לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2005

בירכת כוהנים


כמה שבכיתי כשהייתי בן 4. לא, אני לא יודע שזה היה אז, אך תמיד אני יודע שזה היה כשהייתי בן 4. ועוד אני זוכר שהצצתי לעזרת הגברים מבעד לשמלות של עזרת הנשים. כל הזמן סילקו אותי, ואני התעקשתי. מציץ ומצפה למשהו שעומד להתרחש. כן, כך אני זוכר זאת עד היום.

זה מוזר, איך לאחר יותר מיובל שנים אני חי את החווייה הזו של ילד בן 4. אולי זו החווייה המשמעותית הראשונה של חיי הצעירים. אולי כי זו החווייה המשמעותית של חיי. ואני זוכר שהופנטתי. חבורת גברים עטופים בטליתות, מושיטים ידיהם בברכה עתיקה לקהל המתפללים וחוזרים אחרי החזן, מילה אחר מילה.



יְבָרֶכְךָ יְהֹוָה וְיִשְׁמְרֶךָ
יָאֵר יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ
יִשָּׂא יְהֹוָה פָּנָיו אֵלֶיךָ וְיָשֵׂם לְךָ שָׁלוֹם
במדבר ו' כ"ד-כ"ו

ילד חוזה בטקס עתיק, מרשים ומפחיד.
ולאחר מכן פחדתי. פחד שבעצמות. ואחי אמר לי שאתעוור. כי הוא ידע כבר את דברי חז"ל: כל המסתכל בשלושה דברים עיניו כהות: בקשת, ובנשיא ובכהנים (בשעת ברכתן) (חגיגה ט"ז עמוד א').

ובכיתי כי פחדתי. כי חטאתי לאלוהים עלום אחד. לעצמי, שכך הזקתי לי. והילד הזה שבוכה כך, מלווה אותי כל חיי. אסור במגדל שמור היטב, על ידי כל הפחדים האחרים שהלכו ועיבו את חיי. לא היה למישהו או למשהו סיכוי להגיע לאותו תא חשוף וקר. שם רק עונש בצפייה באסור, מחולל בקור מקפיא לב.
נכתב על ידי , 16/3/2005 11:41   בקטגוריות בירכת כוהנים  
70 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-26/3/2005 22:38



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)