכשיו התעוררה בעיה, כי המכשיר החדש אומנם היה צר יותר ודק יותר, אך ארוך בכסנטימטר מהמכשיר הישן. לכן הרופאה הייתה צריכה להעמיק את הכיס בחזי ולחתוך עוד מרקמות השריר.  חלפה לה כבר יותר ממחצית השעה, והשפעת ההרדמה חלפה לה וכאבים חדים של חיתוך שרירים חלפו בי.  מנסיון העבר, אני יודע כי צריך לבקש בתקיפות עוד חומר מרדים, וכך עשיתי.  במהרה החומר השפיע והרופאה המשיכה במלאכתה.  לאחר חפירות של עוד רבע שעה המכשיר הונח במקומו.  נתפרתי כיאות ונחבשתי.  כעבור מספר דקות שחררו אותי מכל המחטים והמכשירים וחופשי ומאושר סייעו לי לשבת על סד הניתוחים.

הבטתי סביבי וראיתי את הרופאה שהכרתי ועוד שש מלאכיות צעירות ויפות.  כמעט והאמנתי שחלפתי מהעולם ואני בגנעדן מוקף בנשים אוהבות.  בקול אמרתי להם שזה חלומו של כל גבר והן שמחו וציחקקו.  לאחר כמה דקות, כאשר העולם הפסיק להסתובב סביבי והכל נרגע ירדתי מהסד ונלקחתי לחדר התאוששות.  הודיתי לרופאה וחיבקתי ונישקתי אותה על לחייה.  בתמורה היא העניקה לי מכשיר שיעקוב אחרי מביתי לדף שלהם באינטרנט.  האדם הביוני!  לאחר כחצי שעה, כאשר ראו שאני מאושש כדבעי שלחו אותי הבייתה עם דו"ח לרופא המשפחה, הוראות וחיוכים וחיבוקים.  וכל  זה בא להעיד כי הטיפול בי היה מעל ומעבר.  אם טיפול זהה שעברתי בדרומאפשריקה בביתחולים פרטי ימדד ב- 100%, הרי הטיפול של אתמול היה 120%.  אם אפשר להגיד על ניתוח וכו' נפלא, הרי כך היה!

 

עכשיו אני בבית מתאושש ומאושש, שמח ומשתמח ומתכונן לנסוע בעוד יומיים להרצאה מתוכננת בנושא אריתמטיקה מדיוויאלית.

 

הפרג הוורדרד הזה נוטף אהבה ו- care לכ  ו  ו  ל ם



נכתב על ידי , 7/11/2015 20:46  
97 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-1/1/2016 19:42



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)