לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

יומני אלפוחרה


מכחול הזמן מצייר את עור הלב
Avatarכינוי: 

מין: זכר

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2005

סוכת גפנים


הירח האדום נחבא אתמול מאחרי חשרת עננים כבדה. אולי בטיפות הגשם שירדו נחבא מעט מאורו. הן הרי רקדו על חלוני באופן אחר. כמו מילים מטופפות על הזגוגית מהרים רחוקים.

בישראל הירח הופיע במלוא הדרו. מי שזכה לראות את זריחתו ראה אותו כתמתם לפחות. מהגליל הגיע דיווח על אודם יפה. אך כאן הסתפקתי בטיפות הגשם המאירות את חלוני ובזיכרונות. ובשאלות סוכתיות.

סוכה ציווה עלינו להקים בכדי שנזכור את הדרך. דרך לא קלה שמצרפת ומטהרת ומתיכה את קיומנו לידי שלמות אחת. גם כדי שלא נתייהר מידי ונדע, ולו אחת לשנה, כמה ארעיים אנו כאן. בחיינו ובביתנו. רגע אחד אנו שאננים נחים על זר הצלחותינו שעמלנו עליו שנים רבות, ובמשנהו גל אבנים שנותר מבית ומשפחה.

יש לנו בפטיו סוכת גפנים. מקום טבעי לסוכה. אך אני אפילו איני מכנה אותה סוכה, אלא פאראל, שהיא המילה הספרדית להדליית גפנים גבוהה. דווקא הגפן העתיקה מתרבות שניתקתי ממנה, מסמלת ומדגישה לי את ארעיותי כאן. את הניתוק מישראל.

אני כאן יושב בארץ זרה לי. שורשיי נעוצים בישראל. מתאמץ יומיום מול השפה העברית. מחפש את העלים שמתעופפים על פני האינטרנט. כדי ליצור יתדות ממרכיבים מוכרים של פעם. לחיים כאן. בכדי לייצב את הסוכה הארעית שבניתי כאן. ברור לי כי כאן אלה חיי הזמניים. כל שאעשה כדי ליפות את סוכתי, לחזקה ולהעשירה. עדיין היא רק סוכה. חסרת יסודות של משפחה ותרבות ואור ההרים וחום המדבר.

בחג הזה אני נזכר בכך גם אם לא ארצה.
חיי כאן מתנהלים כבסוכה.
בינתיים הסוכה מחזיקה מעמד.

הבוקר הגשם ממשיך.
הרוח נרגעה.

חג שמח ומאיר מסוכת האהבה שבליבי
נכתב על ידי , 18/10/2005 10:21  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שדות ב-21/10/2005 08:55



הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 40 פלוס , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשדות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שדות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)